Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

חנוכה בחברת החשמל: אומנות במציאות רבודה על מתקני חשמל בעיר העתיקה בירושלים – "מגבירים את האור"

שמונה מתקני חשמל יהפכו ליצירת אמנות חיה ומקורית, כמספר ימי החנוכה במסגרת פסטיבל "חנוכלים" בירושלים ובשדרות רוטשילד בתל אביב


במהלך חג החנוכה, חברת החשמל תקיים תערוכה בשם "מגבירים את האור", שתוצג כולה על גבי מתקני החשמל בשדרות רוטשילד בתל אביב ובעיר העתיקה בירושלים. בעזרת מציאות רבודה – הוספת שכבות אודיו-ויזואליות דינאמיות למציאות הקיימת – שמונה מתקני חשמל יהפכו ליצירת אמנות חיה ומקורית, כמספר ימי החנוכה.
התערוכה תתקיים במסגרת פסטיבל "חנוכלים" ותשלב בין אמנים מתחומים שונים, שיצרו בו-זמנית אמנות במרחב הפיזי והדיגיטלי – באמצעות מכשירים ניידים.

היצירות המוצגות בתערוכה מגשרות על המרחק בין מציאות פיזית למציאות רבודה באמצעות אפליקציית ARTIVIVE (להורדה בחנויות האפליקציות באפסטור ובגוגל פליי) – פלטפורמה ליצירת אמנות במציאות רבודה. האפליקציה הופכת את מתקני החשמל לנקודת הזנק עבור היצירה.

צח כהן / עבודה שתוצג על מתקן החשמל תעורר לחיים גחליליות וצמחים עשויים מאלמנטים של אור. יחצ

חברת החשמל מבקשת לפתוח מרחבים חדשים לאמנים ולאמנות במרחב הציבורי, ולהנגיש אמנות במציאות רבודה לקהל מגוון. משתתפים יוכלו לצור אינטראקציה עם היצירות, לתעד את עצמם כחלק מהיצירות ולשתף את החוויה במגוון אמצעים.
קיימת חשיבות גדולה בהפניית זרקור ומתן במה לאמנים מתחומי המושן והאנימציה, וחברת החשמל מזמינה את הציבור הרחב לקחת בכך חלק. לצורך כך חברה חברת החשמל לקבוצת האמנים OMA , המשלב אמנים מתחומים שונים ומקשר באמצעות טכנולוגיה בין האמנות במרחב הפיזי והדיגיטלי על כל תחומיה. צח כהן, המנהל האומנותי של OMA, הוא אוצר התערוכה.

דליה בודינגר, דוברת החברה" :חברת החשמל רואה חשיבות בהנגשת המתקנים שלה לטובת קידום התרבות הישראלית. החברה, כמדיניות, יוזמת פעילות של אמנים במתקני החברה כמו: תערוכת "זרמים בזמן", תערוכת #מצלמיםחשמל אמנות של צלמי אינסטגרם, צילום קליפים ליוצרים כמו הראל סקעת וסדרות טלוויזיה. זוהי תרומתה הצנועה של החברה לתרבות בישראל".

התערוכה היא חלק ממרוץ "בשביל האור", המרוץ החברתי של חברת החשמל מדן ועד אילת, אשר יתקיים בחג החנוכה. בנר רביעי הציבור ירוצו הציבור ומרכזי הצעירים למען תרבות ישראלית לאורך טיילת יפו תל אביב ועד לתחנת הכח רדינג, בה יתקיים הפנינג משפחות לציבור הרחב.

Exit mobile version