Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

למה לא מזרח אירופה?

אזור מזרח אירופה החל לאחרונה לסקרן הרבה תיירים שמחפשים יעד מיוחד עם היסטוריה עשירה ותרבות מפוארת. הנה כמה המלצות ששווה להכיר לפני שבוחרים איפה לטייל

אירופה היא ללא ספק היבשת שאליה מגיעים הכי הרבה תיירים מכל רחבי העולם, אך האמת היא שמדובר רק בחלק המערבי שכולל את ספרד, צרפת, גרמניה, איטליה והמדינות החזקות. עם זאת, בשנים האחרונות החל דווקא האזור של מזרח אירופה לקרוץ לתיירים שמחפשים חוויה קצת שונה. מזרח אירופה הוא אחד האזורים היחידים שבהם ניתן להשיג שילוב יוצא דופן בין תרבות מפוארת והיסטוריה עשירה לבין מחירים נוחים, זמינות ונגישות.

רומניה צילום pixbay

נהוג לכלול במדינות מזרח אירופה את אלו שהיו בעבר חלק מברית המועצות. ברשימה זו נמצאים לצד רוסיה גם אוקראינה, מולדובה, בלארוס, אסטוניה, לטביה וליטא. כמו כן, מבחינת תיירותית יש להביא בחשבון טיול מאורגן לאירופה הכולל ביקור במזרחה, יעדים כמו אלבניה, בולגריה, הונגריה, מקדוניה, קרואטיה, צ'כיה, סלובקיה, פולין ורומניה.

בין פולין לבולגריה: יעדים לנחיתה רכה במזרח אירופה

מי שלא בקיא בהיסטוריה של מזרח אירופה ומעוניין להתחיל עם ביקור ביעדים בעלי אוריינטציה מערבית יכול להגיע לפולין או צ'כיה. העיר המפורסמת בפולין היא ורשה ואליה מגיעים בני זוג, משפחות עם ילדים ואנשים שרוצים לקנות מותגים מפורסמים במחירים מפתיעים, בעוד העיר המרכזית של צ'כיה היא כמובן פראג המרתקת והאדריכלית.

כמו כן, הרבה מכירים במזרח אירופה את מתחמי הפנאי והנופש של הונגריה ובולגריה. אין צורך להרחיב על בודפשט או בורגס וגם לקרואטיה יש המון מה להציע. הכי חשוב לשמור על ראש פתוח כאשר מזמינים טיול מאורגן לאירופה או במהלך תכנון עצמאי של החופשה. כך ניתן להגיע ליעדים מעולים לחופשה מושלמת ולשמור על מסגרת התקציב.

על מה לא כדאי לוותר?

כמובן שיש במזרח אירופה עוד המון יעדים שאתם ככל הנראה לא ממש מכירים ממדריכי התיירות. אלו מקומות שעליהם אסור לוותר אם רוצים להיכנס לעובי הקורה ולספוג את האווירה של החלק הזה ביבשת. אפשר למשל להכיר את גאורגיה באמצעות מסלול מקיף שעובר דרך מרבית האתרים המרכזיים, או לחילופין להתמקם במקום אחד ולצאת לטיולי כוכב וטיולי יום רגליים. בטומי שנמצאת בדרום-מערב גאורגיה ולחופי הים השחור היא הבסיס שממנו שתרצו לצאת לטיולים, סיורי ג'יפים ופעילויות.

שווה להביא בחשבון גם את היתרונות של סלובקיה בכל הנוגע לטיול משפחתי בטבע. סלובקיה היא מדינה עם נופים מרהיבים שעדיין לא התמלאה בתיירים וקל להרגיש בה בבית. הטיסה אליה קצרה והמחירים זולים, כאשר ההמלצה היא לטיול של 10 ימים לפחות. אפשר כמובן גם להגיע לחופשה קצרה יותר, אך במקרים כאלה עדיף להתמקד בערים הגדולות וליהנות מהאווירה האורבנית. בנוסף, ניתן לשכור רכב בסלובקיה ולעבור בין הערים, הכפרים והיישובים.

Exit mobile version