Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

כך תבחרו מסך טלוויזיה מושלם

בימים בהם אנחנו נמצאים המון זמן בבית לאור משבר מגיפת הקורונה וההסתגרות המסוימת שהוא הביא לחיינו, זמני המסך של רובנו עלו משמעותית. לכן זה אך מתבקש שהביקוש לטלוויזיות חדשות ואיכותיות עולה בהתמדה. צרפו לכך את העובדה שמחירי המסכים החדשים הולכים ויורדים והטכנולוגיה כל הזמן מתעדכנת ומשתפרת וקיבלתם תקופה מושלמת לשדרג את חוויית הצפייה שלכם במסך טלוויזיה חדש ואיכותי. במדריך התמציתי הבא תלמדו איך תבחרו מסך טלוויזיה מושלם עבורכם.

הכי גדול שאתם יכולים

נתחיל בגודל המסך, מרכיב משמעותי בהחלטה שלכם איזה מסך טלוויזיה חדש מומלץ. טכנולוגיות התצוגה היום, יחד עם מסכים ברזולוציות גבוהות מאוד וקצבי ריענון סופר מהירים (כמה תמונות בשנייה המסך יכול להחליף) יוצרים מציאות של איכות תצוגה מדהימה, שנראית חלקה ומהממת בכל גודל של מסך. לכן, אחד הדברים שהכי חשוב לדעת לגבי בחירת טלוויזיה כיום הוא שנסו לקנות את המסך הכי גדול שאתם יכולים מבחינת מקום על הקיר או על מזנון טלוויזיה וכמובן מבחינת תקציב ועמידה ביתר הדרישות הטכניות שלכם.

אין מה לדאוג למרחקים אופטימאליים מהמסך, לפגיעה בעיניים ושאר דברים שהיו רלוונטיים בעבר הרחוק של תחום הטלוויזיות. היום המסכים כל כך טובים, חדים וחלקים, עם צבעים עשירים ותצוגה מדהימה שכמה שיותר גדול, ככה יותר טוב ויותר חווייתי!

צג שטוח או קעור?

בתקופה מסוימת בקטגוריית הטלוויזיות היו הרבה מסכים קעורים. אלו מסכי טלוויזיה שיש להם קימור טבעי ועדין של המסך במקום המבנה השטוח הסטנדרטי. נישה זו לא ממש צברה פופולאריות גבוהה והיקפי השימוש בה היו מצומצמים. בעוד שיש יתרונות מסוימים למסך קעור, בטלוויזיות ובמאפייני השימוש המקובלים בטלוויזיות, זה הלכה למעשה די מיותר ועדיף לכם בהחלט לבחור מסך שטוח, גדול ובאיכות תצוגה כמה שיותר טובה בטכנולוגיות המתקדמות ביותר. מסכים קעורים מתאימים יותר לישיבה קרובה מאוד ולכן היום נמצאים יותר בקטגוריה של מסכי מחשב, בעיקר לגיימינג.

צילום: unsplash

עושים סדר בבלגן הרזולוציות

אין ספק שאחד הנושאים הכי מבלבלים עבור צרכנים רבים בבחירת טלוויזיות חדשות הוא הרזולוציות. עד לא מזמן מסכי Full HD היו הכי מתקדמים ואיכותיים, אך היום יש כבר מסכי 4K, UHD ואפילו דגמים ראשונים של 8K. בהחלט מבלבל! הרזולוציה מציינת את מספר הפיקסלים המרכיבים את התמונה, כמה שיותר פיקסלים, התמונה יותר חדה, עשירה ואיכותית – כאשר יש חשיבות אדירה גם לסוג טכנולוגיית המסך כפי שמיד נסביר.

באופן כללי, הסטנדרט היום הוא מסכים המשדרים אות וידאו לפחות באיכות Full HD (רזולוציה של 1920×1080), אבל העולם מתקדם משם ועובר לתכני וידאו באיכות יותר טובה. כך נולדו מסכי ה-4K שהופכים ליותר ויותר נפוצים ולסטנדרט החדש, כאשר המונח UHD אומר למעשה אותו דבר. מדובר על איכות שידור שהיא פי 4 צפופה ואיכותית יותר מאולטרה HD ובהחלט מומלץ לבחור טלוויזיה בעלת יכולת שידור אמיתית של לפחות 4K (3840×2160 לפחות). יותר ויותר תכני סטרימינג ושידורי טלוויזיה מגיעים כבר באיכות 4K היום וההבדל באיכות הוא בהחלט משמעותי ועדיף מבחינת החוויה ומבחינת תאימות עתידית של המסך שלכם.

דגמים מתקדמים של סמסונג למשל, יודעים גם להמיר שידורים נמוכים יותר מ-4K לאיכות 4K באמצעות מעבד חזק ומערכת חישובית משוכללת.

איכות 8K היא כפולה לעומת 4K ומדובר על שיפור מדהים באיכות הצפייה (מפתיע שעוד אפשר לחדש ולשפר את מה שכבר היום נמצא ברמה מעולה!), אבל זה לא חובה כי אין כמעט שידורים בכזו איכות שידור כיום ובעתיד הקרוב.

צילום: pexels

טכנולוגיית התצוגה – באמת יש הבדל!

מסכי טלוויזיה שונים פועלים לפי טכנולוגיות תצוגה שונות. רוב המסכים הם מסכי LCD, אבל יש כמה וכמה שיטות וטכנולוגיות בתוך עולם ה-LCD ויש היום גם מסכים מתקדמים וחדישים יותר, בדגש על מסכים בטכנולוגיות LED למיניהן. לצד מותג הטלוויזיה שאתם בוחרים – בחירה בהחלט בעלת משמעות מבחינת איכות צפייה, מאפיינים, יעילות מערכת הטלוויזיה החכמה, אמינות ושירות – באמת יש הבדל בין טכנולוגיות תצוגה שונות. העדיפות היא לבחור בטלוויזיה העושה שימוש בטכנולוגיה החדשה והמתקדמת ביותר, כך אתם מקבלים את איכות התמונה הטובה ביותר וגם מאפשרים תאימות עתידית טובה יותר.

בהקשר זה, ניתן בהחלט לציין לטובה ובאופן מיוחד את טלוויזיות ה-QLED של סמסונג, יצרנית הטלוויזיות המובילה והפופולארית ביותר בישראל עם מסכים הידועים באיכותם. מסכי QLED מספקים איכות צפייה מדהימה ובאמת מהפכנית, צבעים עשירים, רמת בהירות גבוהה (מתאים מאוד לישראל השמשית) וחווית צפייה העולה על כל דמיון. אם זה בתקציב שלכם, בהחלט מומלץ לבחור מסך QLED חדיש על פני מסך LED "רגיל".

כמו כן שימו לב שהמסך החדש שלכם תומך ב-HDR גבוה וב-HDR10+, שיש במסך כמה מצבי צפייה להתאמה אישית מלאה ושזוויות הצפייה מתאימות למבנה חלל הצפייה שלכם.

Exit mobile version