Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

לימודי אומנות: כל מה שצריך לדעת

אם אתם אנשים יצירתיים שאוהבים לעסוק באומנות, שהתחביב שלכם הוא ללכת למוזאונים בכל מדינה שאתם מגיעים, שאתם יודעים את קורות חיוו של פיקאסו הכתבה הזו בשבילכם. וגם אם אתם סתם אנשים שמתעניינים בלימודי אומנות במוסד אקדמאי הכתבה הזה יכולה לעזור לכם, מוזמנים ומוזמנות לקרוא.

תואר באומנות

בגדול המטרה של תואר באומנות היא להפוך תחביב ותחום עניין, למעבר, למקצוע. לימודי תואר ראשון באומנות מכילים גם היסטוריה ותאוריות של אומנות וכן, הכשרה מקצועית ומעשית באמצעות תרגילים ולמידת כלים בתחום. בהקבלה למקצועות אחרים לימודים של אומנות דומים לעיצוב גרפי כיוון שגם הם עוסקים בלימוד של טכניקות רישום, גרפיקה ואיור.

מה אפשר לעשות איתם?

לאחר שתרכשו ידע תאורטי וכן מעשי בתחום של אומנות תוכלו להשתמש בו לשטח בעבודות שונות. כך תוכלו לדוגמא לעבוד כמורים בתחום, מרצים, אוצרים במוזאונים שונים, או כאומנים עצמאיים ולמכור את העבודות שלכם בגלריות או בדרכים אחרות. כמו כן, תוכלו לשלב את המקצוע עם דברים נוספים כמו טיפול וללמוד תרפיה באומנות.

 צילום: pixabay

תנאי קבלה

בכדי להשתלב במסגרת של לימודי אומנות נדרש להגיע עם תעודת בגרות וציון פסיכומטרי של 450 ומעלה. יש אפשרות להגיע בלי אלו אך להיות מחויבים להשתלב במכינה שמטרתה להכין אתכם ללימודים. תנאי הקבלה משתנים בין מוסד למוסד ועם הזמן, לכן חשוב להיות מעודכנים וכן, לבדוק כל מקום לגופו בהתאם. כמו כן, בחלק מהמקומות ידרשו מימכם להציג תיק עבודות אומנות.

היכן לומדים?

תואר באומנות נכון להיום ניתן ללמוד בשלוחות של האוניברסיטה הפתוחה, במכללת סמינר הקיבוצים, במכללת תל חי וכן, לעשות מכינה לאומנות באי.אר.טי סטודיו. כמו כן, יש מוסדות שניתן ללמודים בהם תארים המשלבים בהם אומנות. כך לדוגמא במכללת תלפיות לחינוך הממוקמת בחולון.

במסגרת זו ניתן ללמוד הכשרה של הוראה בתחום אומנות, כך מכשיר המסלול מורים לאומנות הן בבתי ספר יסודיים והן בחטיבות הביניים. במסגרת המסלול נלמדים קורסים של לימודי אומנות מבחינת הוראה, לימודי אומנות עיוניים ומעשיים, התנסות מעשית בישום ההוראה בתחום האומנות ועוד.

בסיכומו של דבר

לימודי אומנות מיועדים למי שירצו להפוך תחביב למקצוע, בין אם להיות אמנים עצמאיים ובין אם להיות מורים בתחום. הם מכילים גם פן תאורטי והיסטורי של התחום וכן, פן מעשי והתנסותי. ניתן ללמוד תואר ראשון בתחום וכן, לשלב לימודים נוספים כמו טיפול. בנוסף, במכללת תלפיות אפשר ללמוד הוראת אומנות וכך לשלב בין התחומים בתפקיד מורה שמעביר חומר הקשור לתחום האומנות בצורה לימודית ומעשית.

Exit mobile version