Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

כיצד יש לנהוג לפני ניתוח הגדלת החזה?

ככלל, חשוב להבין כי המטופלת עומדת לפני ניתוח כירורגי לכל דבר, ולכן יש לדווח לרופא מוקדם ככל הניתן (ולכל המאוחר עד 10 ימים לפני הניתוח) אודות מחלות שונות שלקתה בהן כגון חום גבוה, כדורים שניטלו, תרופות מרשם, משככי כאבים וכד'.

מעבר לכך, על המטופלת להימנע לחלוטין מעישון של מוצרי טבק או סיגריות כחודש לפני הניתוח, וכן, להימנע מנטילת תרופות שמשפיעות על מערכת הדם  ועל יכולת קרישת הדם.

באשר לזמן הסמוך לניתוח הגדלת חזה, החל מלילה לפני הניתוח, יש לצום החל מהלילה (או על פי הוראה אחרת של הרופא המנתח) וכן, יש להימנע מלעיסת מסטיקים שעלולה לעודד את היווצרותם של מיצי קיבה. חשוב לציין כי יש להצטייד בתוצאות בדיקת מעבדה ולהביאן לרופא לפני הניתוח.

תופעות מסוימות שיכולות להופיע לאחר הניתוח:

כמה שאלות נפוצות:

האם אפשר ללכת בלי חזייה לאחר הגדלת חזה?

ככלל, בחודשים הראשונים עד לשנה לארח הניתוח מומלץ להמשיך וללכת עם חזיות תומכות משום שגודל החזה וצורתו הסופית כאמור, תתקבל רק לאחר מספר חודשים ולכן יש לספק לחזה בתקופה זו תמיכה. מעבר לשנה זו, חשוב לזכור שכוח הכבידה עובד על חזה מוגדל בדיוק כמו שהוא עובד על חזה טבעי ולכן, ככל עוד שאישה תלך זמן רב יותר ללא חזייה,

 הסיכוי שהחזה יקבל מראה נפול יגדל.

האם הגדלת חזה תשפיע על יכולת התנועה של הגוף?

הגדלת חזה ככלל אינה פוגעת ביכולת התנועה של אזור החזה או הידיים. עם זאת, חלק מניתוח הגדלת החזה כוללים שימת שתל מתחת לשריר, דבר אשר עלול לגרום לכאבים ולתחושת שרירים מתוחים או מכווצים בתקופה שלאחר הניתוח. הכאבים יחלפו תוך כמה ימים עד שבועיים לרוב, אולם עדיין מומלץ להימנע מאימוץ הידיים או הזרועות, לרבות הרמת משאות כבדים, כדי לא לאמץ את האזור.

האם ניתן להניק לאחר ניתוח הגדלת חזה?

הגדלת חזה לא פוגעת בצינוריות החלב או בבלוטות החלב במרבית המקרים. הגדלת החזה גם אינה אמורה לפגוע בהרכבו של החלב ולכן יכולת ההנקה תלויה ביכולותיה הגופניות של האישה. עם זאת, במקרים מסוימים, החתך של הניתוח או מיקומם של השתלים עלול לפגוע בבלוטות החלב או בתנועתו בשד ולכן, אם יש חשש, ניתן לפנות לרופא המטפל.

מאיזה גיל ניתן לעשות הגדלת חזה?

ככלל, גדילתו הסופית של החזה מסתיימת באזור גיל 16-18 ולכן, לא מומלץ לעבור ניתוח להגדלת חזה לפני כן (ועל כך, יעידו מרבית הרופאים). עם זאת, קיימים מקרים לא נפוצים בהם יש לשקול הגדלת חזה כבר בגיל העשרה (אבל לא מוקדם מגיל 16-17) כתוצאה מאי-סימטריה ברורה מאוד או חזה שטוח כמעט לחלוטין אשר גורם לנערה עוגמת נפש רבה וחוסר ביטחון.

Exit mobile version