Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

יצאנו לטעום: פרש דה מרקט – 4 מטבחים במקום אחד

פרש דה מרקט. צילום: שירן כרמל מסטודיו BALS

13 שנה אחרי שהקימו את רשת "פרש קיטשן", שהיתה הראשונה להביא את בשורת האוכל הבריא לתל אביב, פתחו היזמים ניר קודיש, גיא אלבז ומושיקו ממן את תת הרשת "פרש דה מרקט" הכשרה המשלבת מטבח מגוון ומותאם לסועד הישראלי, באווירה טרנדית ונכונה. יצאנו לטעום.

רשת פרש דה מרקט החדשה נפתחה רק לפני חודשיים וכבר יש סביבה באזז גדול בתחום המסעדנות. בעלי הרשת, יזמי המזון ניר קודיש, גיא אלבז ומושיקו ממן שהקימו לפני למעלה מעשור את רשת "פרש קיטשן" החליטו הפעם על קונפסט ייחודי שעוד לא נראה בארץ, אך נראה כצעד המתבקש ביותר עבור הסועדים הישראליים.

"פרש דה מרקט" אותה הקימו מציעה חוויית בילוי קולינארית מקיפה של ארבעה (!) מטבחים בחלל אחד: מטבח איטלקי, מטבח ים-תיכוני עם מנות מהטאבון, מטבח אסיאתי ובר קוקטיילים עם שייקים וקינוחים. כל אחת מהמסעדות מתפרסת על שטח של גדול של כ-300 מ"ר, מעניקה אווירה וטעמים של שוק ושמה דגש על חווית בילוי לאורך כל שעות היום.

פרש דה מרקט. צילום: שירן כרמל, סטודיו BALS

המסעדות הראשונות נפתחו במתחם "ביג" קריית גת, מתחם "מול החוף וילג'" בחדרה ובמתחם G בכפר-סבא. בקרוב תפתח מסעדה גם במתחם "ביג" בקריות. אנחנו יצאנו לדגום את המנות והאווירה בסניף הכפר סבאי והכשר.

נתחיל במיקום. מתחם G ידוע כמגנט למשפחות רבות מכל אזור השרון והשומרון במשך כל השבוע ובעיקר בימי שישי ושבת. דווקא העובדה שהמתחם פעיל ושוקק גם בסופי שבוע ראויה לציון לאור החלטם העקרונית של בעלי הרשת שלא לפתוח את מסעדות הרשת ביום המנוחה, ולאפשר לצוות המסעדה, כמו גם לבעלים והמנהלים, לנוח ולשבות יחד עם בני משפחותיהם.

כיאה לקונספט הרשת, החלטנו לדגום מכל אחד מהמטבחים בפרש דה מרקט. את הארוחה פתחנו עם מה שבפרש דה מרקט מכנים "המטבח הפתוח". מכיוון שהיינו רעבים הזמנו דבר ראשון ניוקי בטטה ערמונים. הניוקי הגיע כשהוא צרוב בחמאה ושום ו"טובע" ברוטב שמנת מדהים, יחד עם קוביות בטטה מתוקות, ערמונים, תרד טרי ומעל שקדים קלויים ופרמז'ן ששידרגו את המנה וזיכו את הניוקי במחמאות גם מצד האישה שאיתי, שבדרך כלל איננה מחובבות הז'אנר.

סלט העגבניות. כל ביס צורח "עוד". צילום: כתב תרבוש

יחד עם הניוקי, קיבלנו גם סלט קפריסאי, עצום בגודלו, שכלל מגוון עגבניות נדיר וצבעוני של עגבניות שרי תמר, שרי צהובות, שרי ליקופן ועגבניות קרועות וחתועות גס, יחד עם שילוב מגרה את הלשון של זיתי קלמטה, צנוניות, בצל סגול, רוטב שמן זית ולימון. את הסלט ליוו קרעי פוקאצ'ה מתובלת בצזיקי וגבינת פטה שהכניסו קראנצ' נעים בביס ופיתו אותנו לקחת עוד ועוד מהמנה הנדיבה הזו.

אחרי פתיחה שכזו, כבר הבנו שיש כאן מטבח "ישראלי" ייחודי, כזה שעוד לא פגשנו במקומות אחרים אבל החלטנו לבדוק האם גם בגזרת המיובאים יצליחו בפרש דה קיטשן לעמוד בסטנדרט הגבוה שהציבו לעצמם וביקשנו לקבל טעימה מתפריט הסושי ומתפריט הטאבון.

ניוקי בטטה ערמונים. וואו. צילום: כתב תרבוש

ראשונים הגיעה אלינו הסושי. שלושה רולים צבעוניים, מעוצבים ומגרים של סושי אקא טונה רול, פנקפורה דניס טה"ריינבואו", סלמון אבוקדו ובטטה, במעטפת של דניס, טונה אדומה וסלמון. כאן המקום לציין שבפרש דה מרקט מקדישים את ימי חמישי, כל יום חמישי, ל"סושי נייט 1+1" והחל מהשעה 18:00 בערב ניתן להזמין כל רול מתפריט הסושי ולקבל רול נוסף, לבחירתכם, כתוספת.

אין ספק שגם בגזרת הסושי הצטיינו בפרש דה מרקט, והבעלים ידעו לספר לנו כי מי שאחראי לעבודה המצויינת הוא הסושי מן שמאחורי הדלפק, ישראלי דווקא שהתמחה במטבח היפני והביא את שיטות העבודה שלמד במקומות הנחשבים ביותר לכאן בישראל ומעניק מהניסיון שלו לטובת הסועדים בפרש דה מרקט.

אבל הסושי, כבודו במקומו מונח היה רק ההקדמה להפתעה של הערב. מלכתחילה בת הזוג שאיתי לא כ"כ רצתה לטעום מהמאפים, בטענה ש"מה כבר יכול להיות בפוקאצ'ה", אבל אחרי לא מעט נסיונות שידול השתכנעה שנזמין אלינו גם את הריפיאנה תרד.

אני חובב תרד גדול, אבל מכיר בכך שישראלים רבים, בהם האישה, פחות מתחברים למעדן של פופאי ובכל זאת, השילוב המגרה של בצק פוקאצ'ה פריך שנאפה בטאבון, ממולא בגבינות ויחד עם עלי תרד הוא לא משהו שיכולתי לעמוד בפניו. ואכן, כשהגיעה אלינו המנה נשארנו שמוטי לסטות.

ההפתעה הגדולה של הערב. ריפיאנה תרד. צילום: כתב תרבוש

לשולחן הוגש צינור פוקאצ'ה ענקי, דמוי באגט, המזכיר מעט את החצ'פורי הגיאורגי ובתוכו נחים להם שלוש "קערות" של גבינות ותרד משגעות, לצד רסק עגניות טריות שנתן איזון נכון לביס המלוח. המנה היתה פשוט משגעת וטרפנו אותה בלי לחשוב פעמיים ובלי נקיפות מצפון.

לקינוח, כי אפשר בלי, לקחנו סופלה שוקולד זוגי, עם גלידת וניל נדיבה מעליו, קרמל מלוח ושברי בייגלה. הקינוח היה מצוין, ולמרות שנראה היה שנתקשה להתמודד איתו לבדנו, בסופו של דבר הצלחנו לעמוד במבחן ולחסל את הסופלה הזוגי עד הפירור האחרון.

אם כן, במבחן הטעם זוכה סניף כפר סבא של הפרש דה מרקט לציון מצוין ולמחמאות שכבר הרבה זמן לא הענקנו למטבח של רשת מסעדות כלשהי. על העיצוב והאווירה כמעט ולא דיברנו, אבל בהחלט ניתן היה לראות שהושקעה מחשבה רבה במקום על מנת שלא ייראה כמו עוד סניף גנרי של רשת בתי קפה, ובאמת ההרגשה במקום היא של מסעדה גבוהה ואווירה זוגית ורומנטית המתאימה לבילוי שקט של אמצע שבוע, ארוחת בוקר של שישי או יציאה עם חברים בסוף השבוע, רגע שחוזרים אל השגרה.

ואי אפשר בלי קינוח. שילוב של מתוק ומלוח במנה זוגית שיכולה היתה להספיק גם ליותר. צילום: כתב תרבוש
Exit mobile version