Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

כך תשדרגו את פינת האוכל בזול

פינת האוכל בבית משמש אתכם, את הילדים ואת המשפחה והאורחים ולכן כדאי להקדיש כמה דקות לשדרוג שלה. איך עושים את זה בלי לחרוג מתוך מסגרת התקציב ומאיפה מתחילים? הנה כל התשובות

עד לפני מספר שנים ניתן היה למצוא פינות אוכל ייעודיות רק בבתים גדולים. באותם בתים הוקדשו אזורים נפרדים לשולחנות אוכל עם כיסאות מתאימים, בעוד בדירות קטנות יותר פשוט לא היה להם מקום. המצב השתנה על רקע סגנונות בנייה חדשים וכיום פינת אוכל היא חלק בלתי נפרד מכל בית פרטי.

עם זאת, לא כולנו מקדישים לפינות האוכל את תשומת הלב הראויה. על אף שזה מקום המפגש היחיד שלנו עם הילדים, המשפחה והאורחים, אנו מעדיפים להשקיע רק ברכישת רהיטים באופן חד פעמי וחלקנו מתעלמים מהשלכות הבלאי הטבעי. האלטרנטיבה היא לחשוב מחוץ לקופסא ולהכיר לפחות כמה שיטות לשדרוג פינת האוכל במהירות ובזול.

פינת האוכל היא מרכז הבית. צילום באדיבות: pexels.com

נוי ודקורציה: הדברים הקטנים שעושים הבדל גדול

מעצבי פנים יודעים היטב שלכל פרט קטן יש תפקיד גדול בחלל. את העיקרון הזה אפשר לאמץ גם בפינות אוכל, כמו למשל באמצעות אביזרי נוי ודקורציה. כדאי להתחיל עם הוספת עציצים סביב פינת האוכל ובמידה וחסר מקום, ניתן לתלות מדפים ולשים עליהם 2-3 עציצים אמיתיים או מלאכותיים. מכאן כבר הכל תלוי בטעם האישי שלכם ובהשראה שאותה תוכלו לשאוב מקטלוגים ואולמות תצוגה.

מומלץ למשל לעצב את פינת האוכל מחדש עם פריטי נוי זולים על השולחן, ולהשלים את המראה הכללי עם תמונות על הקירות. בין לבין תוכלו להחליף מפה אחת לכמה ימים, לצבוע כיסאות באופן עצמאי או להחליף את הריפוד.

כמו כן, קחו בחשבון את השפעת התאורה על פינת האוכל והאווירה והשתמשו בנברשת גדולה שתייחד את האזור הזה משאר החללים בבית. התקינו דימר לשליטה בעוצמת האור ובחרו נורות חזקות. האירו מחדש את פינת האוכל ותרוויחו שינוי דרמטי בעיצוב הכללי של חלל הפנים כמעט בלי להתאמץ.

חידוש רהיטים: לא רק לבעלי ניסיון קודם

חיסכון בהוצאות דורש לעיתים השקעה של זמן. תוכלו למשל לשדרג את פינת האוכל בעזרת ליטוש מחדש של השולחן, ציפוי הכיסאות או בניית פינות ישיבה חדשות. במידה ואין לכם שום סוג של ניסיון קודם בעבודות מלאכה כאלה, תמיד אפשר להיכנס לאינטרנט ולצפות בסרטונים על שיטות "עשה זאת בעצמך".

שדרוג עצמאי של פינת האוכל הוא משימה פחות קשה מכפי שנהוג לחשוב. עליכם לדאוג לארגז כלים מתאים וכדאי למצוא מקום שבו תוכלו להתנסות. הכי קל לעשות את זה בחצר או בחנייה, אך מי שלא גר בבית פרטי יצטרך לבקש עזרה מחברים או משפחה. בכל מקרה, זכרו שהמטרה במקרים כאלה היא לא רק לשדרג את פינת האוכל אלא להרוויח מתחושת הסיפוק והאתגר.

Exit mobile version