Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

בלוייר – טלית בעיצוב חדש

טלית הבלוייר עם הפסים הכחולים הכהים---קרדיט משכן התכלת

ישנו מגוון גדול של טליתות לכל עדה וזרם ביהדות. החל מטליתות עם פסים שחורים, לבנים, עבים יותר או פחות. כעת, מציגה חברת משכן התכלת, החברה הגדולה בעולם לייצור טליתות ותפילין, דגם טלית חדש.

הדגם, שקיבל את השם "בלוייר", שונה משאר הדגמים ומציג לראשונה טלית לבנה עם פסים בצבע כחול כהה המחליפים את הפסים השחורים המוכרים. הטלית נוצרה על ידי משכן התכלת מתוך רצון ליצור טלית דומה ככל שניתן לטלית המקורית מימי בית המקדש, שצבעה היה כחול כהה.

טלית הבלוייר עם הפסים הכחולים הכהים—קרדיט משכן התכלת

שלמה אברהמי, מנכ"ל חברת משכן התכלת מסביר: "בעבר היו מכינים טליתות בצורה ידנית ומשתמשים בצבעים שנמצאו בטבע. בתקופת בית המקדש החלו היהודים ללכת עם בגד לבן ועליו פסים בצבע כחול כהה שנועדו להוסיף חן ויופי לטלית. עם השנים הקהילות השונות בתפוצות הפכו את הפסים לשחורים וכך קיבלנו את הטלית המוכרת לנו כיום".

לקוחות רבים של החברה פנו לשלמה בבקשה לייצר את הטלית עם הפסים הכחולים כדי לחזור למקורות ולהתקרב לטלית היהודית הראשונה. הטלית 'בלוייר' יצאה לשוק רק לאחרונה אך כבר דיווחו במשכן התכלת כי הדרישה אליה הולכת וגוברת. "אנשים רבים חושבים שמדובר בטלית יפה יותר ובעלת 'אופי' בזכות הדמיון שלה לטלית הראשונה של אבותינו" סיכם אברהמי. "אנו נרגשים להציג את הטלית ושמחים על ההתלהבות בקרב לקוחות החברה הנפעמים לשמוע את סיפור הטלית ולדעת שהם כיום יכולים ללבוש טלית הנראית כמו הטלית הראשונה של העם היהודי".

Exit mobile version