Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

חנוכה, ניסים, לביבות הצגות ומה שביניהם

איך לבחור נכון את הבילוי של חג החנוכה ואיך להתמודד עם הרצון הבלתי פוסק של הילדים ובקשותיהם לעוד ועוד הצגות?

חג החנוכה הנו אחד החגים היותר ממוקד ילדים שאנו נוהגים לחגוג מבין מגוון חג השנה. הילדים היוצאים לחופשת החנוכה בזמן שההורים אינם זוכים לימי חופשה מוסדרים במקומות העבודה, מחפשים איך להנעים את חופשת ילדיהם.
בין הכנת הלביבות, הדלקת הנרות תוך כדי שירה משפחתית המתפללת לנס, מוצאים עצמם מוצפים מכל כיוון במגוון ההצגות והמופעים שיש להפקות השונות להציע כדי שלהורים והילדים תהיה בחירה מרבית וכדי שהם באמת ירגישו שזקוקים לנס כדי לצאת מבלילה זו, ולא של הלביבות הפעם.

איך לבחור נכון את הבילוי של חג החנוכה ואיך להתמודד עם הרצון הבלתי פוסק של הילדים ובקשותיהם לעוד ועוד הצגות?

יש לזכור שהסיבה העיקרית לכך שהילדים מבקשים ללכת כל יום להצגה אחרת היא בעיקר כי לא רגילים הם כמו ביתר החגים לבלות את החופשה יחד עם ההורים. חופשת החנוכה היא חופשתם של הילדים ולרוב ההורים עובדים כמעט כרגיל, כמו כן מזג האוויר החורפי אינו מאפשר טיולים רבים ורוב הבילוי מתכנס לתוך אולם ההופעות.

הצגות . צילום באדיבות : pixabay

יחד עם זאת אנו נרצה לבחור את כמות ההצגות וכן את התוכן שלהן כך שהילדים יוכלו להנות מזמן איכות תרבותי יחד עם הוריהם. צפייה בהצגה הינו בילוי נהדר עבור הילד וההורה בכל גיל, כל עוד מותאמת ההצגה לגילו של הילד ולשלב ההתפתחותי בו הוא נמצא. מומלץ לבחור את ההצגה יחד עם הילד, כאשר ככל שהילד צעיר יותר בגיל, עדיף לתת לו אפשרות בחירה מבין מספר מצומצם של  אפשרויות שאנו ההורים צמצמנו עבורו, וזאת כדי לא להציף את הילד ביותר מדי בחירות, שכן מצב זה יכול לגרום לבלבול יתר ולבחירה מתוך כך. חשוב לזכור שהתקשורת מפרסמת את המופעים בערוצי הטלוויזיה בהתאם לגודל ההפקה, ואין להסיק מכך שדווקא מופע עם כוכבים ידועים יהיה המופע הנכון והמתאים ביותר לילד, יש לחשוב על התוכן שההצגה עוסקת בו ומידת העניין של הילד בנושא של ההצגה.

על ההורים להחליט על תקציב ועל כמות המופעים שיאפשרו לילדים להגיע אליהם במהלך התקופה תוך כדי שימת דגש על כך שכמות המופעים רבה מדי עשויה להוריד מהערך של הדבר כמו בכל דבר כמעט, ואם רוצים להפוך את התרבות למשהו בעל משמעות יש לאפשר לילד להנות ולהעריך את המופעים וזאת לא יוכלו לעשות אם יהיו מוצפים במספר רב של הצגות ותכנים ויתקשו לעבד את מה שחוו. אז נשים גבולות לעצמנו בכמות הסופגניות כדי שנהנה מהן, ולכמות הפעמים שנסיע את הילדים להיכלי התרבות, כדי שיוכלו הם להנות מהבילוי.

חג שמח – ענת בן סלמון
מנהלת המרכז הטיפולי כלים שלובים
ומייסדת רותם – האקדמיה היישומית להכשרת מטפלים בנפש האדם והמשפחה.
5172*

ענת בן סלמון – פסיכותרפיסטית ומדריכת הורים . צילום: י-ה צילומי בוטיק

 

Exit mobile version