Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

כבר מהכניסה: איך נבחר דלתות לבית?

מקבלים דירה חדשה מקבלן או מתכננים שיפוץ? אל תשכחו את הדלתות! הנה כל מה שצריך לדעת על דלתות כניסה ופנים לבית

שלומית דרור

אחד מהאלמנטים המשפיעים ביותר על עיצוב הבית הן הדלתות – דלתות הכניסה ודלתות הפנים. איך בוחרים את הדלתות המתאימות ביותר לבית? בין אם קיבלתם דירה חדשה מקבלן ובין אם אתם מתכננים שיפוץ, בחירת דלתות חדשות לבית יכולה לעלות לא מעט כסף. כדי להגן על ההשקעה הזאת מומלץ להצטייד בביטוח דירה שייגן עליכם במקרים של נזק, כמו למשל שריפה. בואו נבדוק ביחד את כל הנוגע לדלתות ולמה יש לשים לב. 

דלתות כניסה – מיגון

בואו נתחיל מנושא המיגון. דלת כניסה צריכה לכלול אלמנטים שיבטיחו את שלום בני המשפחה. אחד הנושאים החשובים ביותר לבחירה בדלת הכניסה הוא המנעול. ישנם מנעולים המיועדים לדלת כניסה בטיחותית ועונים על הדרישות הסטנדרטיות של חברות הביטוח, דוגמת מנעולי בטחון של רב בריח. לעומתם, ישנם מנעולים מתוחכמים יותר שניתן להוסיף, כגון: מנעולי כספת עם מנגנון המחייב שימוש בכרטיס לצורך שכפול המפתח, מנעולים ביומטריים וחשמליים, שבהם הכניסה מתאפשרת באמצעות טביעת אצבע, קודן, או בפתיחה חשמלית מרחוק בדומה לאינטרקום. שימו לב שטביעת אצבע מתאימה לילדים מעל גיל שש, הגיל בו טביעות האצבע מתייצבות. בהרבה מקרים סוג הדלת והמנעול משפיע גם על מחיר ביטוח הדירה, לכן רצוי לבדוק זאת מול חברת הביטוח.  

דלתות כניסה – חומרים

דלתות כניסה לבית הן הדבר הראשון אותו רואים בכניסה לבית. הן אלו שיקבעו את הרושם הראשוני שתשאירו על האורחים, ואת הסגנון העיצובי אותו תצפו לראות גם לאחר הכניסה. חשוב לבחור בדלת כניסה אשר תספק לכם נוחות, בטחון וסיפוק אסתטי המשתלב עם יתר עיצוב הבית. 

כיום ישנן דלתות כניסה בשלל צבעים, חומרים וצורות. אם נבחר בדלת בגודל סטנדרטי, עיקר התשלום ייגזר מהתוספות שאותן נרצה להתקין. עיצוב מיוחד, מנעולים בטוחים וחכמים או תוספות נוחות ובטיחות. דלתות כניסה לבית לרוב עשויות מעץ מלא או מפלדה. בארץ, מקובל להשתמש בדלתות פלדה, הן בשל מחירן הזול יותר ממחיר דלתות העץ והן בשל התאמתן הטובה לתנאי מזג האויר בישראל. החום הרב וקרינת שמש ישירה עלולים לפגוע בעץ ולגרום עיוותים, דבר שאינו קורה בדלתות פלדה. 

shutterstock

דלתות כניסה – גודל ועיצוב

דלתות בגודל שאינו סטנדרטי יהיו יקרות בהרבה. ישנן מידות "חצי סטנדרטיות" – דוגמת דלת בעל שתי כנפיים נפתחות או כנף וחצי כאשר אחת קבועה ושנייה נפתחת. ההבדל בעלות בין דלתות בגודל סטנדרטי ובין דלתות בגודל שאינו סטנדרטי יכול להגיע גם לאלפי ואפילו עשרות אלפי שקלים. לרוחב דלת הכניסה משמעות מיוחדת כאשר שוקלים אילו דברים יהיה צורך להכניס דרך הדלת, לדוגמה. בחירה בדלת גודל סטנדרטי עלולה שלא לאפשר מעבר לדוגמה למקרר בעל מידות גדולות במיוחד.

אפשרויות העיצוב כיום כמעט ללא הגבלה – החל בשימוש בחיפויים וצבעים שונים, שימוש בפסי הפרדה, תבליטים, או הטמעת חלונות מעוצבים בסגנונות שונים. כדאי לבדוק כי העיצוב שבחרתם משתלב היטב עם יתר העיצוב בבית באמצעות שימוש בהדמייה ולא להסתפק בהתרשמות כללית בחדרי התצוגה.

דלתות פנים – עיצוב

הדגש בדלתות פנים הוא פחות על מיגון ויותר על נוחות ועיצוב. כיום ישנם חומרים שונים בשימוש לבניית דלתות הפנים – החל מעץ מלא, דרך MDF (שלבי עץ דחוסים בדומה לסיבית), דלתות זכוכית, אלומיניום ועוד. גם כאן, השימוש בעץ מלא לא מקובל בארץ הן בשל מחירו היקר והן בשל הרגלי שטיפת הרצפותבישראל ההכוללת שימוש בהרבה מים אשר יכול לגרום לעיוותים והתנפחות העץ. למעשה, רצוי לבחור בדלתות פנים של יצרנים ישראלים אשר יודעים להתאים את החומרים ודרך בניית הדלת עצמה להרגלי השימוש ולמזג האוויר בארץ.

דלתות פנים נחלקות לדלות הנפתחות פנים-חוץ או דלתות הזזה. כיום מקובל לשלב את מנגנון ההזזה בתוך הקיר. לצורך כך, תדרשו לבצע עבודת הכנה בקיר עצמו, לרבות במקרים של שיפוץ הבית ושהקיר סביב הדלת פגום. אלמנטים הקשורים בעבודות ההכנה והשיקום בקיר עצמו אינם חלק מעבודת מתקין הדלתות ויש לקחת אותם בחישוב העלות הסופי. 

עיצוב דלתות פנים נע בין סטנדרט קבלן אשר לרב כולל חיפוי פשוט בפורמייקה וידיות פשוטות לדלתות נפתחות פנימה -החוצה ובין עיצובים מורכבים הכוללים צוהר, שילוב חלונות, אלמנטים של אלומיניום וחיפוי או צבע ייחודי, ידיות ומשקופים ייחודיים. השמיים הם הגבול. ככל שהדלת מעוצבת עם יותר אלמנטים – כך מחירה יעלה. כמו דלתות הכניסה, גם כאן, דלת פנים בגודל שאינו סטנדרטי תייקר באופן משמעותי את מחירה.

דלתות פנים – חיפוי

ישנם מספר חיפויים מקובלים בשוק: פורמייקה, צביעה בתנור ומיקס קולור. פורמייקה היא ציפוי למינציה איכותי ועמיד שמתאים במיוחד לחדרי שירותים וחדרים רטובים אחרים. צביעה בתנור פותחת יותר אפשרויות עיצוביות אך היא יקרה יותר מפורמייקה. מיקס קולור היא שילוב שתי השיטות – פורמייקה במשקופים וצביעה בתנור לדלת עצמה.

דלתות הן חלק אינטגרלי וחשוב בעיצוב הבית ובתכנון נכון גם מאפשרות נוחות בשימוש בהן. בגלל מחירן הגבוה, במיוחד אם קיימות דלתות פנים רבות בבית, רצוי להגן על ההשקעה הרבה ולבחור דלתות שמותאמות למזג האוויר ולהרגלי השימוש בישראל.

Exit mobile version