Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

ככה תחסכו על ביטוח הנסיעות לחו"ל

מבין אינספור סוגי הביטוחים השונים שאנחנו רוכשים לאורך השנה, ביטוח נסיעות לחו"ל הוא כנראה הביטוח שרובנו אוהבים לרכוש יותר מכל ביטוח אחר, מפני שאנחנו מגיעים לרכוש ביטוח זה רק כאשר אנחנו מתקרבים לטיסה לחו"ל עבור מטרה כזו או אחרת.

אין הרבה דברים שאנחנו הישראלים אוהבים יותר מאשר לטוס לחו"ל, ועל מנת למנוע מקרים מצערים בהם טיסה שגרתית לחו"ל הופכת לסיוט כלכלי מבחינתנו, רובנו המכריע שמח להשקיע כמה דולרים בודדים ליום ברכישת ביטוח נסיעות לחו"ל. בעוד מדובר בביטוח זול באופן יחסי, ישנן כיום דרכים שונות לחסוך ברכישת ביטוח הנסיעות, ועדיין להבטיח כי אנחנו מכוסים בצורה מלאה ומספקת.

לא לרכוש בטרם ביצוע השוואת מחירים לביטוח נסיעות לחו"ל

אחת הדרכים העיקריות, הברורות והמתבקשות ביותר לחסוך ברכישת ביטוח הנסיעות לחו"ל היא הדרך בה אנו נוקטים ברכישה של אינספור מוצרים ושירותים אחרים – השוואת מחירים. במיוחד מאז עידן האינטרנט והסמארטפונים, ביצוע השוואת מחירים עבור כל סוג של מוצר או שירות שרק ניתן להעלות על הדעת הפכה קלה, מהירה, פשוטה ומידית הרבה יותר. הקלדה של שורת חיפוש בגוגל זה כל מה שנדרש מאיתנו, ובתוך כמה שניות אנו מקבלים השוואה מפורטת ומספר רב של הצעות עבור ביטוחי נסיעות שונים.  בנוסף, פועלים כיום אתרים מתמחים ספציפית בהשוואות מחירים, כמו גם כאלו המתמחים בעולם הביטוח ובביצוע השוואות מחירים עבור פוליסות שונות.

כאשר אנו מבצעים השוואת מחירים עבור ביטוח נסיעות לחו"ל חשוב רק לשים לב שההצעות השונות הן עבור פוליסות בעלות כיסויים שווים, פחות או יותר, או לפחות עבור פוליסות בעלות רמה זהה של רלבנטיות עבורנו. כלומר, שימו לב לפרטים – האם הפוליסות הזולות יותר כוללות את כל הכיסויים שכוללות הפוליסות המעט יקרות יותר? האם מה שהן לא כוללות הוא משהו שבאמת רלבנטי עבורנו? האם הן כולן כוללות, למשל, גם כיסוי בעובר אובדן של המטען שלנו בטיסה? האם כולן כוללות הטסה לארץ במידת הצורך? וכו'.

mhkuo: שאטרסטוק

השוואת המחירים יכולה להוות את הדרך המרכזית להבטיח כי אנחנו רוכשים את ביטוח הנסיעות לחו"ל הזול ביותר מבין ההצעות אשר באמת מתאימות לנו. כדאי להשקיע בהשוואה מפורטת ולקרוא את ההצעות השונות בקפידה בטרם רוכשים ביטוח, על מנת להבטיח שבאמת נחסוך בעלויות ולא סתם נוציא פחות כסף על ביטוח שלא שווה יותר מדי…

לרכוש את סוג ביטוח הנסיעות המתאים באמת עבורנו

דרך נוספת לחסוך ברכישת ביטוח נסיעות לחו"ל היא לשים לב לפרטי הפוליסה והביטוח, ולהוריד את הסעיפים שאינם רלבנטיים עבורנו. למשל – בפוליסות רבות נשלם על ביטוח בעבור ביצוע ספורט אתגרי מסוג זה או אחר, דוגמת טיפוס הרים או סקי. במידה ואיננו מתכוונים לבצע פעילויות הנופלות תחת ההגדרה של "ספורט אתגרי" אין כל סיבה שנשלם בעבור פוליסה שכזו, אשר יקרה יותר מפוליסת ביטוח נסיעות "רגילה".

באופן דומה, במידה ואנחנו אנשים בריאים בסך הכל כדאי לוודא שאנחנו לא רוכשים בטעות ביטוח המיועד לאנשים בעלי בעיות בריאותיות, אשר אמור כמובן לעלות יותר.

תאריכים מדויקים ואפשרות להארכה

על מנת להבטיח שאנחנו לא משלמים שקל אחד יותר ממה שאנחנו צריכים על ביטוח נסיעות לחו"ל כדאי לשים לב בקפידה גם לתאריכים בהם הביטוח בתוקף. וודאו כי הביטוח נכנס לתוקף רק ביום בו אתם נוחתים ביעדכם, וכי הוא מסתיים בדיוק ביום בו אתם נוחתים חזרה בארץ, ולא יום אחד לאחר מכן. זה אולי נשמע לנו טריוויאלי, אך בפועל אינספור אנשים אינם שמים לב בקפידה לתאריכי הפוליסה שלהם ומשלמים יותר בעבור ימים בהם הביטוח כלל אינו רלבנטי עבורם (מפני שהם נמצאים בארץ).

בנוסף, במידה ותאריך החזרה שלכם גמיש ואתם מחליטים להאריך את השהייה בחו"ל, יש לוודא מבעוד מועד מהי הפרוצדורה להארכת הפוליסה. זו אינה אמורה להיות מסובכת במיוחד, אך צריך לדעת מה לעשות ועם מי לדבר. זה יכול לחסוך לכם לא רק כאב ראש בירוקראטי אלא גם כסף ממש – רכישת פוליסה חדשה לחלוטין, רק כי אינכם יודעים כיצד לחדש את הפוליסה הקיימת שלכם, תעלה פעמים רבות יותר מאשר הארכה של פוליסה קיימת.

האם אתם כבר מכוסים מכיוון אחר?

במקרים רבים אנחנו מכוסים על ידי הביטוח של מישהו אחר, ספציפית של גוף או ארגון במסגרתו אנו טסים. במידה וזה המצב, חבל לרכוש ביטוח נסיעות נוסף – ייתכן והכיסוי שאתם כבר מקבלים יספיק לכם ואתם יכולים לחסוך את הכסף שייעדתם לרכישת ביטוח נסיעות משל עצמכם. במרבית המקרים, נסיעות עבודה ועסקים מכוסות מבחינה ביטוחית על ידי מקום העבודה, נסיעות במסגרת בתי ספר מכוסות על ידי בית הספר או משרד החינוך וכו'. שווה לברר בכל מקרה האם אתם כבר מכוסים מכיוון זה או אחר…

לסיכום, ביטוח נסיעות לחו"ל הוא כמובן ביטוח חשוב ביותר שמומלץ שלא לצאת מהארץ בלעדיו,וניתן לחסוך ברכישתו לא מעט באמצעות ביצוע מספר בדיקות ופעולות בסיסיות.

 

שתהיה טיסה טובה ומהנה!

Exit mobile version