Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

כיצד עורך דין יכול לקדם פרוייקט תקוע של התחדשות עירונית?

פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית טומנים בחובם לא מעט יתרונות. משינוי פני המרחב ועד לעלייה בערך הנכס שלך, ברוב המקרים המרוויחים העיקריים יהיו הדיירים. למרבה הצער, לא פעם הדברים לא עוברים חלק. ככל שהתהליך עלה על שרטון, עורך הדין הנכון הוא המפתח.

סיבות לעיכובים בפרוייקטים של התחדשות עירונית

ישנן סיבות רבות ומגוונות לעיכובים בפרוייקטים של התחדשות עירונית. אחת הסיבות היא בחירה לא נכונה של יועצים שילוו את בעלי הדירות בשלבים המורכבים של הפרוייקט. היועצים הללו אמונים על שירות האינטרסים של בעלי הדירות בכל הנוגע לפרוייקט החל משלבי ההתארגנות הראשונים ועד לרישום הזכויות בדירות החדשות בלשכת רישום המקרקעין על שמם. באם בעלי הדירות יקחו לעצמם עורך דין שאינו מנוסה וממולח בעל הבנה עמוקה בתחום המיסוי, הקניין, התכנון והבנייה כמו גם בתחום הפינוי והבינוי, קרוב לוודאי שלא יוכלו לצלוח את הפרוייקט המאתגר כשהאינטרס שלהם מושג. סיבה נוספת היכולה לגרום לעיכוב בפרוייקטים היא חיכוכים בין בעלי הדירות עצמם, אך באם עורך הדין בעל ניסיון וותק בתחום, ידע גם הוא לתת פתרונות ולצמצם את החיכוכים הללו.

פעולתו של עורך דין פינוי בינוי במקרה של פרוייקט מעוכב

במקרה של בעל דירה המסרב להצטרף לפרוייקט או לחתום על ההסכם לעורך הדין יש את האפשרות להגיש נגדו תביעה ולחייבו לפנות את הבניין לטובת בנייה ולקבל דירת תמורה חדשה.  כמו כן ניתן להגיש נגד בעל הדירה תביעה כספית על סכום גבוה, ובאם הוא לא יתחייב לחתום, ייאלץ לשלם סכומי עתק של מאות אלפי שקלים.מבחינת החוק אכן קיימת רשימה של סיבות בעטיין סירובו של בעל הדירה יהא מוצדק, באם בית במשפט קובע כי לבעל הדירה הסרבן אכן יש עילה מוצדקת, לא ניתן יהיה לעשות נגדו דבר ברמה המשפטית – עד שהבעיה תפטר. תפקידו של עורך דין פינוי בינוי מול בעל הדירה הסרבן הוא נקיטת פעולה משפטית נגדו. בתחילה עליו לייצג את שאר בעלי הדירות בהליך שבו ייקבע האם סירוב הסרבן מוצדק. על עורך הדין להוכיח שסירוב בעל הדירה אינו מוכר כסירוב מוצדק על פי חוק. בהסכם הראשוני מול בעלי הדירות פינוי בעל דירה סרבן הוא חלק מהאחריות שעורך הדין לוקח על עצמו. בנוסף, ניתן משפטית להתמודד מול בעל דירה סרבן באמצעות תביעה נזיקית, כלומר ניתן לתבוע אותו לשיפוי הדיירים על נזקיהם כאשר מטרת התביעה היא שכנוע הסרבן על מנת שלא ייאלץ לעמוד בפני חוב.

משרד עורכי דין ל. עמידור ושות'

כאמור, לעורך הדין תפקיד קריטי וחשוב להצלחת הפרוייקט. על מנת לקדם את הפרוייקט עורך הדין הוא זרועם הארוכה של בעלי הדירות להם לרוב אין את הזמן ואת הפניות להתעסק בקידום הפרוייקט. למשרד ל. עמיקור ושות' ולעומד בראשו ניסיון מוצלח בפרוייקטים הרבים אותם ליווה ואשר יצאו לפועל. ל. עמידור ושות' רואים בפינוי ובינוי פרוייקט חברתי ועושים הכל על מנת להוציא את הפרוייקט לפועל בזמן הקצר ביותר תוך שמירה על האינטרסים של בעלי הדירות.

 

 

Exit mobile version