Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

למה קידום אתרים אורגני עדיף על ממומן

אחד הדיונים המרתקים ביותר שנערכים בקרב מקדמי אתרים, מומחים לשיווק דיגיטלי ואפילו בקרב בעלי עסקים ומקצוע שמבקשים לקדם את האתר שלהם הוא, מה עדיף לעשות קידום אתרים אורגני או קידום אתרים ממומן.

בשביל להבין את מהות הדיון וכאן מדוע קידום אתרים אורגני עדיף על קידום ממומן, צריך להבין מה כיצד כל אחד מסוגי הקידום עובד, על מנת לדעת מדוע הראשון טוב מהשני.

קידום אתרים אורגני על פי הנחיות גוגל מתייחס לאופן בו אנחנו מקדמים את האתר שלנו במנוע החיפוש כך שאם גולש מציין ביטוי מסוים האתר יופיע בעמוד הראשון. ההנחיות כוללות מהלכים מסוימים שמיועדים להפוך את חווית הגלישה באתר להרבה יותר נוחה ויעילה. לעומת זאת, קידום אתרים ממומן מתייחס למודעות הפרסום שאנחנו משלמים עבורן על מנת להופיע באותם ביטויים בנישת המודעות של גוגל. התשלום נקבע על פי ערך המילים, לפי כמות החיפושים.

לפני שנסביר מדוע קידום אתרים אורגני על פי הנחיות גוגל עדיף על קידום ממומן לטווח הארוך, נציין שבטווח הקצר שתי הגישות משתלמות, ולכן אנחנו נראה לא פעם עסקים ובעלי מקצוע נוקטים בשתיהן, עם הזמן, הם יצמצמו את העלויות של קידום ממומן וישקיעו יותר בקידום אורגני.

מדוע עדיף לעשות קידום אורגני

תמונה באדיבות: pixabay

אם היינו צריכים להמשיל את שני סוגי הקידום בשביל להסביר את ההבדל ביניהם, הרי שקידום אורגני זו כמו ארוחה שלמה אשר לוקח זמן להכין אותה אבל היא משביעה לאורך זמן, לעומת זאת קידום ממומן הוא כמו חטיף אנרגיה, הוא מספק את מה שאנחנו צריכים אבל לטווח קצר ובלי לאפשר לנו ליהנות מהפירות באופן רחב.

כשאנחנו עושים קידום אתרים אורגני על פי הנחיות גוגל, אנחנו נכנסים לתהליך במהלכו אנחנו משפרים לא רק את תהליך השיווק והפרסום שלנו, אלא גם את כל המבנה של האתר, בין אם זה מבחינת היררכיה של עמודים, קישורים פנימיים, עדכון ועריכה של טקסטים ועוד. כל חווית השימוש באתר הופכת להיות הרבה יותר נעימה ונוחה, הגולש הרבה יותר נהנה ממנה.

לעומת זאת, כשאנחנו ניגשים לבצע קידום ממומן מדובר בהליך קצר שלא נועד לשפר את האתר, אלא רק להביא לחשיפה, להביא לידי פרסום. המטרה היא לגרום לאנשים לעשות קליק על הקישור, ולהיכנס פנימה בשביל לרכוש מוצר או שירות. הבעיה היא, שזה לא משנה באופן מהותי את האתר, זה לא מגדיל את הטארפיק שלו, וצריך לומר, מרבית האנשים בוחרים להיכנס לקישורים של אתרים דרך מנוע החיפוש ולא בהכרח דרך המודעות.

נקודה נוספת היא העלויות, לטווח הארוך העלות של קידום אורגני הוא הרבה יותר זול ומשתלם מאשר העלות של קידום ממומן שנקבע על פי המחירים שמציבה גוגל בהתאם למחיר שנקבע עבור כל ביטוי.

 אודות הכותב

עומר מנשה הוא מומחה לשיווק דיגיטלי. עומר אחראי על פיתוח אסטרטגיות דיגיטל ועל יישומן בגופים המובילים במשק הישראלי. בשנת 2013 הקים עומר את אימוג’ו שיווק דיגיטלי שמציעה שירותי שיווק אונליין למגוון רחב של יזמים, עסקים וחברות.

Exit mobile version