Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

כמה כסף כדאי לכם להשקיע?

בחירת אפיק השקעה צריכה להיות בין היתר פונקציה של סכומי הכסף הפנויים. אבל איזה השקעות אפשר לעשות עם סכומים שונים? הנה כמה הצעות

המטרה של השקעה היא כידוע להעביר סכומי כסף מסוימים לגורמים אחרים כדי לייצר מהם הכנסה. התשואה יכולה להיות הכנסה שוטפת כגון דמי שכירות, דיבידנד וריבית – או הכנסה הונית והגדלת ערך ההשקעה בזכות גידול בביקוש. מכאן והלאה הכל כבר תלוי בסכום הכסף שאותו מעוניינים להשקיע ובמטרות שמגדירים לטווח הקצר, הבינוני והארוך.

הדרך לבחור את ההשקעה הנכונה היא להתחשב בפרמטרים השונים ובעיקר בסכום הפנוי. עם זאת, סכומי השקעה גבוהים לא מבטיחים תשואה גבוהה, ולהיפך. לעיתים דווקא השקעה סולידית מפיקה את התשואה הגבוהה ביותר, בעוד השקעה מאסיבית מייצרת סיכון מיותר. לפיכך, התשואה לשאלה כמה כסף כדאי להשקיע נוטה להיות מורכבת מכפי שנהוג לחשוב.

כל השקעה והסכום שמתאים עבורה

הפתרון עבור הדילמה השכיחה בשוק ההון היא להתאים את הסכומים השונים למאפייני ההשקעה. אם רוצים להפיק מקסימום תועלת מתוך השקעות מסוימות, צריך לבדוק מה נדרש עבורן ואילו סכומי כסף מייצרים את השילוב הנדרש בין עלות, תועלת ורמת סיכון.

אם חוסכים כמה אלפי או עשרות אלפי שקלים בלבד, האפשרות היחידה שעל הפרק היא להשקיע אותם בעסק קיים. ניתן לבחור בין שימוש בכסף לצורך מינוף העסק ובין הלוואה פרטית לעסקים של קולגות ושותפים, מה גם שקיימת אפשרות של שימוש בכסף לטובת רכישת זיכיון. בכל מקרה, השקעה כזו תניב רווחים רק בטווח הארוך והיא כרוכה בסיכון יחסית גבוה.

צילום: Pexels

לעומת זאת, סכום כסף פנוי של מאות אלפי שקלים יתאים לניהול תיק השקעות דרך גופי השקעות וחברות ביטוח. בניגוד לפיקדון הבנקאי שאינו אטרקטיבי בסביבה של ריבית אפסית כמו זו שקיימת בישראל, ניהול הכספים בידי גוף השקעות מקצועי יאפשר התאמה אישית של רמת הסיכון.

סכום של כמה מאות אלפי שקלים אפשר גם להשקיע בקרן נאמנות. זו השקעה נוחה שמתבצעת דרך חשבון הבנק של הלקוח, היא מעניקה פיזור רב במגוון אפיקים ובסכומים של מעל 100 אלף ש"ח אפשר גם להשקיע ביותר מקרן נאמנות אחת. בפועל, קרנות אג"ח למשל גובות דמי ניהול של 0.5%-1.5% ובקרנות מניות תצטרכו לשלם בממוצע 1.5%-2.5% אך התשואה המקסימאלית בהתאם.

מאיזה סכום משקיעים בנדל"ן?

מצב הנדל"ן בישראל מאפשר למשקיעים לעלות על הגלגל רק מסכום של מאות אלפי שקלים ומעלה. אם רוצים לצמצם למינימום את הסיכון ואת המשכנתא מהבנק, צריך לפעמים לחכות לחיסכון של מיליון שקלים או להתפשר על הנכס. כמו כן, החיסרון בנדל"ן הוא היעדר הגמישות.

לסיכום, הכסף שאותו כדאי לכם להשקיע תלוי בסכום שצברתם. הדבר הנכון לעשות הוא להישאר עם אצבע על הדופק ולמצוא מסלול שמתאים למבנה האישיות שלכם, לצרכים ולתקציב.

Exit mobile version