Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

למה ללמוד לימודי אנימציה

אנימציה הינו תחום עיסוק ולימודים אשר הולך וצובר פופולריות ופרסום בעולם והקורסים בתחום זה שפעם היו זן נדיר ובעלי מספר מצומצם של מסלולי לימוד ונשמרו לבעלי המוטיבציה הגבוהה לעיסוק בתחום, הפכו למסלולי לימוד אשר משולבים בתארים אקדמיים וניתן למצוא אותם במוסדות רבים אשר חלקם מתמקצעים בלימודי אנימציה בלבד. כיום ניתן ללמוד להשוות ולבחור לימודי אנימציה בין מוסדות רבים ולבחור את המסלול המתאים לנו ביותר ואשר יעניק לנו את התועלת הרבה והמתאימה ביותר עבור התפקיד בו נרצה לעסוק בעולם האנימציה.

מה היא אנימציה בכלל?

המילה אנימציה באה אלינו מהמילה הלטינית animatio אשר משמעותה היא החייאה ובהתאם בעברית אנימציה נקראת הנפשה- מתן נפש וחיים לציורים דוממים.

בתחילת דרכה האנימציה בוצעה על ידי בעלי מקצוע מנוסים ומוכשרים אשר ציירו ציורים רבים בעלי שינויים קטנים בין אחד לשני אשר הצגתם ברצף ובמהירות יצרה אשליה של תנועה. מאז הטכנולוגיה השתפרה והתחום עבר שדרוגים רבים אשר הקלו על חיי האנימטורים. בתחילה בוצע שימוש בשילוב בין רקעים סטטיים לדמויות דינמיות ולאט לאט בוצע בידוד טוב יותר של החלקים הנעים מהחלקים הסטטיים ואיפשר לשלוט בצורה מדויקת יותר באפקטים ולהפיח חיים בדמויות המצוירות.
כבר מספר עשורים שהאנימציה מתבצעת באמצעים דיגיטליים אשר חפי ממגבלות ומאפשרים לאנימטורים לייצר כל אפקט העולה על רוחו בקלות ויעילות במידה והינו מתמצא כראוי בשימוש בתוכנות השונות.

למי מתאים קורס אנימציה?

ניתן למצוא לימודי אנימציה במספר מסלולים שונים אשר מתאימים לגילאים, רמות מקצועיות ומסלול תעסוקה שונים. בעלי כישרון אומנותי ויכולת איור וציור יכולים לפתח יכולות אלה בתחום האנימציה ולרכוש מקצוע בקלות יחסית. לעומתם, חסרי הרקע ברישום יצטרכו לבצע קורס איור וציור ובו ילמדו גם לבטא את הצורך שלהם באופן דיגיטלי ואותו להפוך לאחר מכן לסרט נע.

בנוסף, ישנם קורסים בסיסיים לילדים ולמבוגרים אשר מעניקים כרטיס כניסה לעולם האנימציה והאיור הדיגיטלי ומנגישים את התחום לחסרי הניסיון אשר רק רוצים טעימה קטנה בשביל ההעשרה או בשביל לבדוק האם התחום מעניין אותם.

אפשרויות תעסוקה במקצוע האנימציה

לאחר ביצוע קורס אנימציה ישנן אפשרויות תעסוקה מגוונות. הנפוצות ביותר הינן עבודות באולפני טלוויזיה וקולנוע ביצירה ועריכה של קטעי אנימציה או הטמעת אפקטים ויזואליים בקטעים מצולמים. בנוסף, ישנה האפשרות לעסוק במקצוע כפרילנסר ולתת שירותי אנימציה לחברות פרסום ואולפנים ליצירת סרטונים קצרים בהתאם לצורך. למתאימים והמעוניינים גם תמיד יש את האפשרות ללמד את התחום במכללה או באופן עצמאי ולגדל את דור האנימטורים הבא בישראל.

התקדמות בעולם האנימציה

עולם האנימציה הולך ומתפתח משנה לשנה, טכנולוגיות חדשות יוצאות וצצים טרנדים עדכניים.
עם ההתפתחות גם מצטרפים עובדים חדשים ומחלקות האנימציה גדלות ומתרחבות ותפקידי ניהול חדשים מחפשים מי שיאייש אותם על מנת לפתח את האולפנים והחברות.
כל מי שיעסוק בתחום האנימציה ויתמיד בעבודה יוכל להתקדם לתפקידים ניהוליים ואף להצליח כעצמאי בכל דרך שיבחר.

Exit mobile version