Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

כמה יעלה לכם לצבוע את הבית והאם כדאי להזמין צבעי

צביעת דירה נחשבת לאחת הפעולות הנפוצות בישראל בקרב בעלי בתים. מדובר בתהליך שנחשב לפשוט באופן יחסי, שאינו אורך בדרך כלל יותר ממספר ימים לכל היותר וזול באופן יחסי. אך אל תתנו לנתונים האלה להטעות אתכם – מדובר בפעולה עם ההשפעה אולי הגדולה ביותר על סביבת המגורים – בטח ביחס למחיר.

כמה יעלה לנו לצבוע את הדירה, האם צריך להזמין צבעי מקצועי, מה צריך לדעת כדי לצבוע את הדירה בהצלחה ועוד שאלות נפוצות שכל מי לצבוע את הבית עשוי להיתקל בהן.

צביעת דירה – מילה גדולה למגוון עבודות צבע

לפני שממשיכים, כדאי להבהיר שצביעת דירה מאופיינת במגוון דרגות של מורכבות ולצד צביעת חדרים פשוטה או ריענון של דירה בתום תקופת ההשכרה, יש גם מקרים הרבה יותר מורכבים – החל בצביעת דירות מאוכלסות שמצריכות את פינוי הרהיטים מן החדרים ועד לצביעת דירות שסובלות מנזקי קירות כתוצאה מהזנחה או בעיות של נזילות ורטיבות אשר מחייבות ביצוע עבודות שליכט או שפכטל עמוק.

צילום: pixabay

הסיבה שאנו מבהירים כעת את הדברים הללו היא שהתשובות לשאלות כגון כמה יעלה לצבוע את הדירה והאם כדאי להזמין צבעי תלויות באופי הדירה.

כמובן שלכל אלה צריך להוסיף את גודל הדירה, האם רוצים לבצע עבודות מיוחדות כגון החלקת קירות או עבודות צבע אומנותיות וכדומה.

מה משפיע על מחיר צביעת דירה

מיד נענה על השאלה האם להזמין צבעי ומתי כדאי לצבוע בכוחות עצמכם אך בואו ונבין תחילה כמה עולה לצבוע את הדירה עם צבעי.

הערכת המחירים שנביא לכם כאן מבוססת על מחירון צבעים מקובל שמתייחס למגוון תרחישים ואפשרויות שאת המרכזיות נסקור מיד.

גודל הדירה

ברור לכולם שככל שהדירה יותר גדולה, כך יש יותר עבודה והמחיר יעלה בהתאם אך לא כולם יודעים שהמחיר אינו יגדל ביחס ישר. כלומר, אם צביעת חדר ריק עולה 700₪, אין זה אומר בהכרח שצביעת דירת 5 חדרים ריקה תעלה 3,500₪ ובמרבית המקרים היא תעלה פחות מכך.

הסיבה היא שצבעי מקצועי גובה תשלום עבור ימי העבודה ולעתים קרובות, התוספת עבור צביעת חדר נוסף הופכת לשולית.

דירה מאוכלסת או ריקה

עוד דבר שצריך לקחת בחשבון הוא אופי הדירה. צביעה של דירה מאוכלסת (עם רהיטים) ארוכה ותובענית יותר מפני שצריך לפנות את החדרים, לעטוף רהיטים וכך הלאה. מדובר בעבודה ממושכת ומלבד זאת, הצביעה יותר איטית.

אפשר לומר שבאופן כללי, צביעת דירה מאוכלסת יקרה יותר מצביעת דירה ריקה ב-30% פחות או יותר.

צביעת תקרה

לא כולם רוצים או צריכים לצבוע את התקרה אך במקרים שכן מתעורר הצורך, צריך להוסיף למחיר הסופי עוד 20% כשגורמי הזמן והעבודה הפיזית הם שאחראיים על ההתייקרות.

עבודות צבע מיוחדות

מעוניינים בעבודות צבע מיוחדות שמצריכות חומרי גלם יקרים או שכדי לבצע אותן על הצבעי להשקיע בכך זמן? הצביעה תתייקר בהתאם לאופי העבודה שבה אתם מעוניינים. המנעד מאוד רחב ויכול לנוע בין החלקת קירות בשפכטל אמריקאי ועד לשימוש בשליכט אקרילי.

העלויות של עבודות כאלה יכולות לנוע בין כמה מאות שקלים ועד אלפים בבתים גדולים.

האם צריך להזמין צבעי או שאפשר לצבוע לבד?

אז לאחר שקבלנו מושג כמה עולה לצבוע את הדירה, הגיע הזמן לדון בשאלה אם לצבוע לבד או שלא.

כשאתם מנסים לקבל את ההחלטה, נסו לשכוח על החוויה הנעימה שאתם עוברים בכל פעם ליד מחלקת הצבעים שברשתות השיווק. הכל נראה שם כל כך פשוט ומזמין אך כשתתחילו לצבוע תבינו שזה ממש לא כך.

מדובר בעבודה פיזית ומלוכלכת ובקיצור – ככל שהצביעה מורכבת יותר כפי שדנו בכך בסעיף הקודם – כך העבודה הולכת להיות פחות נעימה.

אז האם להזמין צבעי? אם אתם יכולים לצבוע את הדירה בהצלחה ואם אתם מוכנים לאתגר הפיזי, אתם יכולים לחסוך בממוצע 1,000 עד 2,000 ₪. מדובר בסכומים לא מבוטלים אך כדי להרוויח אותם תצטרכו לעבוד…

Exit mobile version