Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

יתרונות הטכנולוגיה ההיברידית

המאה ה-21 הביאה אתה שלל טכנולוגיות אשר תפקידן העיקרי הוא לסייע לבני האדם במהלך חיי היומיום, לייעל ולשדרג את רמת החיים באופן כללי. בתחום הרכבים השתפרו פרמטרים רבים וכל חברה הכניסה חידושים רבים במנועים, במבנה והעלתה מאוד את מידת החיסכון שניתן להגיע אליו במהלך נהיגה. טויוטה היברידית הינה אחת החלוצות בנושא מנוע היברידי, מהנדסי החברה ישבו על המדוכה והוציאו לאוויר העולם את אחד המנועים האיכותיים, היעילים והחסכוניים ביותר.

כמובן שלא היינו רוצים שמנוע ככל שיהיה חסכוני יפגע לנו בביצועים של הרכב או יפגום בנוחות ובהנאה של הנהיגה. מנוע מיוחד של טויוטה היברידית לוקח את כל זה בחשבון ולא מתפשר על אף פרמטר. להיפך, מאז החלו לשווק את המנועים הללו הם רק הולכים ומשפרים את רמת החוויה והפופולאריות שלהם עולה בקצב מדהים.

מה חדש בתחום המנועים ההיברידיים

באדיבות: storyblocks

רב הדגמים אשר של טויוטה אשר נמכרים בסוכנויות השונות מצוידים במערכות משוכללות ומתקדמות רבות אשר משפרות מאוד את חווית הנהיגה. השכלול בא לידי ביטוי במערכות בטיחות שונות שלא מאפשרות טעויות במהלך הנהיגה. מערכות אלו מותקנות ברב הדגמים ההיברידיים ואין צורך להזמינן באופן מיוחד. לדוגמא מערכת Toyota Safety Sense שכוללת מספר חיישנים אשר מסונכרנים על מערכת המחשוב של הרכב. מערכת זו מסוגלת להתריע בעבור גורמים רבים שעשויים לסכן את הרכב, הנהג והנוסעים במהלך הנהיגה.

בעבר כאשר היינו סוטים מנתיב הנהיגה מסיבה זו או אחרת במקרה הטוב היינו מצליחים להשתלט על הרכב ובמקרה הפחות טוב היינו מוצאים את עצמנו בתעלה בצד הכביש. השימוש במערכות אלו חוסך פגיעות רבות בנפש וברכוש. גם בלימות חירום הן גורם אשר מסכן רכבים רבים ועשוי להביא לתאונות דרכים. הדגמים ההיברידיים מצוידים בכל מה שנחוץ על מנת להפוך אותם לכדאיים ומומלצים.

מה לגבי אחזקה

האחזקה היא גורם שמרתיע אנשים רבים ככל שמדובר על רכישת רכב חדש. המנוע ההיברידי אמנם צבר לו מעריצים רבים אך ישנם כאלו שמאמינים שהוא דורש תחזוקה יקרה יותר מאשר רכבים בעלי מנוע בערה רגיל. זוהי כמובן לא האמת ובדיקות שונות הוכיחו שאין כל הבדל בעלויות האחזקה בין שני המנועים.

לעיתים מדובר גם על תחזוקה זולה יותר. למשל ככל שמדובר על מערכת הבלימה שתמיד נחשבת יקרה מאוד, ברכבים היברידיים היא תישחק באופן נמוך יותר. הרפידות של הבלמים יחזיקו יותר זמן מעמד וכך יקטינו את הוצאות האחזקה הרגילות. מוסכים רבים כבר מכירים את הרכבים ההיברידיים ואין כל סיבה לחשוש מהבאת רכב כזה לטיפול או לתיקון. מוטב כמובן לבחור במוסך הסדר לפחות בתקופה הראשונה כאשר הרכב חדש.

Exit mobile version