Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

לימוד שפות לילדים – איך עושים זאת נכון?

כל ילד הוא יחיד ומיוחד אולם בגילאים הצעירים לכל הילדים יש מכנה משותף והוא סקרנות טבעית ויכולת מולדת ללמוד דברים חדשים. מוחם של ילדים פעיל מאוד ולכן לא פעם ההמלצה היא ללמוד ולהיחשף לשפות חדשות דווקא בגיל צעיר

הידעתם? מחקרים מראים שתינוקות קטנים לומדים להבין את השפה פי 2 מהר יותר מאשר הם לומדים לדבר אותה!

יכולותיו של המוח האנושי כל פעם מרשימות מחדש, במיוחד כאשר מדובר בילדים קטנים. בעוד שהמוח שלנו תמיד דינמי ופעיל, מוחם של ילדים עמוס במיוחד והם נחשבים לגאונים קטנים בכל הנוגע לרכישת שפה חדשה. לכן על ידי חשיפת ילדים לשפות חדשות בגיל צעיר אתם למעשה נותנים להם הזדמנות לנצל את היכולת הטבעית שלהם להבחין בין צלילים שונים של השפות ואף להבין את מה ששומעים.

למידה על חושית

לימוד שפה שניה לילדים. באדיבות Pixabay

בניגוד למבוגרים, ילדים לומדים דרך כל החושים שלהם ולכן תהליך הרכישה של שפה חדשה צריך להיות כמה שיותר חווייתי. דרך משחק ילדים לומדים המון ורוכשים כישורים רבים באופן טבעי ולכן אפשרויות הלמידה שלהם הן כמעט אינסופיות, כל עוד אנו נציע להם את הכלים המתאימים והתנאים הנכונים. ללימודי אנגלית כבר בגיל ילדות ישנם יתרונות רבים, החל בפיתוח יכולות תקשורתיות טובות יותר, דרך היכרות עם תרבויות אחרות ועד השפעה על ההתפתחות ועל ההזדמנויות בעתיד בדרכים רבות.

אף פעם לא מאוחר להתחיל

אם לא התחלתם מגיל ממש צעיר, אל דאגה. אפשר להירשם לקורס לימוד אנגלית לילדים בכל הגילאים, תוך שבודקים שבית הספר בו בוחרים הופך את לימוד האנגלית למשחק ילדים. ומה יש לבדוק? חשוב לבדוק שהלימודים מתבצעים בקבוצות קטנות כך שניתן יחס אישי לכל תלמיד ותלמיד, ששיטת הלימודים תכלול גם התנסות דינמית וחווייתית ושאמצעי הלמידה מגוונים ומותאמים לגילאים של הילדים. כמובן שיש לוודא שגם המורים הנם מקצועיים, דוברים את השפה ברמת שפת אם וכי יש להם את הכלים והידע הנדרש להוראת אנגלית לילדים.

לסיכום, היכן לומדים?

לבחירת בית הספר יש משמעות וחשוב כי יהיה זה מקום מוכר המציע קורסי לימוד אנגלית לילדים בכל הגילאים. בברליץ מעמידים לרשות ילדיכם קורסים שונים ללימוד השפה, תוך שעושים שימוש באמצעי לימוד מגוונים כגון מוסיקה, חוברות, ספרים ודפי עבודה. הלימוד נעשה בקבוצות קטנות על ידי מורים מובילים בתחומם ולהם כל הידע והניסיון הדרושים לעבודה עם ילדים. מלבד למידת השפה, הילדים יחשפו להגייה נכונה ומדויקת ויוכלו לדבר עם מבטא ובאופן חופשי.

Exit mobile version