Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

כדאי להכיר: לייזר ארביום בטיפולי שיניים – בראשון לציון

בשנים האחרונות אנו עדים להתפתחויות משמעותיות ברפואת השיניים, ואחת הבולטות שבהן היא השימוש באנרגיית הלייזר. בכתבה הבאה תוכלו לקרוא על לייזר ארביום ועל היתרונות המשמעותיים שלו בטיפולי שיניים שונים.

את המידע מגיש לכם ד"ר אריאל סביון, מייסד ובעלים של "סביון מדיקל סנטר", מרפאת שיניים ייחודית בראשון לציון הדוגלת בהתערבות זעיר פולשנית באמצעות מיקרוסקופ טיפולי. ד"ר סביון הוא בעל תואר במדעי הלייזר ברפואת שיניים וכל הטיפולים במרפאתו מבוצעים עם מיקרוסקופ דנטלי בשילוב לייזר.

זעיר פולשני? מה זה בכלל?

טיפול שיניים זעיר פולשני אולי נשמע לכם כמונח מסובך, אבל אפשר להגדיר אותו בצורה פשוטה ומובנת: מדובר בגישה השואפת לשימור מרבי של חומר שן טבעי בריא, כלומר תוך התערבות מינימלית. גישה זו נתמכת, כמו רפואת השיניים במודרנית בכללותה, על ידי טכנולוגיות מתקדמות, טכניקות עבודה חדשות וחומרים חדישים. אחת הטכנולוגיות שמובילות את המהפכה של השנים האחרונות היא אנרגיית הלייזר, ביחד עם שימוש במיקרוסקופ טיפולי. שתיהן יחדיו תורמות למניעת הברה מיותרת של חומר שן בריא, או במילים אחרות – טיפול שיניים זעיר פולשני.

הלייזר מול הטורבינה

אם ניקח למשל את הטיפולים הנפוצים של הסרת נגעי עששת או זיהומים, או של הכנה כללית של חלל השן, נראה שהטיפול המסורתי כולל שימוש בטורבינה. זהו מכשיר ממונע המסתובב כשלוש מאות אלף פעמים בדקה, ובזמן שהוא "עושה את העבודה" הוא גם מסיר חומר שן בריא ומביא לרגישות יתר בכלל העלאת החום בלשכת המוך. לעומת זאת, אנרגיית הלייזר מחליפה במקרים רבים את המכשיר הממונע.

יח"צ

הלייזר לא נוגע בשן אלא מנדף את הנגע באמצעות קליטה של האנרגיה במולקולות מים. בטיפול כזה אין את הויברציות של השן שגורמות לכאבים בכלל רעידות הטורבינה, וגם אין את הרעש הלא נעים שלה. כידוע, יש לא מעט מטופלים המסתייגים ואפילו חוששים מטיפולי שיניים בגלל ההרדמה המקומית ורעש הטורבינה, ואלו כאמור לא יופיעו במרבית המקרים של טיפול בלייזר ארביום. מדובר בטיפול יותר קל ופשוט, בגישה זעיר פולשני שאינה מסירה חומר שן בריא, אז בהחלט ניתן לומר שמדובר במהפכה המאפשרת ליותר אנשים לשמור על בריאות הפה והשיניים שלהם.

איך הלייזר פועל?

יש מספר מכשירי לייזר לטיפולי שיניים העובדים על אורכי גל שונים, ואחד מהם הוא לייזר ארביום שפועל באורך גל של 2,780 ננומטר. מכשיר זה פולט אור מוגבר אל האזור המזוהם או אל נגע העששת ולרוב לא מצריך הרדמה מקומית. בנוסף, כאשר מכינים איתו את החלל לא נשארת שכבת מרח ולכן לא נסתמים צינורות הדנטין, מה שמביא לחיטוי הנגע, ולהדבקה משופרת של השחזור על השן לטווח הארוך.

אז בשורה התחתונה, אנו רואים בשנים האחרונות התפתחות מרשימה בטכנולוגיות הדנטליות, עם שיטות מודרניות חדשות שימשיכו להיכנס ולהחליף את הגישות המסורתיות. אמנם מכשירי הלייזר עדיין אינם קיימים בכל המרפאות, אך ניתן לומר שהם כבר הפכו לטיפול שגרתי בזכות היעילות והאפקטיביות הגבוהות שלהם, ובזכות מניעת הנזקים לפריודונטיום וללשכת המוך.

רופאי השיניים שעובדים בקביעות עם הלייזר רואים שמטופלים שבעי רצון ממנה בזכות מניעת ויברציות בשיניים, הפחתה משמעותית של רעש הטורבינה, היעדר רגישות פוסט – טיפולית, וכמובן ההנאה מקדמת הטכנולוגיה ברפואת השיניים.

ד"ר אריאל סביון הוא המייסד והבעלים של "סביון מדיקל סנטר", מרפאת שיניים ייחודית בראשל"צ הדוגלת בהתערבות זעיר פולשנית באמצעות מיקרוסקופ טיפולי. ד"ר סביון הוא בעל תואר במדעי הלייזר ברפואת שיניים וכל הטיפולים במרפאתו מבוצעים עם מיקרוסקופ דנטלי בשילוב לייזר.

Exit mobile version