Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

לימודי קיימות למי זה מתאים

אנחנו חיים בעולם שבו ההשפעה האנושית מאיימת באופן מתמיד על הסביבה ועל המגוון הביולוגי שלה. רמות הזיהום עולות מדי שנה, וכמעט לא ניתן לעמוד בקצב המהיר של נזקי הסביבה. זיהום אוויר ומים, פסולת ביתית וערמות של מוצרי פלסטיק, הם רק חלק מהנזקים, הגורמים לאובדן הולך וגובר של המגוון הביולוגי, היוצר מצדו השפעות בלתי צפויות על מערכות אקולוגיות שלמות. 

במציאות זו, יש קבוצות אנשים הנלחמות כנגד ההזנחה ולמען הסביבה. עם לימודי קיימות (Sustainability) וקריירה בתחום, תוכלו גם אתם להפוך חלק מקבוצות האנשים המונעות על ידי התשוקה להבטיח כי כוכב הלכת שלנו יישאר בית עבורנו ועבור שפע חיות הבר והצמחים.

ככול שגוברת הדאגה למצב כדור הארץ ומתגלות ראיות המעידות כי יש לפעול ולמנוע משברים סביבתיים וחברתיים נוספים, כך הופכת הקיימות למרכזית יותר באופן שבו אנו חיים, עובדים ומנהלים עסקים.

אם הדאגה לכדור הארץ היא גם התשוקה שלכם, הבחירה בקריירה בתחום הקיימות תאפשר לכם ליהנות מכמה יתרונות משמעותיים:

בחירה בקריירה בתחום הקיימות תאפשר לכם לתרום לשינוי חיובי בעולם. תהפכו לחלק מהפתרונות ההולכים ומתרבים, שיוכלו להפוך את העולם שלנו למקום טוב יותר. כבוגרים, תוכלו להתגייס להגברת המודעות של חברות וארגונים לחשיבות הקיימות, ולתרום לשימור משאבי הטבע היקרים לטובת כל החיים על פני כדור הארץ. 

ככול שיותר אנשים יבחרו בקריירה בתחום הקיימות, כך יוכל העולם להתמודד טוב יותר עם המשברים האקולוגיים הקיימים.

קריירה בתחום הקיימות תעניק לכם מידה רבה של סיפוק רגשי, פסיכולוגי וכלכלי. העובדה שתהיו חלק מההתקדמות החברתית והסביבתית, ותראו את ההשפעה החיובית הישירה של עבודתכם על הדרך שבה פועל העולם – תהיה מתגמלת להפליא.

קריירה בתחום הקיימות כבר לא מתמקדת רק בייעוץ. ככול ששוק העבודה הולך ומתרחב וככול שיותר חברות מאמצות את שיטות הקיימות בפרויקטים שלהן, כך גם הדרישה למומחים בקיימות תמשיך ותגדל כמעט בכול ענפי התעשייה. למעשה, תוכלו להשתלב בענף שהכי מלהיב אתכם, בין אם זה אופנה, תיירות, טכנולוגיה או מזון ומשקאות.

יותר ויותר צרכנים ועסקים מבינים את הצורך להפוך לבני קיימא. מצב הסביבה והמערכות החברתיות שלנו, כמו גם מגפת הקורונה, עוררו את המודעות של יותר ויותר אנשים המבינים כעת שהאנושות חייבת לחשב מסלול מחדש. לפי מצב הדברים היום, נראה שבעתיד אף עסק או ארגון לא יוכלו להמשיך לפעול מבלי להתמקד באופן מחויב ואותנטי בקיימות. 

הקיימות לא הולכת לשום מקום. אדרבה, הנוכחות שלה רק תגדל ותתעצם, ואיתה גם הביקוש הרב למומחים בתחום הקיימות.

לבסוף, כאשר אתם מתחילים ללמוד קיימות בגלל התשוקה שלכם לסביבה והרצון שלכם לחולל שינוי, ההזדמנויות הן אינסופיות.

 

Exit mobile version