Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

טיפול בדלקת חניכיים – למנוע נזקים בעתיד

דלקת חניכיים תמימה למדי יכולה לגרום לכאבים, נפיחות, ריח רע מהפה וכיו"ב. אך גם אם אתם לא רגישים עד מאוד, והתופעות של הדלקת שלכם עדינות ולא מונעות מכם תפקוד ביום-יום, אל תיכנסו למעגל הנזק. רבים מהישראלים חוששים מרופא השיניים שלהם, ונמנעים מטיפול בשיניים. הן טיפול מונע והן טיפול בזמן אמת, יותר מדי אנשים ממתינים עד שהם לא יכולים יותר לסבול את הכאב, ורק אז ניגשים לטיפול. הבעיה היא שאם אתם לא ניגשים מיד לטיפול בדלקת חניכיים, הנזק שנוצר עלול להיות רב מדי, ובמקום טיפול אחד עדין תאלצו לעבור סדרת טיפולים מורכבים יותר. לא חבל?

אם אתם סובלים מאחת או יותר מהתופעות הנ"ל, כאבי שיניים חוזרים, עדינים או קשים, ריח רע מהפה, נפיחות ואדמומיות בחלל הפה ובחניכיים, דימומים בעת הצחצוח או באכילה, ועוד תופעות לא נעימות, הרי שיכול מאוד להיות שיש לכם דלקת בחניכיים, וטיפול מיידי יכול למנוע הידרדרות של המצב.

טיפול בדלקת חניכיים לפני שהיא מתחילה

הרעיון המתקדם ביותר בעולם הרפואה הינו הרפואה המונעת. הידע לזהות את הפוטנציאל של החולי שעלול  להתפתח בעתיד, ונקיטת פעולות מניעה בכדי לוודא שהבעיה לא תיווצר מלכתחילה. טיפול בדלקת חניכיים עדיף לעשות לפני שהיא מתחילה, שכן לאחר מכן עלולים להיות סיבוכים ומורכבויות שידרשו הרבה יותר עבודה, זמן, כסף ומאמץ, שלא לדבר על הסבל שאתם עלולים לחוות מכך. לכן ההמלצה היא תמיד טיפולי מנע.

טיפול מנע בדלקות חניכיים אומר לגשת לרופא השיניים שלכם מבעוד מועד, להיות תחת מעקב של איש מקצוע, ולוודא שמישהו מעודכן ודואג למצב הפה, הלסת, החניכיים והשיניים שלכם. במקביל יש לעקוב אחר ולבצע את כל ההוראות וההנחיות שקיבלתם מרופא השיניים, לאחר שהאחרון ניקה את השיניים שלכם, הוריד את משקעי האבנית, ודאג כמיטב יכולתו לייצר את התנאים האופטימאליים לשמירה על בריאות החניכיים שלכם, ולהימנע מדלקת.

תמונה: pixabay

אז קיבלתם הפנייה לפריודנט?

ניסינו למנוע זאת, ועשינו באמת כמיטב יכולתנו, אך לעיתים, מה לעשות, טיפול לקוי בדלקת חניכיים, כלומר הימנעות, דחיית הטיפול והתעלמות מהמצב בפה, מובילים להחמרה במצב. מקרים חמורים יותר בהן דלקת חניכיים שלא טופלה התפתחה לכדי דלקת כרונית, דורשת התערבות מומחה ייעודי. מומחה לבריאות החניכיים הינו פריודנט, והוא יוכל להתאים לכם תוכנית טיפולים אישית לצורך הפחתה הדרגתית של הדלקת הכרונית שלכם בכדי להגיע לרמסיה, נסיגה של הדלקת, ושמירה על סטאטוס קוו.

רופא מומחה במרפאת שיניים בירושליים יוכל להציע טיפול בדלקת חניכיים ראשונית או כרונית, לכל מצב שהוא בחלל הפה, תוך התאמת מערך טיפולים אישי בהתאם למצב הפה שלכם. הקצעת שורשים, ניתוחי חניכיים והשתלת חניכיים במקרים מורכבים במיוחד, לצד ניקוי אבנית פשוט, והרגעת דלקת עדינה בשיניים שלכם כדי למנוע התפתחויות בלתי רצויות בחלל הפה.

למידע נוסף ליחצו – מרפאת שיניים בירושלים

Exit mobile version