Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

לא מסובך בכלל: על האש גם לצמחונים

החוויה של קמפינג בטבע והדלקת מנגל לא שמורה לאוכלי בשר בלבד. גם צמחונים יכולים ליהנות ממגוון רחב של פתרונות צלויים על האש ורק צריך להכיר אותם. הנה המדריך המלא

אחד התחביבים הנפוצים בישראל הוא יציאה לטבע עם מדלק קטן ושקית גחלים. יש המון מקומות ברחבי הארץ שאליהם ניתן להגיע לבד, עם חברים ומשפחה ולא חסרים תירוצים לחגוג בקיץ ובעונות המעבר. עם זאת, עד לא מזמן נאלצו צמחונים לוותר על התענוג הזה כי הוא היה מזוהה עם אוכלי בשר בלבד. כיום המצב שונה לחלוטין ויש המון פתרונות ואלטרנטיבות לא פחות טעימות.

שיפודים צמחוניים. צילום: pexels.com

התפריט המלא באירוע הבא שלכם

על האש לצמחונים דורש רק קצת יצירתיות ומחשבה מחוץ לקופסא. קודם כל, קיימים תחליפי בשר שמותאמים במיוחד לסוג האירוע הזה. החל מסייטן ועד סויה, אפשר למצוא ברשתות השיווק המבורגרים מעולים שנצלים היטב על המנגל. אופן ההכנה של ההמבורגרים הצמחוניים זהה לחלוטין לקציצות הרגילות ולא נדיר לראות קרניבורים מושבעים שמתאהבים בהם.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו עכשיו לדף הפייסבוק של "תרבוש – תרבות ופנאי לציבור הדתי"

מלבד תחליפי בשר ייעודיים שהומצאו במיוחד עבור על האש לצמחונים, יש תפריט שלם שאותם ניתן להכין לקראת האירוע. אפשר לפתוח את החגיגה עם שיפודי ירקות שעליהם פלפל חריף, עגבניה ובצל ולהגיש גם סלטים מיוחדים ומרעננים על בסיס עלי חסה, עלי רוקט, אגוזים, תפוחי עץ ומעט פלפל ומלח.

כולם גם ככה אוכלים שיפודי ירקות ומהבחינה הזו אין שום הבדל בין צמחונים לבין אוכלי בשר, מה גם שהסלטים הם חלק בלתי נפרד מתפריט ארוחות ישראלי לבוקר, צהריים וערב. הכי חשוב בהקשר הזה להגיע עם ירקות טריים ולא להתעצל אלא להכין את השיפודים במקום. בנוסף, מומחים לעל האש גורסים בתוקף שאת שיפודי הירקות שמים ראשונים על המנגל והמהדרין מציבים לצדם חציל אחד או שניים.

ומה לגבי הקינוח?

כמובן שיש סוגיה גדולה סביב השאלה האם בכלל להשתתף באירוע שבו צולים בשר על האש. כאן קשה להגיע להכרעה חד משמעית, כי לכל אחד יש תפיסת עולם שונה וצריך להתחשב בה. אפשר לברר מראש מה רוב המוזמנים באירוע מעדיפים, להפיק באופן עצמאי מפגש חברתי או משפחתי על טהרת הצמחונות בלבד או פשוט לקבוע סדר עדיפויות באופן אישי.

כמו כן, יש לקחת בחשבון שתפריט צמחוני לאירוע על האש אינו פחות מגוון, טעים ומרענן. מלבד המנות הראשונות ותחליפי הבשר העיקריים, יש גם קינוחים שאותם ניתן להגיש עבור שומרי כשרות או מי שמגדיר עצמו טבעוני. הכי קל לסיים את הברביקיו עם מגש פירות העונה ויש מתכונים מיוחדים של קינוחים בלי ביצה או חומר גלם מן החי.

לסיכום, לאירוע בחיק הטבע יש יתרונות שלא קשורים בהכרח לצליית הבשר. צמחונים יכולים למצוא לעצמם תחליפים וחלקם לא פחות טובים מהשאר.

לא צריך להתפשר על הטעם. בורגר צמחוני.
צילום באדיבות pexels.com

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו עכשיו לדף הפייסבוק של "תרבוש – תרבות ופנאי לציבור הדתי"

Exit mobile version