Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

לימודי אונליין בתקופת הקורונה

עקב הקורונה הלימודים במכללות השונות מתקיימים on line ולא באופן פרונטלי. בתחילת הדרך שיטת לימוד בדרך זו נראתה מוזרה ואפקטיבית פחות. אך מכיוון שאין ברירה וזו האופציה היחידה ללמוד בימים אלו, נבנו עם הזמן שיטות עבודה שתואמות את רוח התקופה.

שיטת לימודי אונליין

בתחילת הדרך, המרצים קבעו מסגרת של לימודים על פי השעות שהסטודנטים נפגשו בעבר. לפני הפגישה קיבלו כולם זימון כדי שיוכלו להיפגש בזום. המורים המשיכו על פי תוכנית הלימודים שנקבעה מראש, בלימוד פרונטלי מול הסטודנטים שכל אחד מהם ישב מול המחשב בביתו, שומע את הדברים וגם רושם אותם בהתאם לנחיצותם.

בחלק מהשיעורים, הועברו גם הסברים למשימות שונות שיש לבצע כשיעורי בית וזאת לצרכי תרגול והתנסות. המרצה הסביר להם צעד אחר צעד איך אמורה להיראות העבודה על כל שלביה. במפגש שלאחר מכן, כל אחד מהנוכחים בפגישת הזום מציג את העבודה שביצע ואת הערך המוסך שלה.

אף על פי שמדובר במפגש שמתקיים בזום ויש בו לעיתים פחות אינטראקציה, המרצים למדו עם הזמן כיצד לעבוד עם כלי עבודה זה, בדרך שבה כולם מקשיבים לכולם, משתדלים לא להיכנס לדברים של האחר וכך ליצור מצב שבו כולם קשובים ומרותקים כדי להבין את הנושא הלימודי.

קורסים שונים במכללות השונות

אפשר לומר שכל הקורסים הנלמדים בכל המכללות, בכל תחומי החיים עברו ללמידה on line  כדי לא לעכב את הסטודנטים שנרשמו ללימודים ורבים מהם כבר ראו את עצמם בשלב הבא שבו הם יעבדו בתחום שמסקרן אותם, כמו לדוגמה לאחר לימוד קורס אינדיזיין.

צילום: Freepik

כשלים בלימודי אונליין

היו גם מקרים שבהם סטודנטים נאלצו להפסיק את מהלך הלימודים או להמתין לקורס הבא. הסיבה לכך היא שבתקופת הסגר הילדים היו בבית ולא הייתה כל אפשרות להתפנות וללמוד ברצף את כל שעות הלימוד, אם לדוגמה בן הזוג עבד מהבית. במקרים הללו חלקם בחרו להמתין לקורס הבא שייפתח ומקצתם השתתפו רק בחלק מהמפגשים ואת מה שקרה במפגשים האחרים, הם השלימו באמצעות המפגשים המוקלטים.

השתלבות במקומות העבודה בתום הקורסים

בתום הקורסים שהיו אונליין, יש סטודנטים שהצליחו להשתלב במקומות עבודה ואילו אחרים לא מצאו מקום עבודה לאור המצב, או שהם חשו שלאור השינוי בשיטת הלימוד ההרגשה הפנימית שלהם הייתה שהם לא קיבלו את מלוא היידע כפי שהיה קורה בהמשך הלימודים הפרונטליים. ניכר היה שלבוגרים יש פחות ביטחון עצמי בהכרת המקצועות השונים על כל הרבדים שלהם, לעומת בוגרים שסיימו קורסים זהים בשנות הלימוד שקדמו לכך במכללה זו.

לאור הסגר ומגפת הקורונה שיצרו קשיים במציאת מקום עבודה חדש, רבים מהם החליטו להמשיך ללמוד ונרשמו לקורסי המשך בזום כדי ליצור בסיס רחב של ידע וקבלת תעודות סיום של קורסים שונים בתחום הלמידה שלהם.

Exit mobile version