Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

חשיבות תפקיד מנהל הכספים בארגון

ניהול פיננסי מקצועי הוא המפתח לארגון יציב ומצליח. מנהל כספים הוא הפונקציה המקצועית האמונה בארגון על ניהול הכספים והוא בעל ידע ויכולות הרבה מעבר להנהלת חשבונות. זהו תפקיד המשלב בין אסטרטגיה לכספים תוך שימת דגש על בניית תכנית פיננסית לצמיחה והעלאת הרווחיות של הארגון לאורך זמן. יש מי שסבורים שמנהל כספים חיוני רק בעתות של משבר, אבל זו טעות. מנהל כספים מומחה יידע לקדם את החברה להרחבת הפעילות ומינוף בדרך הבטוחה והטובה ביותר.

בקרה פיננסית במקום הראשון
מה עושה מנהל כספים בפועל? העבודה שלו מגוונת ורבת השפעה. ראשית, הוא מפקח על הכספים הנכנסים ויוצאים מהארגון, תזרים מזומנים והפקת דוחות כך שתמיד תהיה שליטה מלאה על המתרחש בחברה, מקורות אשראי, הלוואות, השקעות.
במסגרת תחומי האחריות שלו הוא גם דואג לכך שהפעילות הכספית של הארגון מתנהלת על פי חוק ודרישות משפטיות ונמצא בקשר גם עם רשויות המס וכל הגורמים הרלבנטיים. כל הנכסים הכלכליים נכללים בפעילות הכספית והינם תחת שליטתו של מנהל הכספים, שגם יודע להקצות סמכויות ומשימות לאנשי החשבונות הפועלים בשיתוף פעולה עמו, ספקים עמם הוא מנהל מו"מ וכדומה. מנהל זה יידע לבצע אופטימיזציה בהתנהלות, לקצץ בהוצאות שאינן לצורך

צילום: unsplash

יש למה לחכות – קידום לעתיד
מנהל כספים יכול לקחת את הארגון כמה צעדים קדימה כאשר הוא יודע איך להתנהל על פי הביצועים העכשוויים ולתכנן אסטרטגיה ארוכת טווח לשיפור הביצועים הפיננסיים בעתיד. בין אם באמצעות מציאת השקעות אטרקטיביות. חלק בלתי נפרד מעבודתו מוקדש לגיבוש אסטרטגיה פיננסית המבוססת על ניתוח מעמיק של הנתונים הכספיים תוך הערכת הפוטנציאל והסיכונים והגדרת הוראות פעולה. כשיש מומחה בארגון המספק ייעוץ שוטף ניתן לבצע קבלת החלטות מושכלת ומבוססת ולהתרחב בדרך בטוחה ויעילה יותר.

הדרך להצלחה – הטמעת שיטות עבודה מנצחות
הדרך לא פחות חשובה ממבחן התוצאה. מנהל כספים מיומן בארגון יידע כיצד להתוות מדיניות פיננסית וגם להנחיל שיטות טכניקות עבודה שיעבדו בשבילכם, תוך גיוס האנשים המתאימים, בחירת הספקים הנכונים, טיפוח קשרים אסטרטגיים עם משקיעים ואפילו יישום והטמעת תוכנות וכלים אשר מבחינה טכנולוגית עושים הבדל גדול בביצועים ובהצלחה.
התכונות של האיש המתאים לתפקיד מעבר להכשרה מקצועית כוללות כישורי ניתוח מעמיקים, ידע רחב, שימוש בתוכנות ניהול כספים שיכולות לבצע סימולציה ולעשות סדר בעניינים הפיננסיים כולל הפקת דוחות וגישה מהענן בכל עת ומכל מקום. תקשורת טובה וכן כישורי סדר וארגון, מוטיבציה ומובילות אף הם קריטיים לאיוש תפקיד מאתגר ומורכב מסוג זה.

זכרו שגם אם נראה על פניו שהארגון מתפקד וחזק פיננסית, הרי שתמיד חשוב שיהיו מישהו כמו מנהל כספים שיהיה עם יד על הדופק על המצב הכספי תוך כדי ידע רחב ומעמיק בתחום, הכרות עם כל השינויים והתמורות בחוק וחשיבה עתידית.

 

לקריאה נוספת בתחום לחצו כאן

Exit mobile version