Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

חיילים, כך תדאגו לזכויותיכם!

בשעה טובה התגייסתם לצבא, ואתם מתחילים דרך חדשה, מרתקת ומאתגרת. אז נכון שכבר קראתם את כל מה שצריך לקרוא על הצבא, ואתם יודעים מה צריך להכין לימים הראשונים בלי אימא; ונכון שחברים כבר סיפרו לכם על הלילות הארוכים ללא שינה, ועל טעמו הייחודי של עולם הקולינריה הצבאי; אבל השאלה החשובה היא – האם קיבלתם מידע על זכויותיכם כחיילים?

הצבא הוא מערכת סגורה ומורכבת העומדת בפני עצמה, וכל החיילים המשרתים בה מחויבים לה. אך זוהי מערכת שדואגת לזכויות חייליה ומאפשרת לכל אחד מהם למצות את זכויותיו בכל נושא. אם אתם מתגייסים בקרוב ואם כבר התגייסתם וזקוקים לסיוע בעניין כזה או אחר, חשוב שתדעו את זכויותיכם ותדאגו להן. חיילים, אתם יכולים לדאוג לזכויותיכם בקלות. בואו נבדוק אילו פלטפורמות עומדות לרשותכם ואיך להשתמש בהן לצורך מיצוי מלוא זכויותיכם.

תחומי סיוע רבים ומגוונים לחיילי צה"ל

לא מסתדרים עם המפקד שלכם? חושבים שניתנה לכם פקודה בעייתית או לא חוקית? אתם לא לבד. אם אתם מרגישים שאינכם יכולים לפנות למפקדים המוצבים במעלה השרשרת הפיקודית ולהתלונן בפניהם על פקודה לא חוקית, או אם ניסיתם לפנות אליהם אך לא קיבלתם התייחסות הולמת, תוכלו לפנות לנציב קבילות החיילים. נציב קבילות החיילים הוא הרשות האחראית לטפל בחיילים שזכויותיהם נפגעו בידי אי אלה גורמים בצבא. כל חייל המשרת בשירות סדיר או בשירות מילואים יכול לפנות לגוף זה ולקבל סיוע וטיפול מיידיים.

 אימון צנחנים (ארכיון) למצולמים אין קשר לנאמר. צילום: דובר צה"ל

מתמודדים עם בעיות כלכליות ואחרות בבית ובמשפחה? תוכלו לפנות ליחידת ת"ש, תנאי שירות, ולקבל סיוע, ייעוץ וטיפול מחיילי היחידה. ת"ש פועל למען טובת החייל ומטפל בכל הבעיות המתעוררות בחייו עם גיוסו לצבא. יחידת ת"ש מסייעת לחיילים בודדים וכן לחיילים המתמודדים עם מצוקה כלכלית או משפחתית אחרת. חפשו את רכזת הת"ש ביחידה שבה אתם משרתים, ופנו אליה. דעו שבכל בעיה או מצוקה הצבא כולו מתגייס למענכם.

סיוע משפטי לחיילים

אם אתם זקוקים לסיוע משפטי או לייעוץ של עורך דין צבאי, דעו שכחיילים אתם זכאים לקבל סיוע משפטי בחינם מטעם משרד המשפטים. כמו כן אתם פטורים מתשלום אגרה בעבור קבלת הסיוע המשפטי ורשאים לדרוש מחיקת רישום פלילי על עבירות שביצעתם לפני שהתגייסתם לשירות צבאי. סובלים מאלימות במשפחה? מרכז מהו"ת הוקם כדי לסייע לחיילים שמתמודדים עם אלימות במשפחה. המרכז נותן טיפול רגשי וגם ליווי משפטי לחיילים. תוכלו לפנות למרכז בכל בעיה ולקבל טיפול דיסקרטי ומיטבי.

צריכים לתרום לכלכלת המשפחה?

גם חיילים בשירות סדיר יכולים לעבוד בשוק האזרחי כדי לתרום לכלכלת המשפחה. חיילים רבים שרוצים לסייע כלכלית למשפחתם, יכולים להגיש בקשה לעבוד בעבודה פרטית ולהרוויח שכר נוסף למשכורתם הצבאית. אם עבדתם לפני גיוסכם לצבא ופוטרתם עקב גיוסכם, אתם זכאים לקבל פיצויי פיטורין כחוק.

המידע שכל חייל צריך לקבל

אפשר לקבל את כל המידע על זכויות החיילים באתרי אינטרנט רבים כמו האתר הרשמי של צה"ל או אתר כל זכות. חיילים, כדי שהשירות הצבאי יעבור עליכם בקלות, דעו את זכויותיכם ודאגו להן. גיוס קל ונעים!

Exit mobile version