Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

חמישה משחקים מהנים "בתוך" בית החולים

ילדים חולי סרטן ניצבים מול התמודדות שנראית לצופים בהם מהצד כמעט בלתי אפשרית. מרגע גילוי המחלה אצלם משתנים החיים שלהם ושל בני משפחה. אחת ההשלכות של הדבר היא הגיחות החוזרות ונשנות לבית החולים לצורך אבחונים או טיפולים, כשבמקרים רבים הילד יעביר שם ימים שלמים או אפילו יותר מכך.

ביקור בבית החולים הוא לא חוויה נעימה עבור אף אחד, בטח לא ילדים, והתחושות השליליות האלה עלולות להקשות על ההליך הטיפולי בילד ועל המוטיבציה שלו. בכל זאת, יש מספר דברים שאפשר לעשות כדי להנעים את הזמן הממושך שהם "מבלים" בו. הנה חמישה רעיונות למשחקים.

  1. מחבואים

משחק המחבואים מהווה חלק בלתי נפרד מתהליך ההתבגרות של כל ילד, וחבל לוותר עליו במקרה בו שוהים בבית החולים. ההורה יכול להתחבא או להעביר את התפקיד לילדים, אם כי חייבים בכל מקרה לשמור על הכללים של בית החולים: לעשות זאת רק בזמנים בהם הילד חופשי להסתובב ולעשות כרצונו, לא להיכנס למקומות שאין גישה אליהם וכן הלאה. צריך לקחת בחשבון שיש משפחות אחרות בבית החולים באותה מחלקה ולהתחשב גם בהן.

  1. רופא וחולה

משחק התפקידים רופא וחולה הוא משחק שאנחנו משחקים עם הילדים בוריאציות שונות, כאשר בית החולים יכול להיות בחירה לא רעה למקום לשחק אותו. העיקרון כאן פשוט: כל אחד מהשחקנים לוקח תפקיד אחר, בין אם הרופא ובין אם החולה. הם יוצרים סיטואציות שונות, מגיבים באופן שאמור בעל התפקיד להגיב וכן הלאה. כדי ליצור "טוויסט" וגם ליצור תחושות חיוביות אצל הילד, ניתן שהוא ייקח את תפקיד הרופא. דרך תשובות ה"חולה", הלא הוא ההורה, יכול הילד ללמוד שהמצב לא כל כך נורא.

  1. צעצועים ובובות

ההמלצה להביא צעצועים ובובות שהילד מכיר לבית החולים נראית מתבקשת ואפילו מובנת מאליה. הם יוסיפו צבע ושמחה לחללים שאחרים נראים מאיימים מאד, יאפשרו לילד להרגיש כמו בבית במובן מסוים וישפרו את התחושות שלו. מעבר ליצירת הפינה הפרטית של הילד, עם כל הצעצועים שהוא אוהב, ניתן גם "להפיח חיים" בבובות. האנשה של הבובות עד כדי מצב בו אחת מהן מדומה כדמות חיה החולה במחלה והדגמה של דרכים לטפל בה יכולות לשפר את מצב הרוח של הילד.

  1. משחק השאלות

משחק השאלות הוא משחק נוסף שמומלץ לשחק עם ילד בכל מצב, ואפשר גם בבית החולים. העיקרון כאן פשוט: כל שחקן בתורו בוחר דמות, שהשני צריך לגלות מי היא באמצעות סדרה של עד 21 שאלות של "כן" ו"לא". מעבר לדמויות המפורסמות ולאנשים שהילד מכיר מחייו, אפשר לבחור מדי פעם באנשים מהצוות הרפואי של בית החולים. בחירה שכזו תאפשר התבוננות אחרת עליהם, מזווית חיובית או אפילו מבודחת יותר.

  1. חדרי משחקים

יש בתי חולים, בעיקר כאלה שפועלת בהם מחלקת ילדים לאשפוז ממושך, שמקלים על ההורים המחפשים תעסוקה לילד שלהם. תוכלו למצוא בהם חדרי משחקים עמוסים במשחקי קופסה, בצעצועים, בקונסולות משחקים ועוד. המלצה מועילה תהיה לאתר את החדרים האלה ולגשת לשם עם הילד בשעות הפעילות.

תמונה באדיבות: pixabay

 

 

Exit mobile version