Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

לימודי ערבית ותרבות ערבית

מדינת ישראל נמצאת בתוך שכונה בה השפה והתרבות הערבית היא הדומיננטית. גם מעבר לגבולות המדינה וגם בתוך תחומי המדינה ישנם אזרחים רבים המדברים ערבית וחיים את התרבות הערבית מידי יום.

לצערנו הרב, תחת הנסיבות הפוליטיות והסכסוך הישראלי – ערבי, עבור רובנו התרבות הערבית מעוררת אסוציאציות פוליטיות אשר מרחיקות אותנו מאותה התרבות. אך השפה הערבית והתרבות הערבית הם דברים שאולי כדאי לנו להכיר. אלו הם הדברים אשר יכולים לעזור לנו לבנות את הגשר לשלום.

לאורך ההיסטוריה, לתרבות הערבית הייתה השפעה רבה על הספרות, השירה, המתמטיקה, הארכיטקטורה, גסטרונומיה, מוזיקה, אסטרונומיה ואפילו רוחניות ומיסטיקה. העולם הערבי הוא עולם גדול ועשיר ויש בו רבה דברים מעניינים. רובנו איננו יודעים הרבה על החגים, המנהגים, הקודים החברתיים, הלבוש המסורתי וההוויי של החברה הערבית.

צילום: דוד מארק

אנשים רבים מגלים עניין רב בשפה ובתרבות הערבית ורוצים לדעת יותר. היום ישנם קורסים שונים, המתקיימים בכל רחבי הארץ, ובהם הציבור הישראלי יכול לפגוש את התרבות הערבית וללמוד עליה וכמובן גם את השפה הערבית אשר מהווה חלק בלתי נפרד מהתרבות הערבית.

הקורסים אשר נגישים היום לציבור, בנויים בצורה מרתקת. זהו המקום ללמוד את השפה הערבית המדוברת בלהג המקומי. לימודים אלו שונים מכל קורס של לימודי שפות מכיוון שהם באמת פותחים לנו חלון לתרבות אחרת ושונה. זוהי הזדמנות נהדרת להכיר את השפה הערבית והתרבות בכלל, באמצעות הכרות עם מוזיקה ערבית, חגים ומנהגים וכל מה שמאפיין את התרבות הערבית. אלו הם ממש לא לימודים משעממים, אלא מסע אשר יגרום לכם להכיר תרבות שלמה כפי שמעולם לא הכרתם.

אנשים רבים מתייחסים אל לימודי ערבית כאל לימודי העשרה ועיסוק לשעות הפנאי, בסופו של דבר הלימודים מתקיימים באווירה נעימה וחווייתית. זהו מקום ללמוד את השפה הערבית האותנטית, על פתגמיה, הסלנג והשינויים שחלים בה, אך הכל באווירה קלילה ונעימה. אך מלבד החוויה עבור רבים ההכרות עם השפה והתרבות יכולה להיות כלי חשוב. כעשרים אחוז מתושבי המדינה הם דוברי השפה הערבית ורבים מאיתנו מנהלים איתם קשרי מסחר, עסקים וגם רוקמים קשרי חברות אישיים. לימודי השפה והתרבות יכולים לקדם את ההבנה בין התרבויות השונות ואף לסייע מאוד לאלו אשר מנהלים עסקים או עובדים בשיתוף פעולה עם החברה הערבית.

הלימודים מתקיימים במקומות שונים בכל רחבי הארץ והם מתאימים לכל הגילים. הלימודים מתקיימים במתכונת של לימודי ערב וזוהי בהחלט פעילות מעשירה ובעלת ערך שכדאי לעשות בשעות הפנאי.

 

המאמר בחסות משרד פרסום דיגיטל STG

Exit mobile version