Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

טבעות אירוסין – זהב צהוב או לבן?

בעידן של היום קשה להתעלם מהשפע הרב, וכמעט בכל תחום. בביקור בחנויות שונות אנו מגלים על המדפים המוני מוצרים מסוגים שונים, כאשר ההבדלים ביניהם יכולים לבוא לידי ביטוי לא רק במחיר כי אם באיכות, בנראות ובפרמטרים נוספים.

צילום:Diamond Factory

מגוון האפשרויות העצום עשוי להקשות על הבחירה וכשמחפשים מוצר מסוים עלולים להיתקל באתגר של ממש בעת הבחירה. רוצים להציע נישואין לבת הזוג שלכם וגיליתם שיש לא מעט טבעות אירוסין ובשלל של עיצובים עם אלמנטים שונים? מתלבטים האם לבחור טבעת מזהב צהוב, או שאולי דווקא טבעת מזהב לבן? אם כן, בואו נעשה לכם קצת סדר בבלאגן.

אבל תחילה, על ההבדלים בין סוגי הזהב השונים

סביר שזוהי הפעם הראשונה שבה אתם נתקלים בשני המונחים האלה הקשורים לעולם טבעות האירוסין (ותכשיטים בכלל): זהב לבן וזהב צהוב. הזהב, הנחשב לגמיש ורך למדי, משמש כחומר גלם עיקרי לייצור תכשיטים. על מנת להגביר את קשיחותו (כאשר מדובר בזהב טהור), מוסיפים לו מתכות אחרות, כמו אבץ, כסף, ניקל, פלטינה ועוד וכך יוצרים חומר גלם חדש, המתבסס ברובו על הזהב עצמו ומכיל חומרים נוספים, המשפיעים בין היתר גם על צבעו. באמצעות חומרים אלה אפשר ליצור זהב בשלל של צבעים, לרבות ירוק, כחול, אדום וכמובן גם כסף.

כאשר מדברים על זהב לבן, מתכוונים לסגסוגת של זהב בשילוב עם מתכון ההופכות אותו ללבן – כסף, פלדיום, אבץ ומתכות בהירות נוספות. כאשר מדברים על זהב צהוב, מתכוונים לזהב בשילוב עם מתכות בגוונים צהבהבים, כמו פלטינה, ניקל ועוד. אפשר כיום אף למצוא זהב אדום, המתבסס על שילוב בין זהב טהור יחד עם נחושת, שהיא זו המעניקה לו את צבעו.

ומה באשר לעלויות? רבים סבורים כי הזהב הצהוב הוא היקר מבין השניים. אחרים, לעומתם, מאמינים כי דווקא הלבן הוא היקר יותר. בפועל, תגלו כי מחירה הסופי של הטבעת איננו נקבע על פי סוג הזהב כי אם הסגסוגת שבו ומשקלו של הזהב. ככל שמשקלו של הזהב גבוה יותר והוא מכיל סגסוגת רבה יותר, העלות תהיה גבוהה. עניין סוג הזהב והצבע שלו הוא אסתטי בלבד ויכול להשפיע אך ורק על נראותה של הטבעת העשויה מאותו סוג ועל הסטייל שהיא מביאה אתה.

ועתה, איך מוצאים את הטבעת המתאימה

ההבדלים בין טבעות האירוסין באים לידי ביטוי בסוג הזהב (צהוב או לבן) אך גם בפרמטרים נוספים כמו קראט וכמו עיצובה של הטבעת עצמה. ככלל, ככל שהטבעת מכילה כמות רבה יותר של זהב, היא תהיה איכותית יותר, חזקה ועמידה יותר. יחד עם זאת, הדבר משפיעה ישירות על מחירה, ולכן חשוב מאד להגדיר את התקציב מראש ורק לאחר מכן לצאת למשימה החשובה. טווח המחירים הוא רחב ותקציבו של כל אחד נקבע באופן אישי. הפן האסתטי, עיצובה של הטבעת הוא נקודה חשובה במיוחד כשמחפשים טבעת אירוסין והיא יכולה להיות מושפעת הן מטרנדים קיימים, ממה שנכתב לאופנתי (יותר או פחות) וכן מטעמה האישי של בת הזוג, הצפויה לקבל את הטבעת.

באופן כללי, טבעות אירוסין מזהב לבן נחשבות לעמידות יותר, בזכות הסגסוגת שהן מכילות. הן גם טרנדיות יותר וכאלה המלוות אותנו לאורך שנים (קלאסיות מאד). לעומתן, טבעות אירוסין מזהב צהוב מביאות אתן סטייל קצת אחר. הן משדרות יוקרה, אלגנטיות ונוטות להדגיש מאד את היהלום, המשובץ בטבעת. הסוד הוא לבחון את שתי האפשרויות, לבדוק איזו מהן תתאים יותר לבת הזוג וגם איזו מהשתיים תשתלב באופן מושלם לצד תכשיטים אחרים.

טרנדים הם עניין חשוב, אך חשוב עוד יותר שהטבעת הנבחרת תקלע לטעמה של בת הזוג ותתאים לסגנונה. מומלץ טרם החיפוש הפיזי לערוך מחקר ודליית מידע ברשת, לבדוק סוגים של טבעות אירוסין, ולהבין טוב יותר את הענף לפני הרכישה. במהלך החיפוש עצמו ישנן כמה אפשרויות היכולות להקל על התהליך: אפשרות אחת היא לצרף למשימת החיפוש חברה קרובה או בת משפחה ואפשרות נוספת היא "לרחרח" כדי לבדוק מהו בדיוק טעמה. אפשרות שלישית, ופחות מתאימה לאלה שרוצים להפתיע את בת זוגם, היא להזמין את בת הזוג לחנות ויחד אתה לבחור את הטבעת המתאימה. כך היא תוכל למדוד אותה, לבחון את העיצובים השונים והסגנונות הקיימים ולאתר את זו המושלמת עבורה.

Exit mobile version