Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

ייעוץ עסקי – למה זה טוב?

כאשר אדם מרגיש לא טוב הוא ניגש לרופא. הרופא מתאים תרופה לסוג הבעיה ואם היא לא נפתרת ממשיכים לחפש את הגורם עד שמטפלים בשורשו. כך גם בבית עסק.

כאשר מתגלעים קשיים, לא תמיד ניתן להיחלץ מהם ע"י פתרונות מוכרים מתוך המערכת. יתרה מזאת, לעתים דווקא הפתרונות המוכרים מתוך המערכת הם אלו הגורמים לקשיים להמשיך להיערם ולהגיע לכדי מצב של מבוי סתום שממנו אפשר רק להתדרדר. לעתים, בעלי עסקים כלל אינם מודעים לאותו קבעון מחשבתי שהם נמצאים בו ומנסים לבצע שוב ושוב את אותן הפעולות ולהגיע לתוצאות שונות, מן הסתם ללא הצלחה. לכן, כמו שרופא יודע לפתור בעיות רפואיות שבדרכים הביתיות אינן חולפות מאליהן או לפחות להקל עליהן, כך ייעוץ עסקי עשוי להקל על בעיות תפקודיות של בית עסק ולהקל משמעותית על צורת התנהלותו ועל המשך קיומו.

"אורח לרגע רואה כל פגע"

האמרה העתיקה הזאת כל כך מדויקת בהתייחס לנושא של ייעוץ עסקי ולו בשל העובדה שייעוץ עסקי בדרך כלל נעשה בידי גורם שלישי, חיצוני, שאינו שייך למערכת כלל. למה זה טוב? משום שאדם חיצוני שאינו מקושר רגשית למערכת לא יהסס לבצע שינויים הכרחיים גם אם הם כואבים ונוגדים את המסורת שעליה מבוסס בית העסק מלכתחילה. משום שככל שבמעורבות בעסק מכילה גם רגש, כך גדל הקושי לביצוע שינויים, גם אם הם יוכיחו את עצמם בהמשך ללא ספק. זוכרים את השף גורדון רמזי הקשוח בתוכניתו "בעזרת השף"? התוכנית כמובן הוצגה באופן מאוד מוקצן ובוטה למען הרייטינג, אבל השף גורדון רמזי ללא ספק תפקד שם על תקן יועץ עסקי למסעדות שהשתתפו בתוכנית.

 צילום: Canva

במסגרת הצפייה בתוכנית היה מאוד קל להביט מהצד על בעלי מסעדות כושלות שהתעקשו להמשיך ולעשות את אותן טעויות הניהול וההתנהלות ולו משום שהעדיפו לדבוק בישן והמוכר ולא היו מוכנים כמעט בכלל לקבל את השינוי המיוחל. מי שכן השכיל לעשות זאת קיבל הוכחה חד משמעית עד כמה הייעוץ היה מוצלח.

קחו את עצמכם רגע כבעלי עסקים ושימו את עצמכם בנעלי בעלי המסעדות הללו. נכון, לא כל עסק הוא מסעדה ולא כל הפתרונות שהוצגו שם מתאימים לכולם אבל בדיוק כשם שהם נעזרו בו כיועץ והוא ידע למפות בדיוק היכן הליקויים ומה חובה לעשות על מנת להצליח ולא רק על מנת לשרוד, כך  ייעוץ עסקי לבעלי עסקים יידע לכוון אתכם בדיוק לנקודות הבעייתיות יותר בעסק ולהדריך אתכם כיצד להיחלץ מהן, גם ללא הצעקות והרודנות של שף רמזי.

הוצאה על ייעוץ עסקי

לפני שאתם מעלים את ההתנגדות הראשונה, אנחנו כבכר נציג אותה בפניכם – העלויות. והלא אתם מבקשים לצמצמם בעלויות על מנת להבריא את העסק. אז זהו, שזאת טעות נפוצה ראשונה. נכון שהעלות עשויה להיות גבוהה ולאורך זמן, אך יחד עם זאת, הן החיסכון המשמעותי על תהליכים שגויים שעולים לכם כבעלי עסקים כסף ללא כל סיבה מוצדקת, הן צמצום ההוצאות הפחות הכרחיות והן הגדלת ההכנסות בעקבות תהליך ההבראה מחזירים את ההשקעה ומוכיחים אותה ככדאית לאורך זמן. אז במקום לשכור עוד משרד, במקום לרכוש עוד מלאים שישבו במחסן ויעלו אבק וכו', חישוב המסלול מחדש והערכת הצעדים שלכם בעסק יצמצמו את ההוצאה על הייעוץ העסקי לכדי סעיף הכרחי שלא תדעו מדוע לא פניתם אליו קודם לכן.

לסיכום

אל תחכו שמה שכואב לכם יהפוך למצב בלתי הפיך, אל תמתינו לכך שהעסק שלכם יינזק ברמה שכבר לא תוכלו להציל אותו ואת עצמכם כבעליו. פנו לייעוץ עסקי, קבלו חוות דעת של מקצוען שעומד מהצד ורואה את מה שקורה בעסק נכון לעסק או לא ויכוון אתכם לדרך הנכונה. ראו בזה ביקור אצל רופא העסקים שלכם. ייתכן והטיפול יסתכם בביקור אחד בלבד וייתכן שביותר מזה, אבל אם תתעלמו מהבעיה היא לא תעלם מעצמה אלא תמשיך לכרסם בבית העסק שלכם עד שיקרוס.

Exit mobile version