Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

חיפוי קירות חוץ – הטרנד החם של הקיץ

רובנו, כשאנחנו חושבים על בניית בית חדש או שיפוץ של בית קיים, חושבים בעיקר על המבנה שלו ועל המראה שלו מבפנים. אנחנו חולמים על החללים החדשים והמרווחים שניצור, על הקירות הצבועים והנקיים, על הסלון החדש והמפנק או על המטבח המעוצב. עם זאת, יש סוגייה חשובה שגם עליה כדאי לתת את הדעת בעת בנייה או שיפוץ של בית והיא הסוגייה של חיפוי קירות חוץ. כדי שתוכלו להבין יותר לעומק במה מדובר, וגם לגלות מהם הטרנדים החמים בתחום הזה, אספנו עבורכם את כל המידע החשוב בנושא.

מה זה חיפוי קירות חוץ?

רוב קירות הבתים כיום צבועים מבחוץ על ידי שליכט צבעוני. זה הסטנדרט הנפוץ והמקובל ביותר. יחד עם זאת, זו אינה האפשרות היחידה וכדאי להכיר אפשרויות נוספות שיכולות לתת לכם מענה טוב יותר לנושאים כמו בידוד, איטום ועמידות בפני רטיבות. כל החיפויים המיועדים לקירות חוץ עשויים מחומרים מעט שונים ולכן גם בעלי איכויות שונות.

חיפוי צבע

כאמור, הרבה מאוד בתים מישראל צבועים מבחוץ בצבע שליכט צבעוני. חיפוי צבע נוסף שאפשר להשתמש בו, והפך גם הוא למאוד מבוקש לאחרונה, הוא חיפוי בצבע אקרילי גמיש. יתרונו של חיפוי צבע זה הוא שהוא מאפשר גישור טוב יותר על סדקים מאשר השליכט הרגיל והוא גם מעניק לבית מראה חיצוני חלק יותר.

בית ירושלמי טיפוסי בעיר העתיקה. צילום: Pixabay

חיפוי אבן

אבן זהו חומר נוסף בעזרתו ניתן לחפות קירות חוץ. כולנו מכירים את האבן הירושלמית שמחפה בתים רבים בעיר הבירה אך ישנם סוגים נוספים של אבן בעזרתם ניתן לחפות מבחוץ את קירות הבית – אבן כורכר המאפשרת יצירת תבליטים ואלמנטים קישוטיים שונים, אבן גיר בעלת כושר הבידוד הגבוה, אבן בזלת בעלת הצבעים הכהים ורמת חוזק ועמידות גבוהות ועוד.

חיפוי בטון אדריכלי

חיפוי בטון אדריכלי הוא אחד הטרנדים הכי לוהטים בתחום הבניה והעיצוב בשנים האחרונות. זהו חומר חזק ועמיד הנוצק תוך הוספת סיבי זכוכית לבטון. יחד עם החוזק שלו הוא גם חומר גמיש מאוד, מה שפותח מגוון אפשרויות עיצוב שונות בעת העבודה איתו. הוא מתאים גם לחיפוי של קירות פנים וגם לחיפוי של קירות חוץ, ניתן לחרוץ בו או להטביע בו אלמנטים עיצוביים שונים וכן לצבוע אותו בצבעים שונים. יתרונותיו הם רבים – הוא עמיד לרטיבות, ריקבון, אש וטרמיטים.

ישנם לוחות בטון אדריכלי המגיעים מוכנים, מה שמאפשר התקנה יבשה, קלה ומהירה מאוד. כל הסיבות הללו הופכים אותו לאחד מחיפויי החוץ המוצלחים ביותר. כאשר בוחרים חיפוי קירות חוץ מבטון אדריכלי זוכים ליתרונות רבים כמו עמידות גבוהה בפני רטיבות ופגעי מזג האוויר, תחזוקה פשוטה, עמידות בפני אש, שכבת בידוד תרמי נוספת המבודדת היטב גם רעשים ועוד.

 

הכתבה באדיבות חברת רוטנברג – החברה המובילה בישראל לאספקת חומרים וציוד לבנייה.

Exit mobile version