Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

טיפים לבעלי כלבים

בקרב הציבור הדתי-לאומי ישנם רבים המגדלים להנאתם כלבים מגזעים שונים – גזעיים או כלבים מעורבים. הכלב מלווה את האדם משחר ההיסטוריה האנושית, אך למרות שהכלב נחשב לידידו הטוב ביותר של האדם, במסורת היהודית הכלב מסמל דברים רעים וזוכה לשלל כינויים כמו חיה שפלה, טמאה ובזויה. יחד עם זאת, אין כל הנחיה מפורשת בהלכה היהודית האוסרת על גידול כלבים, כל עוד חיית המחמד אינה מסוכנת.

הלכות צער בעלי חיים מופיעות כבר במקורות

רבים אינם יודעים, אך ישנן הלכות העוסקות בחשיבות צער בעלי חיים במקורות של המסורת היהודית. ההלכה הראשונה המופיעה בתורה נמצאת בספר שמות פרק כ"ג – "כי תראה חמור שנאך רבץ תחת משאו וחדלת מעזב לו עזב תעזוב עמו". כמו כן, כתוב במפורש בתורה כי אדם המגדל בעל חיים חייב לדאוג להאכלת החיה עוד לפני שהוא יושב לאכול בעצמו.

האיסור המופיע בהלכה הוא גידול חיות רעות, כלב רע נחשב למסוכן, לכן ההלכה היהודי פוסקת כי אסור לגדל אותו בבית. על פי ההלכה ובהתאם לפסיקות רבות לאורך השנים, מותר לגדל כלב בבית מאחר והוא שומר על הנכס והרכוש וחיית המחמד שומרת גם על בני המשפחה. לכן, אין שום בעיה הלכתית לגדל כלב בכל מקום ובכל יישוב כדי לשמור על בני המשפחה ולצורך הרתעה והגנה.

טיפים חשובים שיסייעו לכם לגדל ולטפח את הכלב

במשך שנים ארוכות גידול כלבים נחשב במגזר הדתי לבעייתי, למעט מקומות בהם הכלב היה נחוץ לצורך הגנה, שמירה והרתעה. עם השנים, חלק גדול מהפוסקים שינו את דעתם לגבי גידול כלבים בבית או בחצר, וכיום רבנים רבים מעודדים גידול כלבים, בעיקר לצורך הגנה.

צילום: pixabay

כדי לגדל כלב חשוב לדאוג לכל צרכיו, אך מעבר למילוי קערות המים והאוכל, יש לדאוג גם לאילוף, לטיפוח חיית המחמד, לטיפולים בזמן, לחיסונים וכדומה. אם ברצונכם לטפח את הכלב ולדאוג לצרכיו הייחודיים, כדאי לכם לקרוא את הטיפים הבאים:

Exit mobile version