Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

טעויות נפוצות בעיצוב חדר האמבטיה

חדר הרחצה או חדר האמבטיה הוא מקדש הטיפוח בבית. כשהוא נוח ונעים, החיים הרבה יותר מהנים. למרבה הצער רבים עושים טעויות קריטיות במהלך עיצוב חדר האמבטיה שהופכים אותו למשהו אחר. במאמר זה ננסה לסקור כמה טעויות נפוצות ואת הדרכים בהן ניתן להימנע מהן.

לפעמים הזול עולה ביוקר

בכלים סניטאריים לאמבטיה ואביזרים אחרים שחיוניים בכל חדר רחצה, הפיתוי לחסוך תמיד נכון. אבל במקרה של אביזרים לאמבטיה פערי האיכות יכולים להיות דרמטיים, שאתם עורכים שיפוץ שאמור לעצב את חדר האמבטיה לאורך שנים, כדאי לדעת איפה לחסוך ואיפה לא. למשל, היום חבל לא להתקין בחדר האמבטיה אסלה תלויה שהופכת את משימת האחזקה והניקוי להרבה יותר פשוטה ונעימה. הדברים אמורים גם בבחירת האמבטיה (תבחרו באמבטיה אקרילית ששומרת על מראה נקי גם אחרי שנים) ואביזרים אחרים.

בחירה ומיקום של ארון האמבטיה

ארון האמבטיה הוא הרהיט המרכזי בחדר האמבטיה. תבחרו בארון איכותי שלא יתפרק אחר שנים אחדות ומקמו אותו באופן שמאפשר גישה קלה לכולם. בדרך כלל ארון האמבטיה יכלול יחידה של כיור מובנה. מאחר שחדרי אמבטיה הם לעיתים צפופים וצרים, חשוב לבחור בארון שאינו רחב מדי ולמקם אותו באופן כזה שלא יפריע לזרימת החלל בחדר. אפשר להוסיף גם ארון טואלטיקה קטן, לאכסון תכשירים, מברשות שיניים וכיוצא באלה.

קרמיקה

חדר אמבטיה נמצא בקטגוריה של 'חדרים רטובים', המשמעות היא שהוא מתוכנן לספוג כמויות רבות של מים ולנקז אותם בלי שיישארו משקעים ונזקי רטיבות על הקירות. הפתרון השגור הוא קרמיקה. על העניין הזה שווה להתעכב, כי לא חסרים מעצבים יצירתיים שמנסים להמציא את הגלגל מחדש. אז למען הסר ספק, פרקט בחדר האמבטיה זה רעיון רע מאוד וגם אם טיח חדש נותן תחושה יותר 'כפרית' מקרמיקה שגרתית, יש סיבה שלא נהוג להשאיר בחדרי רחצה קירות טיח חשופים לכל אורכם.

תמונה באדיבות: pixabay

ניקוז וצנרת

מי שלא מבין ועובד עם שיפוצניק חאפר, עלול להחמיץ את הנקודה הזו. אבל מערכת צינורות איכותית עם יציאות תקניות של 4 צול תחסוך לכם הרבה כאבי לב, סתימות והצפות. דרשו מאיש המקצוע שיתקין לכם מערכת כפולה של קולחין ושופכין זה יותר ידידותי לסביבה, יותר הגייני וחוסך לא מעט סתימות.

נקודת חשמל

גם פה קל לשכוח מזה או להחליט לחסוך. נקודת חשמל בחדר אמבטיה היא אופרציה מורכבת כי היציאה אמורה להיות חסומה ומוגנת בפני מים. הרבה משפצים ממעטים בחשיבותה ומוותרים עליה וחבל. הרבה יותר נוח להתגלח באמבטיה מאשר במטבח ולייבש את השיער בחדר הארונות זה גם לא תענוג גדול.

חימום

רוב השיפוצים מתבצעים בעונת הקיץ, בעיתוי כזה שאלת גוף החימום בחדר האמבטיה לא תופסת תשומת לב מיוחדת. לעיתים העניין הזה נשכח, לעיתים מתפשרים על איזה תנור להט קטן מעל הדלת. בחורף כבר תזכרו, אבל אז זה יהיה מאוחר מדי.

לייעוץ מקצועי ניתן להכנס לאתר – http://www.aaronotambatia.co.il/category/ארונות-אמבטיה

 

 

Exit mobile version