Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

חושבים על אוטו חדש? הנה כמה דברים שחשוב לבדוק לפני

רכב חדש יעניק לכם הרבה יתרונות ושקט נפשי, אבל לא כדאי למהר לפני שקונים אותו. הנה כמה דברים שרצוי לבדוק והמלצות לעסקה מוצלחת ומשתלמת

נתונים על מספר הרכבים החדשים בישראל מוכיחים מעבר לכל ספק את התלות שלנו ברכב פרטי. כיום קשה למצוא אנשים שיכולים להרשות לעצמם לקנות רכב ויעדיפו לנסוע בתחבורה ציבורית, משלל סיבות שקשורות גם לחוסר השקעה בתשתיות וגם להרגלים תרבותיים וחברתיים. בנוסף, תנאי המימון הנוחים הופכים את האפשרות של רכישת רכב חדש לזמינה יותר מאשר בעבר ורבים יודעים כיצד לנצל אותם.

הבעיה היא שלא כל עסקה על רכב חדש מבטיחה מענה מקיף לציפיות של הקונה. יש הרבה דברים שכדאי לבדוק לפני שחותמים על החוזה מול היבואן, כי מדובר בסופו של דבר בעסקה משמעותית שמשפיעה בצורה דרמטית על איכות החיים.

איך אתם מתכוונים לממן את העסקה?

הדרך ליהנות מהיתרונות והשקט הנפשי של נסיעה על רכב חדש היא קודם כל להתאים אותו לצרכים הקיימים. הצרכים שלכם קובעים איזה דגמים רלוונטיים עבורכם, על מה עדיף לוותר ואיפה אין מקום לפשרות. אחרי שתגדירו את הצרכים ואופי השימוש הצפוי ברכב יהיה לכם גם קל יותר לקבוע עבורו את מסגרת התקציב.

צילום: Pexels

על בסיס מסגרת התקציב שקבעתם תוכלו להשוות בין מקורות מימון שונים. האופציה של הלוואה חוץ בנקאית מועדפת על רוב הלקוחות כי היא לא מגבילה את חשבון הבנק והעובר ושב, אך כדאי לבדוק מה מרכיב אותה. יש להתמקד בעיקר בריביות, בסכום הסופי שאותו נדרשים להחזיר בתום התקופה ובערבויות או ביטחונות שאותם צריך להעמיד.

במידה ותנאי ההלוואה עולים בקנה אחד עם יכולת ההשתכרות, כל שנותר הוא ליצור קשר עם היבואן ולהגיע לאולמות התצוגה של רכבים חדשים. נסו לקבוע פגישה עם סוכני מכירות כשכבר יש לכם את סכום כסף המבוקש במזומן וכך תרוויחו כלי למיקוח והשגת תנאים מועדפים.

רמת בטיחות, סקר שוק וירידת ערך

ההחלטה לקנות רכב חדש בהחלט מרגשת אבל לא צריך לקבל החלטות אמוציונאליות. רצוי להשקיע זמן במעבר על המפרט הטכני של הרכבים הרלוונטיים, לבדוק את רמת הבטיחות שלהם כפי שנשקפת ממבחני הריסוק ולוודא שהם עומדים בסטנדרטים המבוקשים של חברות הביטוח גם בכל הנוגע למערכות ABS, EBD וכן הלאה.

כמו כן, כל רכב חדש סופג ירידת ערך מסוימת אך יש דגמים שסובלים ממנה יותר מאשר אחרים. הטיפ הוא לבדוק מלכתחילה מה ירידת הערך הצפויה ולערוך סקר שוק. אפשר להיעזר במידע מאתרי אינטרנט, להשתמש בהמלצות של חברים ובני משפחה ולעקוב אחר פרסומים בתקשורת.

בכל הנוגע לרכישת רכב, ידע הוא כוח וגם כלי שיכול להיות שווה עבורכם הרבה מאוד כסף כאשר תרצו למכור אותו בעוד כמה שנים.

Exit mobile version