Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

לא רק אילת: ערי נופש בישראל ששווה לכם לבקר בהן

תמונה: שאטרסטוק

האסוציאציה הראשונה שקופצת לרובנו לראש כשאומרים "חופשה ישראלית" היא נסיעה אל העיר הדרומית אילת, ובתור אחריה, ניתן למצוא אסוציאציות למקומות רחוקים כמו הרי הצפון או ים המלח, אבל האמת היא שגם במרכז יש המון אפשריות לחופשה חווייתית ומרגיעה, וגם אם קרובה לבית – מרגישה כמו חו"ל

זאב נחמנזון

חופשה ללא הפסקה

לא סתם נתחיל עם העיר תל אביב-יפו, מדובר בדוגמא הטובה ביותר לחופשה בעיר שיכולה להיות חווייתית ויוצאת דופן. בעיר הגדולה קיימים לא מעט אטרקציות, מקומות בילוי ושפע של תרבות שיכולים יחד להנעים את זמנכם במהלך החופשה המתוכננת. תוכלו למצוא שם מגוון רחב של אפשרויות לינה מפנקות החל ממלונות בוטיק קטנים של מספר חדרים חד ספרתי, מלונות קונספט מעוצבים ומסוגננים בלוקיישנים ייחודיים, וכמובן מלונות יוקרה אשר ממוקמים על הטיילת הארוכה של העיר, בצמוד לחוף הים. בנוסף לכך, אם חשקה ליבכם בחוויה קצת שונה שתעזור לכם להרגיש ממש תושבי האזור, יש באפשרותכם להשכיר דירה בעיר למספר ימים בודדים דרך חברת Airbnb.  לאורך החופשה, תוכלו ליהנות מבילוי באחת או שתיים מהמסעדות הרבות שיש לעיר להציע, מטיול בשווקים המתחדשים כדוגמת שוק הכרמל, שהסמטאות שלו הפכו למתחם אוכל אקלקטי ומגוון, מוזיאונים ומרכזי תרבות, וכמובן בילוי בחוף בים בנקי ובשופע אנשים שיודעים ליהנות ממנו.

נתניה – לא מה שחשבתם

שנים רבות, שהעיר נתניה הייתה מזוהה עם תיירים ותושבים שמקורם בצרפת. אנשים היו צועדים על הטיילת הרחבה ושומעים את השפה הצרפתית מכל פינה, אבל נתניה היא כבר ממש לא רק של הצרפתים, ולמרות שהיא מבורכת בריוויירה חלומית וחופים שנמתחים על פני 13 ק"מ – היא מציעה הרבה מעבר. ראשית, הביקוש העולה לדירות למכירה בנתניה והקצב שלו הם אינדיקציה מרכזית להתפתחות העיר ולחלון ההזדמנויות המצטמצם לגור בה. בצד התפתחות החינוך והמסחר שפחות מעניינים את התייר המקומי, נתניה מתהדרת גם במרכזי תרבות גנים ופארקים מתחדשים, וביניהם הפלנטריום הייחודי של העיר – פלנתניה. רחוב הרצל, שפעם אכלס בעיקר חנויות ביגוד וקוסמטיקה של סוחרים ותיקים הפך למרכז קניות פתוח וארוך, ובין מותגי האופנה העכשוויים לאלו של הוינטג' ניתן למצוא גם גלריות קטנות, מרכזים של אמנות רחוב ומופעים. כמו כן גם שם תוכלו למצוא מגוון מסעדות אשר מציעות את כל סוגי המטבחים בכל רמות המחירים והסגנונות. שוק נתניה נותר אותנטי ובו ניתן למצוא מסעדות עממיות מעולות, וגם מסעדות בשרים נדירות כמו אלבמה, בהנחה שתצליחו לתפוס מקום.

דו-קיום, אחרי הכל

העיר עכו ידעה סערות רבות וקשות בשנים האחרונות. הניסיון לקיים בה חיים משותפים בין יהודים לערבים הוא מורכב ומאתגר, אך בסופו של דבר משתלם. חשוב לזכור כי "מחריבי העיר" הם מעטים שבמעטים, ועדיין עכו היא עיר שבה שוכנים זה לצד זה בני שני העמים, מנהלים עסקים משותפים ונותנים תקווה אמיתית. אמנם העיר עכו אינה מרכזית כמו נתניה או תל אביב, ולמרות זאת, היא עיר נופש ושיט עם חופים ציוריים כשבחלקה העתיק הם מוקפים חומה גבוהה וניתן לראות את תושבי העיר הצעירים קופצים ממנה אל בין הסלעים בתעוזה. העיר העתיקה טומנת בתוכה גם את שוק עכו העתיק והאותנטי, בו נמכרים מעדנים מקומיים, מזכרות תיירותיות, תבלינים וצעצועים רבים. שפע המסעדות הים תיכוניות בעיר מאפשר דילוג בין אוכל עממי כמו החומוס המיתולוגי של סעיד (שנפתח ב-05:00 לסועדים), לבין מסעדת הדגים אורי בורי, שההיסטוריה הלא פשוטה שלה לא עצרה בעדה להיות אחת ממסעדות הדגים הטובות ביותר בישראל. רוב מלונותיה של עכו אמנם אינם מפוארים כמו בערי החוף המרכזיות יותר, אך המחירים בהם נמוכים יותר והחוויה והחופים הצמודים עדיין נפלאים ומזמינים.

בירה ללא תחתית

את העיר ירושלים לא ניתן לסכם במילים, וגם אם תבלו בה חודשיים ברצף לא תכירו אפילו חצי ממנה וממה שיש לה להציע לתייר הישראלי. ים אין בה, אבל חוץ מזה יש בה הכל, יותר נסתר מגלוי, אבל בלי סוף – ירושלים מביאה מפגש בלתי אמצעי של דת, תרבות, אמנות, קולינריה, חיי לילה וחוויה שאין בשום עיר אחרת בעולם. מלונות אירופאים עשויים שיש ובצמוד להם אכסניות פשוטות שמספקות מיטה ומים חמים למקלחת, בתי כנסת עתיקים וכנסיות היסטוריות. כמו כן, תוכלו למצוא שם את שוק מחנה יהודה הצבעוני שהפך למעוז קולינרי לפודיז, וגם את הרובע הארמני בו ניתן לרכוש מזכרות וסחורה מקומית שאין בשום מקום אחר. ופלאפל או בייגלה עם זעתר תמצאו בסמטאות אל מול פיין דיינינג במסעדות שעוטפות את מרכז ממילא. מעבר לכך לא חסרים מקומות מדהימים בירושלים שיעשירו לכם את החופשה ואף ישדרגו אותה משמעותית כמו ביקור קצת בכותל המערבי או סיבוב באחת מהשכונות העתיקות כדוגמת נחלות. ולכן, אם אתם מגיעים לבירה, הטיפ שלנו הוא לתכנן את החופשה בהתאם כדי שלא תלכו לאיבוד בין כל השפע שיש לעיר להציע.

לסיכום, אם חשקה נפשכם בחופשה קצרה ויוצאת דופן אנו ממליצים לכם לפתוח את הראש ולא תמיד לנסוע למקום המוכר. מדינת ישראל היא כל כך קטנה אבל עם זאת קיימות בה שפע של ערים בהן תוכלו ליהנות מחופשה חלומית, מפנקת ומעשירה שתאפשר לכם להרגיש בחו"ל ועדיין להישאר בגבולות המדינה.

Exit mobile version