Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

כללי זהירות לקנייה בטוחה באינטרנט

קניות ברשת הפכו כבר ממזמן ל"ספורט הלאומי"של הישראלים. עם אלפי חבילות שנכנסות לארץ מידי יום ביומו, סניפי דואר עמוסים, ושליחים עם לוח עבודה מלא, הישראלים לא צריכים שיגידו להם שישראל היא מעצמה בכל הנוגע לקניות אונליין.

ישנן לא מעט סיבות לתופעה, אבל בסופו של יום, לא משנה אם אתם קונים כי זה זול יותר או נוח יותר – מה שחשוב הוא שכל קנייה שתבצעו ברשת האינטרנט תהיה בטוחה ותגן על הפרטים שלכם. כי דווקא בגלל המגוון העצום, היכולת שלנו ליפול למלכודות רשת גדולה יותר. אז אל תגידו "לי זה לא יקרה", ופשוט תקראו את המאמר הבא לכללי זהירות לקנייה בטוחה באינטרנט.

  1. רכישה בטוחה עם המנעול הירוק – אתרי קניות בטוחים מפעילים לרוב מערכות אבטחה שונות באתרים, כדי לשמור על המידע שמספקים הגולשים. בין הדרכים לזהות את מערכות האבטחה האלו, היא הופעתו של המנעול ירוק לצד כתובת האתר שמסמל לנו שהאתר מאובטח. בנוסף, אם כבר בצעתם רכישה באתר, תוכלו לשים לב שאפילו אם פרטי הכרטיס נשמרו באתר, באתרים מאובטחים הם יופיעו בכוכביות שחורות בעת רכישה חדשה, וניתן לראות רק את ארבעת הספרות האחרונות. זו עוד דרך לדעת שהאתר ממנו את קונים, מפעיל מערכות אבטחה.
  2. עדיף לקנות מאתר מוכר – לא משנה איך תסתכלו על זה, אי אפשר להשוות קנייה באתר מסחר וותיק עם מוניטין לעומת אתר שאינכם מכירים. האתרים המוכרים לרוב מפעילים את מערכות האבטחה המוכרות הטובות ביותר, ובנוסף יכולים לתת לכם מענה אמיתי במידה וישנה בעיה עם המוצר שקניתם. ניתן להגיד שאתר מוכר ווותיק יותר, יספק לכם את חווית הקנייה השלמה יותר.

    כללי זהירות לקנייה בטוחה באינטרנט. תמונה: pexels

  3. קראו בקורות – אם אתם עדיין לא בטוחים, תמיד אפשר למצוא בקורות על האתר ממנו אתם מעוניינים לבצע את הקנייה או אפילו על המוצר והמוכר ממנו אתם רוצים לקנות באתר מסויים. הבקורות האלו יכולות להעיד לא מעט על איכות המוצר שתקבלו, איכות השירות ולעיתים אף להזהיר אתכם להמנע מנוכלים ברשת.
  4. סמכו על תחושת הבטן שלכם – אם יש ספק, אין ספק. אם אתם נכנסים לאתר האינטרנט ומרגישים שאתם לא יכולים לסמוך על אתר על פרטי האשראי הרגישים שלכם, או שאתם חוששים שמדובר בהונאה – תהיו בטוחים שתחושת הבטן שלכם צודקת

לסיכום, קניות באינטרנט ללא ספק יכולות להיות הנאה צרופה. אבל חשוב תמיד לשמור על עירנות, כדי שחלילה לא נמצא את עצמינו נופלים לאיזושהי תרמית.

Exit mobile version