Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

לא פראיירים: כל הטיפים שיעזרו לנו למצוא ביטוח רכב משתלם (תוכן ממומן על ידי ישראכרט ביטוח)

מרגישים שאתם משלמים יותר מדי על ביטוח הרכב שלכם? יש מצב שזה נכון. ישראלים רבים משלמים סכומים גבוהים מאוד על הביטוח, ללא הצדקה. אז מה אפשר לעשות? הכנו עבורכם מדריך קצר שיעזור לכם לעשות את הבחירה הטובה ביותר

מאת: סנונית תוכן

אם יש לכם רכב, אתם בטח יודעים שאחזקתו כרוכה בלא מעט עלויות – טיפולים שוטפים, דלק, חניה ועוד. אחת ההוצאות הגבוהות ביותר היא על תשלום הביטוח. לשמחתנו, אם בעבר, גובה ההוצאה הזו היה קשיח למדי, כיום יש תחרות גדולה בשוק – שמאפשרת במקרים רבים להוזיל את העלויות ועדיין לקבל מוצר איכותי. אז איך אפשר לקבל ביטוח רכב משתלם* שמתאים לכם? הנה כמה טיפים שכדאי לכם להכיר:

הכירו את סוגי הביטוח השונים

בשוק קיימים שלושה סוגים עיקריים של ביטוח רכב: ביטוח חובה, ביטוח מקיף וביטוח צד ג'. ביטוח חובה, כשמו כן הוא – מדובר בביטוח שכל נהג חייב לעשות, והוא מעניק כיסוי למקרה שייגרמו נזקי גוף כתוצאה מתאונה. ביטוח צד ג' הוא ביטוח רשות, מטרתו העיקרית היא להעניק כיסוי לנזקים שיכולים להיגרם באשמת הנהג, לגורמים אחרים – למשל אם תפגעו ברכב יקר ותגרמו לו נזק כבד. ביטוח מקיף הוא גם ביטוח רשות והוא מכסה נזקים כגון גניבה או נזקי טבע. מטבע הדברים העלות של ביטוח מקיף גבוהה יותר מאשר ביטוח צד ג'.

 

צילום: shutterstock
תוספות מיוחדות

פוליסת ביטוח מקיף יכולה לכלול מגוון רחב של שירותים מיוחדים. בדקו אלו שירותים מוצעים לכם ומה העלות שלהם, ושקלו אם אתם יכולים לוותר עליהם. סעיף חשוב במיוחד הוא ההשתתפות העצמית – כלומר גובה התשלום שתאלצו לשאת בו במקרה של תאונה. בין השירותים הנוספים תוכלו למצוא בין השאר תוספות כגון תיקונים תקרים, הזמנת מונית ממקום התאונה, ביטוח בעבור רדיו ועוד.

ערכו מחקר שוק והשוו מחירים בין החברות השונות

אנשים רבים בוחרים ביטוח רכב אחרי ההצעה הראשונה שהם מקבלים – וחבל. כמו בכל תחום, כדאי מאוד לקבל מספר הצעות ולהשוות ביניהן על מנת לבחור את ההצעה הטובה ביותר. אין לכם מספיק זמן להשקיע בזה? כיום ניתן להשוות בקלות באמצעות אתרים וחברות שמתמחות בכך. אפשרות נוספת היא להיעזר בחברות מתווכות.

צילום: shutterstock
בחרו הצעה שמתאימה לצרכים שלכם

רוב האנשים בוחרים את ביטוח הרכב שלהם על בסיס המחיר. כמובן שזה חשוב מאוד, אבל לא כדאי שהמחיר יהיה הקריטריון היחיד שמשמש אתכם לבחירת הביטוח. חשוב לוודא שהכיסוי הביטוחי שאתם רוכשים מתאים לסטטוס המשפחתי שלכם, למספר הנהגים שצפויים לעשות שימוש ברכב, להיקף השימוש ברכב ופרמטרים נוספים; כשאתם רוכשים ביטוח, ניתן להרחיב את מספר המבוטחים באופן כזה שישמש גם את בני המשפחה, או נהגים מזדמנים אחרים – ויש לכך עלות כמובן, במיוחד אם מדובר בנהגים חדשים וצעירים. לחילופין, אם אתם המשתמשים העיקריים ברכב, ייתכן ששווה לכם לרכוש ביטוח שמיועד רק בשבילכם, ולהוסיף כיסוי נקודתי וזמני כשמישהו אחר צריך להשתמש ברכב.

בנוסף לכך, אם אתם נהגים זהירים וותיקים, ללא עבר תאונות ותביעות, דאגו לציין זאת גם על מנת לקבל הצעה טובה.

אמינות ושירותיות

כולנו מקווים שלא נצטרך לעשות שימוש בביטוח הרכב, אבל כאשר אנו נאלצים לעשות זאת, ישנה חשיבות רבה לחברה שדרכה רכשנו את הביטוח – קניית ביטוח מחברה מוכרת ואמינה, אשר ידועה בתור אחת שמספקת שירות לקוחות איכותי וזמין.

לסיכום, ביטוח רכב הוא בתוקף לשנה, ורבים בוחרים לחדש אותו, באותם התנאים. בהחלט מומלץ, אחת לשנה, להקדיש מעט זמן לבחינת הביטוח ולבדוק האם משהו השתנה – בחקיקה, במצבכם האישי, או בשוק הביטוח – ולראות אם שווה לכם להגיע להסכם על ביטוח חדש, בתנאים טובים יותר עבורכם. בדקו לעומק מי אכן צפוי לנהוג על הרכב אותו אתם מעוניינים לבטח, ומתי – האם רק בסופי שבוע? כל יום? ולבסוף, ערכו השוואה מסודרת בין ההצעות השונות שקיבלתם ובחרו את אחת שתענה לכם על כל הצרכים, במחיר טוב ובתנאים נוחים ומשתלמים.

*הנכם מועברים לטיפולה של ישראכרט סוכנות לביטוח (2020) בע"מ, גוף מפוקח הנושא באחריות בקשר עם מוצר הביטוח הנמכר.

*ישראכרט סוכנות לביטוח (2020) בע"מ, היא סוכנות ביטוח מקבוצת ישראכרט, בעלת רישיון מאת הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון. יובהר כי האמור לעיל כולל מידע אינפורמטיבי כללי ואינו מהווה תחליף לתהליך התאמת פוליסת ביטוח לצרכים הפרטניים של מועמד לביטוח בידי בעל רישיון בתחום הביטוח. כמו כן אין לראות בו המלצה להצטרף לפוליסת ביטוח רכב מסוימת."

Exit mobile version