Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

לא טסים השנה, מה עושים? משפצים!

מומחים בתחום השיפוצים ועיצוב הפנים, מעידים על עלייה בהיקף השיפוצים בארץ בשנה האחרונה, והאמת, שזה לא ממש מפתיע. אין ספק ששנת 2020 זימנה לנו שינויים רבים בחיי היום יום שלנו, ואחד מהם הוא סגירת השמיים והפסקת כל הטיסות לחו"ל. אנשים רבים מנצלים את החיסכון שנוצר על ידי המניעה לנצל את הכסף שרצו להקדיש לטיסה לחו"ל, ומשתמשים בו לטובת ביצוע שיפוצים.

מדוע דווקא בעשור החדש בוחרים אנשים לשפץ את ביתם?

ייתכן שהרצון הגובר להשקיע את הכסף דווקא בשיפוץ הבית, הוא תוצאה של השהות הממושכת מאוד בתוך הבית שנכפתה עלינו. בין אם זה במהלך הסגרים ובין אם זה בפלטפורמת העבודה מהבית שהלכה והתרחבה במהלך השנה – כולנו נשארים בבתים.

יש כאלו שתמיד הפריעו להם חלקים מסוימים במבנה הבית וכיום השהות הממושכת בו מעוררת אותם לרצות לשפץ, ויש כאלו שלרוב לא מבלים בבית כל כך הרבה זמן, ולכן כשהם נאלצים לעשות זאת לפתע, הם מגלים כי על מנת לשהות בו בנוחות יש לערוך שינויים. בין כך ובין כך, ענף השיפוצים במהלך תקופת הקורונה משגשג מאוד.

אם גם לכם יש חשק לשפץ את הבית ולרענן אותו בעיצוב חדש, אתם מוזמנים להישאר איתנו ולהבין כיצד מומלץ לתכנן ולשפץ את הבית.

מדריך למשפץ המתחיל

אז מה בעצם השלבים שכדאי לנו לנקוט בהם מהרגע שהחלטנו לעשות שיפוץ בבית?

  1. מיקוד המטרה – אז הגענו לכדי החלטה, ואנחנו רוצים לחדש את הבית. אבל מה בדיוק אנחנו רוצים לשנות, באיזה חדרים, ומה יהיה אופי השיפוץ? האם נסתפק בצביעה מחדש ורכישת רהיטים חדשים, או שנלך עד הסוף עם שבירת קירות וסידור החלל מחדש? כל אלו הן שאלות שעלינו לענות עליהן כשלב ראשון בתהליך, מפני שהתשובות עליהן ישפיעו רבות על הצרכים שלנו במהלך השלבים הבאים.
  2. תקציב – אז אחרי שהחלטנו על מטרה, נברר עם עצמנו, מה התקציב אותו אנו מוכנים להקדיש לטובת השיפוץ. חשוב לא לדלג על שלב זה, מפני שתהליכי שיפוץ ועיצוב כאלו יכולים בקלות להגיע לעלויות גבוהות מהצפוי, וכדאי להחליט על טווח כדי למנוע זאת.

לא מעט בעלי בתים לא מקדישים תשומת לב יתרה לנושא התקציב, ומגלים תוך כדי תנועה שהם חורגים מהמגבלות התקציביות הקיימות להם. על כן – חשוב ביותר לבחון את הנושא במעוד מועד.

  1. פניה לאיש עיצוב – עם כל הכבוד המגיע לנו בתור בעלי הבית, לרוב קשה לאנשים שאינם בעלי מקצוע, לדמיין עיצוב חדש שירענן את הבית, ובמקביל יהיה יפה ואסתטי. כאן נכנס התפקיד של אדריכל בתים פרטיים שמומלץ לשכור, בעיקר במקרה בו ברצוננו לבצע שיפוץ נרחב.
  2. פניה לבעלי מקצוע – קיימות בפנינו כמה אפשרויות בנוגע לבניית צוות השיפוץ שלנו. ישנה אפשרות לפנות לקבלן, רצף, צבעי ולכל בעלי המקצוע הנדרשים בנפרד. ניתן גם למנות קבלן כללי, אשר מביא איתו את אנשי המקצוע שלו. בנוסף, יש השוכרים גם מפקח על תהליך השיפוץ.
  3. שלב השיפוץ – עכשיו נותר רק לתת לבעלי המקצוע לבצע את עבודתם, ולאחר מכן ליהנות מביתכם המעוצב והמשופץ.
Exit mobile version