Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

כיצד רכיבה חורפית על קורקינטים ממונעים תהיה הכי בטוחה?

קורקינטים ממונעים יכולים להיות כלי רכב שימושיים ובטיחותיים גם בחורף

אין ספק שכלי רכב דו גלגליים כגון אופניים או קורקינטים ממונעים, הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהרחוב הישראלי. בערים הגדולות ובמיוחד בתל אביב, מדובר בכלי תעבורה מקובל ולגיטימי ממש כמו מכוניות. השימוש בקורקינטים החשמליים הפך לפופולרי הן בקרב בני נוער, שהיו קהל היעד הראשוני של הכלי הזה, אך גם בקרב מבוגרים הרוכבים עליו בדרך לעבודה. בעונת החורף הרכיבה הופכת למאתגרת ואפילו מסוכנת לעיתים, אבל אין זה אומר שעל בעלי האופניים והקורקינטים לאפסנם במחסן אלא להפך – כדאי ליהנות מהם ובתנאי שנוקטים בכל אמצעי הבטיחות.

מהם היתרונות הגדולים של קורקינטים ממונעים?

רכיבה על קורקינט חשמלי מעניקה יתרון אדיר בשעות העומס של הכבישים בישראל. אין ספק כי נתח נכבד מהיום של אנשים עובדים, מתבזבז על עמידה בפקקים. כאשר מדובר באנשים שעובדים בתוך העיר שבה הם גרים ומתקשים להגיע ביעילות ובזמן לעבודה – רכיבה על אופניים חשמליים או קורקינט ממונע פותרת משמעותית את נושא ההתנהלות בכביש, כיוון שהיא מאפשרת לחלוף בקלילות על פני כלי הרכב הממתינים ולהגיע במהירות ממקום למקום.

קורקינט חשמלי. צילום: יח"צ

בנוסף, מדובר בשימוש קל ונוח בכלי רכב שאינו דורש ידע נרחב כמו בנהיגה על מכונית ולכן הוא מתאים מאוד למי שאין לו רישיון או שאינו מעוניין להוציא כזה, לרבות בני נוער שעדיין לא הגיעו לגיל המתאים אך בית הספר שלהם ממוקם רחוק והם צריכים לנסוע אליו ולא ללכת. הדגמים המתקפלים של הקורקינטים החשמליים, יכולים להיכנס לכל תא מטען של מכונית וקל גם לשאת אותם ידנית, כך ששילוב בין נהיגה ברכב לרכיבה, או בין נסיעה בתחבורה ציבורית לרכיבה – יכול להקל מאוד על אנשים מסוימים ולייעל משמעותית את יומם.

אילו סיכונים קיימים ברכיבה בחורף?

כבישים רטובים, רוחות, נהגים לא זהירים מסביב – כל אלו הם "מפגעי החורף" אשר מקשים משמעותית על השימוש בכלי רכב דו גלגליים בכלל ועל רכיבה על קורקינט בפרט. שליטה בקורקינט היא קריטית בכל פעם שאתם יוצאים מהבית ועוד יותר כאשר תנאי השטח הופכים למאתגרים יותר. חשוב מאוד, אם כך, לוודא כי הרוכבים מודעים לסכנות האפשריות, עושים שימוש בשכל הישר ולעיתים בוחרים להתעכב מעט במקום מסוים, למשל צעיר שעומד לצאת מבית הספר הביתה, ייתכן שעדיף שימתין קצת תחת גג בית הספר במידה וישנה סערה של ממש בחוץ. ככלל, אין סיבה לוותר על הפשטות שבשימוש בכלי הרכב הזה, גם לא בעונה הקרה.

כיצד ניתן להתגבר על הסכנות ולרכב בבטחה על הקורקינט?

בחנויות המתמחות בספורט וברכיבה, תוכלו למצוא אביזרים שיהפכו את השימוש בקורקינט לבטוח יותר. כמובן שקסדה היא הפריט הדומיננטי והעיקרי, אך בחורף מוטב להוסיף לה גם כפפות שמונעות החלקה ומגני ברכיים, לשמירה מיטבית על בטחון הרוכב.

Exit mobile version