Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

טעויות נפוצות בשיפוץ הבית

רבים הם האנשים שיוצאים למסע שיפוצים מבלי שהם בודקים באמת מה הם צריכים לעשות ומה הם רוצים להפיק בפועל מהשיפוץ. לעיתים זה מתחיל משינוי פעוט שהם רוצים לבצע אך הדבר גורר עוד ועוד שינויים עד שהם מוצאים את עצמם בתוך מסע שיפוצים נרחב ויקר להחריד מבלי שהם באמת התכוונו לכך. איך זה קורה?

צילום: pixabay

הטעות הכי קריטית שאנחנו יכולים לעשות לפני שאנחנו מבצעים שיפוץ בכל סדר גודל, זה לא להתייעץ עם קבלן או מהנדס לפני שמתחילים. גם כאשר מדובר בשיפוץ קטן ואפילו פעוט כאשר נדמה כי כמה שיפוצניקים מוכשרים יצליחו לבצע אותם עבורנו בקלות, עדיין חשוב לדעת כי על מנת שהעבודה תיעשה באופן נכון ובטוח, חובה לפנות אל איש מקצוע שיחלוש על כל הסיפור מכל היבטיו וידע להבחין בתקלות בתכנית, ישלוט על כל המכלול בכדי לחסוך בעיות שעלולות להתעורר במהלך העבודה.

עובדים בטוח

טעות נוספת שרבים עושים היא עבודה בשיטת ה'סמוך'. כולנו יודעים כי ה'סמוך' הישראלי כבר עלה להרבה מאוד אנשים מאוד ביוקר. תאונות עבודה שונות שאירעו תוך כדי ביצוע שיפוצים רק בגלל חוסר שימת לב לפרטים והשקעה בכלים בטוחים ותקינים לגמרי.
לעיתים רק לאחר שקורה אסון אנחנו מתעוררים לחשוב על כך שהסולם הוא אולי רעוע, הכלים לא על פי התקנים ובאופן כללי לכל הצוות לא היה מזיק שינון מחדש של כל כללי הזהירות בעבודה. אז חבל שזה קורה לאחר מעשה.

חכמים לפני מעשה

אז כדי שלא נבכה על העבר, הבה נהיה חכמים לפני מעשה ולא חכמים לאחר מעשה. נלמד על מה חשוב להקפיד במהלך ביצוע העבודות, נשנן את כל כללי הבטיחות וכך נבצע את העבודות באופן בטוח מבלי שיקרה דבר רע לאף אחד מהעובדים כמו גם לאנשים העוברים בסביבה או לבני הבית.

מה זה אומר זהירות בעבודה?

כאשר אנחנו מדברים על זהירות בעבודה אנחנו מדברים בראש ובראשונה על כלי עבודה תקינים ושלמים, כלים אשר עומדים בכל התקנים המחמירים ואלו לא יהוו כל סיכון כאשר ייעשה בהם שימוש רגיל והגיוני.

אחד הכלים הכי שימושיים בכל עבודות הבניין זהו הסולם. על פי רוב יהיה זה סולם אלומיניום. סולמות האלומיניום קיימים במגוון גדלים כאשר אנחנו יכולים למצוא היום סולמות שהם בעלי שניים או שלושה שלבים (אלו מכונים – דרגשים) וישנם הסולמות הגבוהים מאוד שהם יכולים להכיל שמונה שלבים, עשר שלבים ואפילו 12 שלבים. ברור שככל שהסולם יהיה גבוה יותר הוא גם אמור להיות בטוח ויציב יותר. זאת בכדי שהאדם המטפס על הסולם יוכל להיות בטוח כי הוא יכול לבצע את עבודתו כאשר הוא נמצא במרומי הסולם מבלי לחשוש כלל לבטיחותו. הוא גם יוכל לרדת מהסולם בבטחה ולסיים את מלאכתו מבלי שיאונה לו כל רע.

Exit mobile version