Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

לימודי הנדסת בניין

 

מקצועות ההנדסה של הבניין, הם בין הקורסים הנדרשים ביותר בכל המכללות. הסיבה העיקרית היא כיוון שמדובר במקצועות שיש בהם תמיד צורך בכל החברות היזמיות והקבלניות. לכל מי שעוסק בתחום נרחב זה יש תפקיד חשוב מאד במערך הכולל של ביצוע המיזם הלכה למעשה.

צעירים רבים אחרי צבא בוחרים במקצוע מאתגר זה וגם אחרים מחליטים ללמוד זה בשלב מאוחר יותר כדי להיות בעלי תעודת גמר.

סילבוס של הקורסים

הסטודנטים מתחילים מקורס בסיסי אשר כולל את מקצועות היסוד שיש בהם צורך כדי לבצע את הפרויקטים השונים כמו אנגלית טכנית, מבוא למחשבים, מתמטיקה ופיזיקה. כמו כן הם לומדים מקצועות רקע כמו חומרי בניין, תורת הבנייה והמבנים ושירותי בניין.

בהמשך הם לומדים תכנון וביצוע מבנים כמו פיקוח על הבנייה, ארגון ניהול אתר בנייה, חישובים סטטיים, תכנון קונסטרוקציות בטון, תוכן הנדסי, חישובי כמויות, תכנון קונסטרוקציות פלדה, תכנון אינסטלציה סניטרית וגם מקצועות העשרה כלליים כמו ביסוס קרקע, תורת המדידות ותכנון וביצוע סלילה של תשתיות וכבישים.

קיימת חשיבות רבה ללימוד התוכנות שבאמצעותם מבצעים את כל השרטוטים כמו Autocad וניהול הפרויקטים מתחילתם ועד סופם באמצעות MsProject, תוכנה לתכנון מבנים Atir ותוכנה לניהול ולחישוב כמויות Benarit.

צילום: Freepik

ההתפתחות המואצת בתחום הבניין בישראל

במכללות רבות ברחבי הארץ אפשר ללמוד תחום זה לאור הדרישה הגדולה. מי שלומד מקצוע זה מודע לעובדה שהוא יוכל בעתיד להתברג ברבדים של ענף הבנייה, כמו בניית מגורים, משרדים, בנייה ציבורית, פרויקטים של פינוי בינוי ותמ"א 38.

במדינה צעירה כמו ישראל שיש בה ילודה גבוהה, גם יהיה צורך תמיד בבנייה של דירות רבות ולכן זהו מקצוע די בטוח ומי שמקבל תעודת גמר יוכל למצוא עבודה כשכיר אצל אחד הקבלנים או היזמים. לחלופין הוא יכול לשמש יועץ או מפקח וכך להיות פרילנסר וזאת על פי שיקול דעתו והחלטותיו האישיות.

בוגרים רבים מעדיפים בתום הלימודים להתמקד בתחום הניהול והפיקוח. כך הם מנהלים במקביל כמה פרויקטים אשר כל אחד עוסק בתחום אחר, לדוגמה מבנה מגורים, מבנה ציבורי, שיפוץ של בריכת שחייה ציבורית, בניית מפעל מתוחכם ועוד. מפקח בנייה מנהל את הפרויקט מתחילתו, הוא זה שקובע על פי חישובי הכמויות את כתב הכמויות ומעביר זאת לאישורים של המתכנן והמהנדס.

לאחר שכתב הכמויות מאושר לביצוע, המפקח מוודא שכל העבודה שנעשית בדרך כלל באמצעות קבלני משנה תתבצע באופן מדויק, תוך שימוש בחומרי בניין בעלי תקן ישראלי בלבד ובתיאום מדויק לתכונות הרשומות בכתב הכמויות או בחלופה שוות ערך מבחינת הרכב החומרים.

לימודים גבוהים עבור הנדסאי

הנדסאי שמעוניין לקבל דיפלומת הנדסאי בניין אמור לבצע השלמה של לימודים בקורס ייעודי למטרה זו אשר אורך כשנתיים וחצי. בתום המבחנים מי שעובר אותם מקבל את הדיפלומה.

Exit mobile version