Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

טיפים לתכנון נכון של התאורה בבית

על אף שאנשים רבים אינם נותנים על כך את הדעת, אין ספק כי אחד הפרמטרים החשובים ביותר בתכנון ובעיצוב הבית הוא התאורה. מטרתה של התאורה אינה בהכרח רק להאיר לנו חדרים או איזורים חשוכים, אלא גם לקחת חלק פעיל בעיצוב הבית, להסיט את תשומת הלב מאיזורים בעייתיים ולהאיר איזורים חזקים ויפים. אז כיצד נתכנן בצורה נכונה את התאורה בבית, כך שהיא תעבוד איתנו ולא נגדנו? לפניכם כמה טיפים חשובים שכדאי לקרוא.

טיפ ראשון: הציבו גופי תאורה במקומות אסטרטגיים בבית

אין ספק כי תכנון נכון של התאורה בבית, מתחיל מהצבת גופי תאורה לבית באיזורים אסטרטגיים בחלל החדר. כך, למשל, אין טעם בהצבת גופי תאורה לבית ליד החלון – שכן מדובר באיזור מואר ממילא. בנוסף, רצוי שלא להציב את גופי התאורה באיזורים "בעייתיים" יותר, כמו למשל ליד קיר מתקלף, שכן אז נמשוך תשומת לב מיותרת דווקא לאיזור אותו אנו מעוניינים להסתיר. במילים אחרות: חשבו על הנקודות החשוכות בחדר שאליהן לא מגיע אור טבעי, ויחד עם זאת גם על הנקודות החזקות שתרצו להדגיש, והציבו את גופי התאורה בהתאם ברחבי חלל החדר.

טיפ שני: צבע

תכנון נכון של התאורה בבית. תמונה: pexels

צבע הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר בעיצוב הכללי של הבית, ובתכנון נכון של התאורה בבית בפרט. רובנו לא חושבים על כך או אף שמים לב לכך, אבל תאורה מגיעה במגוון של צבעים וגוונים שונים – צהבהבה וחמה, כחולה וקרירה ועוד. בבואנו לשלב תאורה בחדרי הבית, כדאי מאוד לתת את הדעת על סוג החדר, המטרה והייעוד שלו. עבור חדרי שינה, למשל, ייתכן כי נבחר דווקא בתאורה צהבהבה יותר, אשר תשרה בחדר אווירה חמימה. לעומת זאת, עבור חדר עבודה או המטבח, ייתכן כי בחירה בתאורה כחלחלה, בוהקת וקרירה יותר דווקא תעשה את העבודה.

טיפ שלישי: הגודל כן קובע

גופי תאורה לבית מגיעים במגוון של גדלים שונים, ובניגוד למה שלימדו אותנו מגיל צעיר – במקרה זה, הגודל כן קובע. כך, למשל, אין טעם בהצבת גופי תאורה גדולים במיוחד בחדר שינה קטן, שכן הם "ישתלטו" על החדר ויקטינו אותו משמעותית מבחינה ויזואלית, ולעומת זאת, רצוי שלא להציב גוף תאורה קטנטן בסלון גדול, שכן הוא לא יוכל לסייע לנו בהארת כל חלל החדר.

טיפ רביעי: סוגים

עולם התאורה בכלל ועולם גופי התאורה לבית בפרט, הוא עולם עשיר ורחב יותר ממה שרובנו מכירים. כאשר אנו חושבים על תאורה לבית, רובנו נוטים לחשוב על מנורות סטנדרטיות ו"משעממות", אשר להן תפקיד אחד עיקרי: להאיר את החדר. עם זאת, כיום קיימים שלל גופי תאורה לבית, אשר יכולים להשתלב היטב עם עיצוב הבית ולהחמיא לו. ספוטים, למשל, יוכלו לסייע לנו להאיר איזורים או פריטים יפים בבית, כמו למשל יצירות אמנות; תאורה שקועה תסייע לנו לפתוח את חלל החדר מבחינה ויזואלית ועוד.

Exit mobile version