Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

טעינת EV לרכבים חשמליים – מה זה אומר, ואיך זה עובד?

המדריך המלא לרוכשי הרכבים החשמליים – כל מה שחשוב לדעת על הטעינה החשמלית 

אם אתם מתכננים לקנות רכב חשמלי, רוב הסיכויים שאחד הנושאים שהכי מדאיגים אתכם הוא אופן הטעינה של הרכב. אם כן – אנחנו כאן כדי להרגיע אתכם ולעדכן שעמדות טעינת EV כבר הפכו להיות דבר מאוד פופולארי בארץ, וכיום תוכלו למצוא עשרות עמדות טעינה כמעט בכל אזור.
הטעינה כשלעצמה היא תהליך פשוט מאוד (וגם זול בהרבה בהשוואה לתדלוק עם בנזין), ועובד בצורה די פשוטה ונוחה. במדריך שלפניכם נסביר בדיוק איך הכל עובד:

מהי טעינת EV?

בדיוק כמו בטלפון הסלולארי – רכבים חשמליים חייבים להיטען אחת לתקופה כדי לעבוד.
טעינת ה EV היא התהליך שבו משתמשים בציוד ייעודי על מנת לספק חשמל למצבר של הרכב – התהליך למעשה מאוד פשוט, ודומה למילוי דלק ברכבים רגילים – מגיעים לאחת מהנקודות בהן יש תחנת טעינה, ומחברים את צינור הטעינה לרכב.

איך הטעינה החשמלית עובדת?

כדי לבצע את הטעינה פשוט מחברים את כבל הטעינה לכניסה הייעודית לכך ברכב החשמלי – המטען שואב זרם חשמלי מהרשת, ומעביר אותו אל הרכב החשמלי. הרכב אוגר את החשמל לתוך סוללה ייעודית, שמעניקה את הכוח למנוע החשמלי של הרכב.

 

כמה זמן אורכת הטעינה?

זמני הטעינה משתנים בין רכב אחד לשני ותלויים במספר גורמים – כדוגמת קיבולת הסוללה, הכח של עמדת הטעינה, והקיבולת של הרכב. למעשה, קיימים 2 סוגים של טעינה:

▪ טעינה רגילה: מתבצעת דרך עמדות הטעינה הרגילות, הציבוריות/ביתיות. זמן הטעינה אורך מספר שעות (בין 4-10 שעות – תלוי בגודל ובקיבולת של הרכב), כך שממולץ שהטעינה תבוצע בעת חניה לזמן ממושך (למשל בהגעה לסידורים/קניות שיימשכו כמה שעות).

▪ טעינה מהירה: טעינה בהספק הרבה יותר גבוה – בטעינה מסוג זה רובה הגדול של הסוללה נטען בכחצי שעה בלבד (סוג כזה של טעינה מתאים יותר לפני יציאה לנסיעות ארוכות).
מהירות הטעינה תלויה בהספק של הרכב – ככל שההספק שלו יהיה גבוה יותר, כך גם זמן הטעינה יהיה קצר יותר.

עמדת טעינה ביתית

לצד עמדות הטעינה הנקודתיות קיימת גם אופציה של התקנת עמדה טעינה אישית בבית – פרוצדורה כזו אמנם כרוכה בעלויות לא קטנות (בסביבות ה 2000 ₪), אך יחד עם זאת, עלות טעינה של רכב חשמלי דרך העמדה הפרטית חוסכת בעלויות לטווח הרחוק, ויכולה אף לעמוד על טווח של פחות מ 0.10 אג' לק"מ.
השימוש בטעינה הביתית יבטיח לכם עמדה פעילה שנמצאת לשירותכם לכל זמן שרק תצטרכו, וכאמור מבטיחה לכם עלויות טעינה נמוכות יותר בהשוואה לטעינה הציבורית.
המלצה שלנו – טעינת הרכב למשך הלילה תהיה היעילה ביותר, שכן בזמן הזה לא נעשה שימוש ברכב.

Exit mobile version