Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

כללי בטיחות לטיולים בחורף

טיולים וקמפינג הם דרך מעולה לנצל את תנאי האקלים הנוחים של החורף. אבל מה עושים כדי לא להירטב ואיך שומרים על בטיחות בקרבת הנחלים? הנה הכללים החשובים

צילום:pexels

החורף מביא איתו שינוי דרמטי בתנאי מזג האוויר אך הוא עדיין מאפשר טיולים בחיק הטבע, בשמורות ובפארקים. כתוצאה מכך, רבים בוחרים לנצל את תקופת החורף לטובת קמפינג ובשביל להעשיר את עולמם של הילדים עם חוויות חדשות. במקביל, יש גם זוגות צעירים שמעדיפים לישון בחוץ מאשר במלון ואליהם יש לצרף קבוצות שיוצאות לשטח כדי לחגוג במסיבות עד אור הבוקר.

השאלה היחידה שדורשת מענה רציני היא כיצד שומרים על כללי הבטיחות לאור המאפיינים המיוחדים של החורף. למרות שהחורף בישראל עדיין סולידי ונטול משקעים, הוא עלול לסכן את מי שלא שומר על עצמו ועל המאהל.

בחירת מיקום וציוד מתאים

כללי הבטיחות לטיולים בחורף מתחילים עם בחירת המיקום המתאים. המיקום צריך להיות מספיק נגיש עבור גברים ונשים בגילאים שונים, כדאי שבמרחק מסוים ממנו יהיה אזור מקורה שבו ניתן להסתתר אם לפתע יורד גשם חזק ורצוי שאפשר יהיה להגיע אליו עם הרכב. במידה ומתלבטים לגבי מידת ההתאמה של מיקומים מסוימים, חשוב לאסוף מידע באתרי האינטרנט ולקבל המלצות ברשתות החברתיות.

הצלחת הטיול תלויה גם בציוד שעמו יוצאים לשטח. ציוד קמפינג לחורף שונה מעט מזה שמתאים לקיץ, כי בו הדגש הוא על חימום ולא על הצללה. בתוך כך, כל מה שיש בתוך התיק של הקמפינג חייב להיות מוגן מפני מים – לרבות האוהל, המזרון, הבגדים להחלפה ואביזרי האלקטרוניקה והחשמל.

הציוד המתאים לקמפינג בחורף הוא זה שיאפשר לכם לשמור על הבטיחות לכל אורך שעות היום. זה אומר שאת הציוד תצטרכו לבדוק עוד כאשר אתם בבית, או לחילופין להחליף חלק ממנו שלא עומד בסטנדרטים הנדרשים. למזלכם, את הציוד ניתן להשיג גם בחנויות הנוחות שנמצאות על הדרך ובמחירים זולים.

הנחלים זורמים? זה הסימן להתרחק

אחת הסיבות לצאת לטיולי שטח בתקופת החורף היא כדי לראות את הפריחה ואת הנחלים. בצפון, במרכז וגם בדרום יש המון נחלים שמושכים תשומת לב בחורף וחלקם רלוונטיים אפילו על רקע שיטפונות. הבעיה היא שטיול בסגנון הזה מביא איתו סיכונים מוגברים ועליכם לקחת את זה בחשבון.

ראשית, יש להתרחק מנחלים שנמצאים באזורים לא מוכרזים ולהישמע להנחיות רשות שמורות הטבע והגנים. שנית, אין לישון בקרבת הנחלים גם אם על פניו נדמה שהם רגועים. כמו כן, רצוי לתכנן את מסלול הטיול כך שהוא יעבור בתוך הנחלים אך לא במוקדים שבהם ישנם שיטפונות.

לסיכום, טיולים בחיק הטבע מבטיחים הנאה ועניין אך דורשים הקפדה על כללי הבטיחות. זה רלוונטי כל השנה ומקבל תוקף מיוחד על רקע תנאי האקלים שמאפיינים את החורף.

Exit mobile version