Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

להיות עצמאי- זה מתאים לי

קרדיט - Canva

שוק התעסוקה כולל מקצועות עצמאיים וגם מקצועות שמרבית התעסוקה בהם היא כשכירים. המבוגרים טוענים שעבודה כשכיר היא העבודה המשתלמת ביותר. האם זה נכון? תלוי. הצעירים חולמים להיות עצמאיים ולהפוך למיליארדרים תוך מספר שנים, האם זהמעשי? תלוי. להיות שכיר או עצמאי- לכל אחד מאלו יש את היתרונות והחסרונות, כל אחד מהם מתאים לאופי שונה של האדם ולתנאי חיים שונים, לשאיפות חיים שונות ולמטרות כלכליות אחרות. אז רגע לפני שאתם בוחרים בין לימודי חוקרים פרטיים ללימודי תכנות למשל, כדאי שנעשה בזה סדר.

מקצועות עצמאיים ושכירים

בעבר הרחוק כל המקצועות היו שכירים, אפילו המורה לימד בביתו מספר תלמידים קטן, אם היו לו. המוכר היה בעל החנות וגם איש המקצוע, היו שהרוויחו הרבה והיו שהרוויחו מעט, וככה התנהלו החיים בעולם שבו הכל פשוט יותר. בשנים המאוחרות יותר החל העולם להשתכלל ומטבע הדברים נוצרו בו מעמדות ביניים של שכירים, אלו הם אנשי מקצוע שעובדים תחת הבוס. למשל- נוצרה רשת חנויות, וממילא היה צורך בעובדים שכירים ברשת, שהרי בעל החנות אינו יכול להיות בכל סניף בו זמנית. מאוחר יותר עם הקמת מוסדות מגוונים נוצר צורך מהותי בשכירים, למשל- בית ספר זקוק למורים שכירים, קבלן זקוק לבנאים שכירים וכל מפעל זקוק לפועלים שכירים. כך הפכו מרבית העובדים לשכירים תחת דמויות המפתח בעולם הכלכלי שעשו את הכסף הגדול. כיום, עם ההתפתחות האישית הממונפת בעולם יש מקצועות המותאמים גם לעבודה כשכיר וגם לעבודה כעצמאי, אם למשל אתם ניגשים לעבור לימודי חשב שכר בכיר, או ניהול חשבונות, תוכלו לבחור האם לעבוד במשרד רואי חשבון או לפתוח משרד משלכם.

איך בוחרים

כאמור, ישנם מקצועות שלא ניתן לעבוד בהם כעצמאי כמעט, כמו למשל הוראה, ייצור ועוד לא מעט דוגמאות. אלו תחומים הנשלטים בידי חברות ומוסדות ענק והתעסוקה בהם היא כשכיר אצלם. זה בהחלט מעניק רוגע כלכלי כיוון שהחוק מעגן זכויות משמעותיות לביטחון כלכלי של שכירים. תקרת הרווחים כשכיר לעומת זאת, היא מוגבלת מאד. מרבית המקצועות כיום ניתנים לעיסוק עצמאי, זה בהחלט פותח אפשרויות כלכליות גבוהות אבל גם מסוכן בו זמנית, וגם מתיש ועמוס לחצים ומאמץ. אז אם אתם עדיין לא יודעים מה עדיף לכם- כדאי שתחשבו על מקצוע שיש בו את שתי האפשרויות. מחפשים קורס הנהלת חשבונות בצפון? קורס הנדסת מחשבים? קורס אבטחה? יש לנו המון מה להציע עבורכם במכללה לניהול. דברו איתנו.

Exit mobile version