Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

דעה:את כולנו צריך להדאיג גורלו של ציון בן יחיא חבאני ז"ל

אחד הפשעים הגדולים בתולדות המדינה – פרשת חטופי תימן.  עמיעד טאוב קרא את הפרוטוקולים של הועדות לחקירת העלמותם והוא קורא לתקן את העוול הנורא!

ציון בן יחיא חבאני ז"ל
תמניה חבאני עלתה ארצה להגשים את חלום הציונות ב 07.02.1949 יחד עם בנה הפעוט ציון שהיה אז בן ששה ימים. השניים הועברו למחנה עולים בעתלית שם נלקח ציון לבית התינוקות. באחד הימים הגיעה תמניה להניק את בנה וגילתה כי הוא נעלם, חברותיה סיפרו כי רכבים גדולים לקחו את עשרות התינוקות לבית חולים בירושלים לצורך מתן חיסונים. לאחר חודש נמסרה לה הודעה יבשה כי בנה נפטר.

תימן. צילון באדיבות pixabay

בתעודה שמופיעה בתיקי הועדה להעלמות ילדי תימן נרשם כי ציון חבאני נפטר בבית התינוקות בירושלים בגיל 21 ימים ב-18.02.1949 במסמך אחר נכתב כי הוא נפטר יומיים לאחר מכן. בשנת 67 קיבלה המשפחה מסמך מחברה קדישא קהלת ירושלים כי הילד זכריה ציון נקבר ב 20.02.1949 בחלקה ו' בבית העלמין שייח' באדר בירושלים.

כתבה מקרית בעיתון מעריב הובילה את בני המשפחה לחשוד כי בנם לא נפטר והם שכרו את עו"ד נ. לוי שפנה למשרד הפנים ודרש לקבל תעודת פטירה. ב14.09.64 הוא קיבל תשובה בה נכתב "התינוק לא נמצא בפנקס הפטירות". שנה מאוחר יותר כתב קלמן לוין פקיד משרד הפנים:  במענה לפנייה נוספת:"לא הצלחנו לאתר את השם אך ברשימות של חברה קדישא חיפה. מצאנו מספר סידורי 1262 של תינוק בשם ציון שנפטר ב 09.02.49 ונקבר בחלקת התינוקות בחיפה.

עובד הסוכנות חיים צדוק העיד בפני הועדה כי נשלח ע"י האם לאתר את בנה והגיע אל פקיד המחנה שכאשר שמע את השאלה "ללא שום היסוס ועיון בדבר לקח את העיפרון וציין ליד השם בתעודת העולה שהילד מת".

אחד מתוך 745
כל הורה וכל בן אנוש צריך להזדעזע מהעדויות. צריך לקרוא שוב את הסיפור דלעיל ולהפנים שחבאני ז"ל הוא רק אחד מתוך 745 מקרי העלמות של ילדים תמימים שנעלמו להוריהם בבת אחת. לא ברור איך מדינת ישראל לא בוערת ואנשים לא יוצאים לרחובות כדי לוודא שאחרי 4 ועדות, אלפי עדויות ועשרות אלפי מסמכים מזעזעים יובהר סוף סוף מה בדיוק קרה במעברות האפלות בקום המדינה.

איך זה שכל כך הרבה ילדים שנלקחו מהוריהם לבתי תינוקות נפרדים נשלחו לבתי חולים ומשם נעלמו עקבותיהם כמו גם מקום קבורתם? אגב העובדה המטרידה ביותר היא כי ילדיהם של עשרות משפחות בודדות שהעזו לצעוק ו'להפוך שולחן' גילו במפתיע כי ילדיהם שנפטרו חזרו לחיים באדיבות הפחד של הפקידים מההורים הזועמים.

המדובר  באחד הפשעים הגדולים בתולדות המדינה ובאנשים שסביר להניח כי הם עדיין בחיים. .על פי העדויות חלקם נמכרו לזוגות חשוכי ילדים בחו"ל וכולם לא זכו לחיות בחיק משפחתם. פשע היסטורי שעד היום איש לא נתן עליו את הדין.

 

 

Exit mobile version