Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

להיות חופשיים בעולמינו – ללא הבדלי דת, גזע ומין

נכון שבעידן העכשווי דת, גזע ומין כבר אינם נחשבים עניין גדול כמו בעבר. כיום, בכל מדינה נורמטיבית אפשר למצוא שילובים של שלושת המרכיבים הללו בחיי היומיום, ובחלק מהמקרים זה כבר נהיה הרגל שבשגרה. לקבל לחברתנו אוכלוסיות חדשות, דתות ומנהגים שונים שנראים מוזרים, להרחיק את הגזענות הידועה לשמצה ולחיות בהרמוניה. זה נשמע כמו חזון אחרית הימים, אבל הוא כבר כאן.

דרושה גננת, דרוש גנן

מקומות הדוגלים בשוויון יציעו את אותה משרה עבור שני המינים. כך למשל, במקומות בהם דרושות מטפלות דרושים מטפלים. במקום בו דרושה גננת, יידרש גם גנן. בשנים האחרונות חלה עלייה בכמות המאפרים והקוסמטיקאים ומנגד ישנן גם נהגות, חקלאיות ומלגזניות.

לכולם מגיע יחס שווה. מרטין לותר קינג. צילום: Pixabay

לא לאפליות

על מנת לא ליצור אפליות מגדריות ולעודד דעות קדומות דרושה עבודת חינוך איתנה מגיל צעיר, דרושים חינוך מיוחד לאהבת אדם, לשוויון זכויות וחשיפה לתרבויות שונות. ילדים שמגיל צעיר נחשפו וחונכו לשוויון גילו כבוד הדדי וקבלת השונה, והתייחסו בשוויון לאוכלוסיה שונה כמבוגרים. כשמחנכים ילדים בחינוך כזה הם גדלים להבין שכלל בני האדם שווים, לא משנה מה צבעו עורם, עדתם ומינם. כיום ישנן מסגרות חינוכיות לילדים בהן משלבים עדות ומנהגים שונים, המנוהלות על ידי נשים וגברים בצורה שווה. מסגרות אלה מעניקות חינוך החושף את הילדים לקבלת השונה ומכך לעמק השווה.

ברחבי העולם

בעידן העכשווי, משפחות רבות בעלות יכולת להעניק לילדיהן מסעות וטיולים מסביב לעולם, בהם הילדים רואים תרבויות שונות ולומדים להכיר מדינות, שפות, חוקים ומנהגים שונים. ברחבי העולם מציינים את יום האשה, האב והמשפחה הבינלאומיים. ארגונים להעצמת נשים ואנשים בעלי זהות מגדרית שונה צוברים תאוצה, ואנשים בעלי דתות שונות אף חיים יחד ומקבלים אחד את השני.

סיכום

אם נסתכל קצת מסביבנו ונראה אנשים אחרים, נתייחס לעדות באופן שונה ונמחק סטריאוטיפים וסטיגמות שאין להם מקום ב-2019. אם נקבץ את כל המאפיינים האלה יחד נקבל עתיד טוב יותר, עולם יפה יותר ומגוון יותר. יהיו לנו מגוון אפשרויות, הגזענות תפחת ונתרכז במה שחשוב באמת.

Exit mobile version