Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

טרוטופיה- חוויה מעבר למקום ולזמן: תערוכה חדשה של שקד אביב, מרצה לאמנות במכללת תלפיות

תערוכה חדשה בצדיק, גלריה לאמנות ביפו של שקד אביב, מרצה לאמנות ממכללת תלפיות עוסקת בנופים פנימיים מדומיינים וביצירת אשליה של מקומות ואירועים. ציוריה נעים בין זיכרונות ילדות כואבים לבין השאיפה העצמית לתיקון.

תערוכת הטרוטופיה, מראית עין של שקד אביב מבטאת את אירועי ילדותה הכואבים, תוך תקווה ושאיפה להתחבר מחדש אל עצמה ולחוות תיקון מחודש כאמא. שקד היא בוגרת תואר ראשון באמנות ומרצה לאמנות במכללת תלפיות. את התערוכה אוצרת נירה טסלר, היסטוריונית ומרצה לתולדות האמנות במכללת תלפיות.

התערוכה בגלריית צדיק ביפו החלה להציג בשבוע שעבר וכבר עוררה הדים רבים. יצירותיה עוסקות בנופים פנימיים מדומיינים, וביצירת אשליה של מקומות ואירועים בשילובים שאינם מתקיימים בו זמנית במרחב המוכר. הצבעוניות המתקתקה לעיתים מסתירה זיכרונות ילדות מטלטלים שפצעו את נפשה של שקד.

האמנית שקד אביב: "הרעיון בתערוכה הוא השגת אוטופיה- סדר שאין לו קיום בעולם בממשי" אך למתבונן מהצד, נדמה כי דווקא דרך השילוב בין נופים אמתיים ונופים מדומיינים בשילוב של צבעוניות ורודה משיגה שקד את המושג טרוטופיה שעל שמו קרויה התערוכה- "מקום או מרחב אחר, המובדל מן המרחב הרגיל ומערער על עצם קיומו".

תערוכת הטרוטופיה. אמנית- שקד אביב. אוצרת- ד"ר נירה טסלר. תמונה: דוברות מכללת תלפיות

התערוכה מורכבת מציורי שמן גדולי ממדים שמשולבים יחדיו בצורה שהופכת אותם למעין קולאז' מדהים שמורכב מצילומים ברחבי העולם יחד עם חיבור של נופים פרי דמיונה של האמנית, בנוסף בתערוכה ניתן לראות דיוקנאות עצמאיים, סיטואציות ודמויות משמעותיות בחייה. לאחר ביקור בתערוכה והתבוננות פנימית, קשה שלא להישבות בקסמה של התערוכה המיוחדת.

בני בהגון, ראש מכללת תלפיות לחינוך מוסיף על התערוכה כי: "אנו גאים בשקד אביב היוצרת ובד"ר נירה טסלר האוצרת. תערוכה מוכיחה כי שקד אביב היא יוצרת מוכשרת מן השורה הראשונה, אני ממליץ להגיע לתערוכה ולהתרשם מהיצירות. אנו גאים שאלו הם המרצים שלנו במכללת תלפיות".

המסלול לאמנות במכללת תלפיות בראשות ד"ר מתי פישר הוא מהמובילים בארץ והוא מכשיר מורות להוראת מקצועות האמנות החזותית בבתי הספר היסודיים והעל יסודיים. המסלול מהווה בית חינוך לסטודנטיות המבקשות לחוות להתמודד ולהביע באמצעים אמנותיים את קולן הפנימי.

Exit mobile version