Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

טיולים מאורגנים לשומרי מסורת

אם אתם שומרי מסורת, ובכל פעם שאתם מתכננים נסיעה לחו"ל אתם שוברים את הראש לאן לנסוע ואיך להיערך, אירגנו לכם רשימה של טיולים מאורגנים שיסדרו לכם את החופשה הבאה.

היצע היעדים לטיולים מאורגנים הוא רחב מאוד: מרוקו, דובאי, תאילנד, יפן, דרום אפריקה ואפילו לפלנד. כל אחד מהטיולים מציע אוכל כשר, יום מנוחה בשבת, וביקור באתרים הקשורים לעם היהודי. חשוב לדעת שבטיולים מאורגנים לשומרי מסורת מספר המקומות מוגבל, ולכן מומלץ לשריין כמה שיותר מוקדם.

מרוקו

מרוקו היא אחת הארצות המרתקות ביותר לטייל בהן. בין המדבריות האינסופיים, הכפרים המסורתיים, הערים העתיקות והתרבות העשירה, היא ספוגה בהיסטוריה יהודית של אלפי שנים. בטיול תוכלו לבקר באטרקציות רבות, כמו ארמון המלוכה בראבט, טיול ג'יפים בדיונות הזהב, או סיור בשווקים הצבעוניים של פס. את שבת תוכלו להעביר במרקש, שם תוכלו ליהנות ממסעדה כשרה עשירה וסיור רגלי בעיר, ובמוצאי שבת לצפות במופע ברברי מרשים. הטיול למרוקו מומלץ לכל מי שיש לו עניין במורשת היהודית העתיקה.

תאילנד

תאילנד היא מקום מפגש של עשרות תרבויות שונות ומרתקות. שבטים פראיים, קהילות בודהיסטיות, נזירים ובתי מלוכה, ועוד. בטיול המאורגן תוכלו לבקר במקדשים מרהיבים, בפסלי בודהה ענקיים מצופי זהב, בארמון המלך בבנגקוק ולשוט בתעלות המים של העיר. תוכלו לטוס גם לאיים קארבי ופוקט, וליהנות משמורות הטבע היפהפיות והאווירה הקסומה. בין האטרקציות יהיו סעודות כשרות, כולל ארוחת ערב בבית חב"ד, שמהווה מרכז מטיילים תוסס. את השבת תוכלו להעביר באי צ'אנג מאי, בו ניתן לטייל ברגל בחוות הסחלבים. 

צילום: Depositphotos

לפלנד

טיול ללפלנד מכונה לעתים קרובות "חלום ליל חורף", ולא בכדי. אם תמיד חלמתם לחזות באורות הצפון המפורסמים, לרכב על אופנועי שלג, לבקר בטירות ולפגוש את איילי הצפון – עכשיו ניתן לעשות את כל זה בטיול אחד, שנבנה במיוחד עבור שומרי המסורת. בטיול המאורגן תבקרו במגוון אטרקציות מרהיבות, ותחזו בפלאי הטבע החורפיים של לפלנד במלוא תפארתם: תוכלו להעפיל ברכבל אל ראש ההר בשמורת הטבע לואוסטו, להעמיק אל תחתיתם של מפלי הקרח, ולסייר ביער העבות של הציידים וחוטבי העצים. את הטיול של קשרי תעופה מלווים שף פרטי ומשגיח כשרות, שיהפכו את המסע לתענוג קולינרי, ויפתרו לכם את החשש מלדאוג לאוכל כשר במדינה הקרה.

יפן

אין מי שלא שמע על עונת פריחת הדובדבן, אשר מהווה את הסמל הגדול ביותר של יפן. העצים מתכסים בורוד רך, ובשילוב פסגות ההרים המושלגות – הנוף נראה כמו גלויה. במסגרת הטיול המאורגן תסיירו בטוקיו, ותכירו את ההיסטוריה שלה וגם את החיים המודרניים התוססים ואופנת הרחוב החדשנית. תוכלו לחזות במקדשי שינטו מרהיבים, לבקר במוזיאון האקונה ושוק הדגים בטוקיו, ולשוט בנהר המקיף את העיר. אסור לפסוח גם על אתרי הטבע – יפן עשירה בפארקים, אגמים ומפלים. את השבת תעבירו בעיר קובה במסגרת הטיול המארוגן של קשרי תעופה, בה יש קהילה יהודית פעילה מאז ימי מלחמת העולם השניה.

דובאי

דובאי היא אחד היעדים הנוצצים והמפנקים ביותר להגיע אליהם – לשומרי המסורת ובכלל. יש בה שווקים צבעוניים ומרכזי קניות תוססים, חופים, מבנים עתידניים, איים מלאכותיים וגם מספר מכובד של מסעדות כשרות. במסגרת הטיול המאורגן תוכלו לבקר בעשרות אטרקציות, ביניהן: סיור בשוק התבלינים, שוק הבדים ושוק הזהב, ביקור בכפר הגלובלי – פארק שעשועים ענק בו יש מתחם מיוחד לכל מדינה, ספארי ג'יפים במדבר, וגם טיול לאבו דאבי, בירת איחוד האמירויות.

בשורה התחתונה, נסיעה של שומרי מסורת לחו"ל היא לא תמיד דבר שקל לארגן. הדאגה לאוכל כשר, מקום מנוחה הולם לשבת, סידורי נסיעות וכו', יכולים להיות מתישים ולקחת הרבה אנרגיה שעדיף לשמור לדברים מהנים יותר. בחירה בטיול מאורגן שמתוכנן בקפידה ובמיוחד עבור שומרי המסורת, יכולה להוריד הרבה מהלחץ וכאב הראש, כך שכל מה שנשאר זה להירגע ולהתענג מהחוויה.

Exit mobile version