Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

המענה לביקורת על פעילות מפעל הפיס בפריפריה:סדרת הופעות במחירים מוזלים

צילום:עמיעד טאוב

על רקע הביקורת על השעבוד של אוכלוסיות מוחלשות בישראל למכונות המזל של מפעל הפיס. מפעל הפיס יוצא  למיזם חדש-ישן במסגרתו יתקיימו הופעות שירה וסטנד אפ של מיטב אומני מדינת ישראל בפריפריה במחירים של עד שלושים שקלים.

בשבועות האחרונים נשמעה ביקורת רבה כנגד מפעל הפיס והעומד בראשו עוזי דיין בעקבות פעילות מכונות המזל של המפעל. המבקרים טוענים כי הדבר פוגע בעיקר באוכלוסיות החלשות בחברה הישראלית אשר משועבדים לאותן מכונות, ומפסידים את כספם, רכושם, ונכנסים לחובות ענק. בעקבות הכתבות שפורסמו על אותם מקרים שבהם היו מעורבים איומים, קמה מחאה ציבורית, שדרשה להוציא את המכונות ממקומות המוחלשים בארץ. לאחר שהתברר שהמכונות הן מקור הכנסה עיקרי של המפעל הפיס, הכעס גבר.

מירי מסיקה במופע.צילום:עמיעד טאוב

במקרה או שלא במקרה הודיע אמש מפעל הפיס על פרטי המיזם  "בימות פיס" שיכלול השנה בעיקר מופעים מוזלים בפריפריה. כאמור למרות שזו השנה השישית ברצף בה מתקיים המיזם, הפעם הדגש הוא על ישובים מהפריפריה ועל מגוון ישובים ערבים. המיזם שכולל הופעות חוץ ופנים, במטרה לאפשר לקהילה ליהנות ממופעים של מיטב האמנים יינתן בעלות של  30, 20, 10 שקלים ואף בחינם.  האמנים המשתתפים במיזם נבחרו במסגרת "קול קורא" ובשיתוף עם הרשויות. המופעים החלו השבוע ויסתיימו בדצמבר.

בין האמנים שייקחו חלק במופעים: שירי מימון ושמעון בוסקילה, דודו טסה, מוש בן ארי, יהודית רביץ, מירי מסיקה, מוקי, קרן פלס, נתן גושן, גידי גוב,  אורי חזקיה, אתניקס, דני סנדרסון, ארקדי דוכין, רמי קליינשטיין, התקוה 6, עברי לידר, שלמה גרוניך ודני רובס, איזי, קובי אפללו, הדג נחש, אברהם טל, אליעד נחום, ירדנה ארזי והגבעטרון, אריאל זילבר, ישי ריבו, עילי בוטנר וילדי החוץ, חנן בן ארי, נאור ציון  ועוד.

יו"ר מפעל הפיס, אלוף (מיל') עוזי דיין: "הכפלת תקציב התרבות של הפיס מאפשר לנו לקדם את התרבות הישראלית למען הקהילה ומיזם 150 המופעים מוכיח זאת. אני מברך את חברי למועצה לתרבות ואמנות על ההחלטה לקיים את המופעים גם השנה. המיזם  משיג שתי מטרות חשובות: מאפשר לציבור הישראלי, גם בישובים מרוחקים מהמרכז, ליהנות מהתרבות הישראלית על כל גווניה ורבדיה ומעניק הזדמנות לאמנים הישראלים להיחשף  בפני קהל רחב יותר".

Exit mobile version