Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

חורף ישראלי ברשות הטבע והגנים מגוון פעילויות מיוחדות לכל המשפחה בעונת החורף בשמורות הטבע

מי אמר שאי אפשר לטייל בחורף? זה הזמן להוציא את הנעליים או המגפיים, לצאת לטייל בין השלוליות והנחלים הזורמים במרחבים הירוקים ולצפות בפריחה ירוקה מרהיבה של העונה. מתלבשים חמים, נשמעים להוראות הבטיחות, בדגש על התראות מזג האוויר והימנעות מחציית נחלים זורמים, ויוצאים לאחד מהגנים הלאומיים או שמורות הטבע, לגלות את ההיסטוריה, המורשת וערכי הטבע ברחבי הארץ. בין אם זה הצפון והמרכז הפורחים או המדבר הנוח והנעים, יוצאים לטייל באתרים של רשות הטבע והגנים.

ראמים בחי בר יטבתה. דורון ניסים

כחלק מכך, תוכלו לנסוע עם המשפחה והילדים דרומה ולהתרשם מהמדבר בעונה הקרה: לבקר בחי בר יטבתה ולסייר בין חיות הבר, לצפות בסרטונים נדירים ופינת יצירה לכל הגילאים. בנוסף, ליהנות מסיורי צפרות לכל המשפחה בגן הלאומי עין עבדת וסיור מודרך בישוב הנבטי קדום בגן לאומי ממשית. כמו כן, לבקר בשמורת הטבע נחל פרת ולהתרשם ממראות הייחודים לעונת החורף כמומי גשמים ונחלים הזורמים בשצף קצף ולסייר בשמורת טבע היפיפייה עיינות צוקים המסתתרת בין מעיינות, בריכות וצמחיה עשירה. במידה ותבחרו לצאת למסלול בטבע, תוכלו לצאת במזג אוויר מושלם לטיול בהר צפחות ולהשקיף ממנו על מפרץ אילת או לצאת למסלול בשמורת טבע נחל אוג ולצפות בנופי הקניונים של מדבר יהודה או לצאת לטיול בשביל המערות בגן הלאומי בית גוברין ולהתרשם מהשקט של הטבע.

מבנה מרהיב ביופיו. גן לאומי מגדל צדק, צילום יניב כהן, רשות הטבע והגנים

אם תבחרו דווקא לשים את הוויז לכיוון צפון ולראות את הטבע הישראלי במלוא תפארתו תוכלו לעצור בשמורת טבע עין אפק, לטייל בין גשרים וביצות בעונה הכי יפה. בנוסף, להכיר את סיפורו של בית הכנסת הקדום ורצפת הפסיפס בגן הלאומי חמת טבריה. בנוסף, לבקר בשמורת הטבע והגן הלאומי ארבל, לצעוד בשביל שבמצוק המרהיב, לתצפת על חיות הבר המוגנות וליהנות מחוויית גילוי מסעירה ומהנה לילדים. כמו כן, אם ממש בא לכם לצאת מהקופסה, הגיעו לגן הלאומי מעיין חרוד ותגלו מעיין שנובע ממערה. בנוסף, אם נפשכם חשקה דווקא בפעילות חורפית במיוחד לעונה לאחר ימי הגשמים, הצטיידו במגפיים והגיעו לצעוד בבוץ בגן הלאומי ירקון וליהנות מחוויה מפתיעה לכל המשפחה וליהנות מהכיף שבשכשוך מבוקר בבוץ, מהטבע וממשקה חם שיחמם אתכם. כמו כן, אם תרצו לצאת למסלול מיוחד העונה תוכלו לצאת לטיול בשמורת טבע הר מירון ולחפש את אדמונית החורש הפורחת למשך שבועיים בלבד בינואר.

צעדת בוץ, ביצות ושלוליות בירקון, צילום שרית פלצי מיארה

 

אור כהן, מ"מ מנהל אגף שיווק ברשות הטבע והגנים: "חודשי החורף הם זמן ייחודי ליהנות ממגוון רחב של פעילויות מהנות וחווייתיות שמתאימות במיוחד לעונה ולבילוי חמים בחוץ לכל המשפחה. בין אם זה הצפון הירוק ושוצף הנחלים או הדרום המדברי שנוח ונעים אשר נמצא במיטבו העונה, תוכלו למצוא את המקום האהוב עליכם שיגרום לכם לחזור הביתה לאחר חוויה מהנה. האתרים והמסלולים בחורף ברובם לא עמוסים וכך גם הכבישים, רק אל תשכחו לבדוק את התחזית לפני שיצאתם לדרך, ולהתעדכן בהתראות השיטפונות אם ישנן. הקפידו על המסלולים המסומנים, הימנעו מחציית נחלים זורמים והתלבשו חם. צאו לבלות בנעימים וליהנות מהחורף הישראלי ולבקר באתרי רשות הטבע והגנים. טיילו בטוח. חכם. נקי".

מידע נוסף על הימים ושעות הפעילות של האתרים ברשות הטבע והגנים והרשמה ניתן למצוא באתר רשות הטבע והגנים. הרשמה מראש מבטיחה לנרשמים כניסה לאתרים. במידה ויחולו שינויים בעקבות מזג האוויר נעדכן את הציבור באתר רשות הטבע והגנים

Exit mobile version